Guest brian Anmeld indhold Skrevet December 7, 2004 Har bestilt og endelig modtaget min 10Mbit forbindelse hos Bredbandsbolaget.se. I de 4 dage jeg nu har brugt det har jeg ikke haft båndbredde på mere end 2.83 mbit. jeg bruger denne side til at måle http://www.netwalk.org/speedtest/test.html Hvilke erfaringer har i? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest brian Anmeld indhold Besvaret December 7, 2004 Har bestilt og endelig modtaget min 10Mbit forbindelse hos Bredbandsbolaget.se. I de 4 dage jeg nu har brugt det har jeg ikke haft båndbredde på mere end 2.83 mbit. jeg bruger denne side til at måle http://www.netwalk.org/speedtest/test.html Hvilke erfaringer har i? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2004 Konsummentverket anbefalet TPTest (http://www.tptest.se/). Her kan man også teste op i mod flere forskellige ip-adresser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest brian Anmeld indhold Besvaret December 7, 2004 Den har jeg så prøvet nu. Resultatet er som følger. TCP: Modtag. 2,92 Mbit send. 833,10 kb/s UDP: Modtag. 3,00 Mbit send. 618,15 kb/s Hvad er forskellen på TCP og UDP? Og jeg synes absolut ikke dette lever op til hvad jeg burde have. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2004 Jeg kan kun sige at min mor forbindelse fra Bredbandsbolaget kører helt suverænt. Jeg har selv 8 mbit og skulle downloade en ISO fil. Det tog ca 2 timer (ca 100 kb/s), men hos min mor tog det samme ca 10 min (over 1 mb/s). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest brian Anmeld indhold Besvaret December 7, 2004 Steen: Hmm. Hvor meget kan man forvente/forlange af sådan en 10Mbit forbindelse? For i produkt beskrivelsen står der OP til 10 Mbit. Men så vil jeg ikke spises af med 3 Mbit Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest bo Anmeld indhold Besvaret December 7, 2004 Jeg kan fortælle at min 10X10 mbit bredbandsbolaget opkobling til 255 Skr pr md. kører m mindst 600-700 dvs 6-7 mbit på daglig basis, i dagtimerne dvs. ml. 9.00 og 20.00, om natten kører det som regelen endnu hurtigere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2004 Jeg testede forbindelsen efterfølgende på en side jeg nårmalt bruger og den nåede næsten op på 10 mbit, men jeg har også testet langsommere. Jeg bliver dog altid overrasket over hvor hurtig forbindelsen er i forhold til min, selv om der på papiret ikke er den store forskel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest brian Anmeld indhold Besvaret December 7, 2004 Bo: Hmm det tilbud jeg har købt er til 395 pr mdr. Bruger du selv nogen test sites til at måle den eller kan du se det på dine downloads? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest totter Anmeld indhold Besvaret December 8, 2004 Sådan virker "nettet" bare ikke. Som en fingerregel skal du regne med at downloade med 1/10 del af hvad din download er. F.eks. er min forbindelse en 2.5mbit og den kan lige akkurart komme op på 300kb i sekundet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2004 Totter: Den køber jeg ikke den der. Da jeg havde 1 mbit fra comhem havde jeg 1mbit! Grunden til at mange downloads ikke overstiger 300kb er at den server man henter fra ikke kan klare mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2004 Jamen hallo. Det er jop fordi jeres download hastiheder er i KBYTE og forbindelsen er opgivet i KBIT. Totter hvis du downloader 300 kbyte /sek skal du gange med 8 for at få antallet af Kbit. Dvs du downloader ca 2400 kbit/s. På men mors havde jeg på et tidspunkt 1.37 mbyte/s, hvilket ganget med 8 giver ret tæt på 10 mbit som BBB opgiver. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites