Jump to content
Guest brian

Båndbredde hos Bredbandsbolaget?

Recommended Posts

Guest brian

Den har jeg så prøvet nu. Resultatet er som følger. TCP: Modtag. 2,92 Mbit send. 833,10 kb/s UDP: Modtag. 3,00 Mbit send. 618,15 kb/s Hvad er forskellen på TCP og UDP? Og jeg synes absolut ikke dette lever op til hvad jeg burde have.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan kun sige at min mor forbindelse fra Bredbandsbolaget kører helt suverænt. Jeg har selv 8 mbit og skulle downloade en ISO fil. Det tog ca 2 timer (ca 100 kb/s), men hos min mor tog det samme ca 10 min (over 1 mb/s).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brian

Steen: Hmm. Hvor meget kan man forvente/forlange af sådan en 10Mbit forbindelse? For i produkt beskrivelsen står der OP til 10 Mbit. Men så vil jeg ikke spises af med 3 Mbit

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest bo

Jeg kan fortælle at min 10X10 mbit bredbandsbolaget opkobling til 255 Skr pr md. kører m mindst 600-700 dvs 6-7 mbit på daglig basis, i dagtimerne dvs. ml. 9.00 og 20.00, om natten kører det som regelen endnu hurtigere happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg testede forbindelsen efterfølgende på en side jeg nårmalt bruger og den nåede næsten op på 10 mbit, men jeg har også testet langsommere. Jeg bliver dog altid overrasket over hvor hurtig forbindelsen er i forhold til min, selv om der på papiret ikke er den store forskel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brian

Bo: Hmm det tilbud jeg har købt er til 395 pr mdr. Bruger du selv nogen test sites til at måle den eller kan du se det på dine downloads?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest totter

Sådan virker "nettet" bare ikke. Som en fingerregel skal du regne med at downloade med 1/10 del af hvad din download er. F.eks. er min forbindelse en 2.5mbit og den kan lige akkurart komme op på 300kb i sekundet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Totter: Den køber jeg ikke den der. Da jeg havde 1 mbit fra comhem havde jeg 1mbit! Grunden til at mange downloads ikke overstiger 300kb er at den server man henter fra ikke kan klare mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hallo. Det er jop fordi jeres download hastiheder er i KBYTE og forbindelsen er opgivet i KBIT. Totter hvis du downloader 300 kbyte /sek skal du gange med 8 for at få antallet af Kbit. Dvs du downloader ca 2400 kbit/s. På men mors havde jeg på et tidspunkt 1.37 mbyte/s, hvilket ganget med 8 giver ret tæt på 10 mbit som BBB opgiver.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites