Guest anders Anmeld indhold Skrevet December 13, 2004 Hej med jer. I lader til at have styr på en masse ting herinde, så her kommer et spørgsmål. Jeg er lige flyttet til Sverrige. Får en fastnets telefon i Sverrige, men skal også bruge en mobil til når jeg er i DK til arbejde og fritid. Jeg ved at jeg kommer til at bruge den tværs landegrænserne fra tid til anden. Hvilke abonnement skal jeg vælge ??? Hvem er biligst når der skal ringes til sverrige og når folk ringer mig fra DK når er i SE ?? Det skal være et at de store firmaer. Jeg har ikke haft andet end problemer med de firmaer som stormer det danske marked med sindsyge gode tilbud for ingen penge (har 3 mobil i øjeblikket, og der er for at sige det pænt det væreste lort jeg længe har oplevet). Hva har i nogle gode erfaringer hører jeg dem gerne !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anders Anmeld indhold Besvaret December 13, 2004 Hej med jer. I lader til at have styr på en masse ting herinde, så her kommer et spørgsmål. Jeg er lige flyttet til Sverrige. Får en fastnets telefon i Sverrige, men skal også bruge en mobil til når jeg er i DK til arbejde og fritid. Jeg ved at jeg kommer til at bruge den tværs landegrænserne fra tid til anden. Hvilke abonnement skal jeg vælge ??? Hvem er biligst når der skal ringes til sverrige og når folk ringer mig fra DK når er i SE ?? Det skal være et at de store firmaer. Jeg har ikke haft andet end problemer med de firmaer som stormer det danske marked med sindsyge gode tilbud for ingen penge (har 3 mobil i øjeblikket, og der er for at sige det pænt det væreste lort jeg længe har oplevet). Hva har i nogle gode erfaringer hører jeg dem gerne !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 13, 2004 Min erfaring er at alle mobilopkald på tværs af landegrænser koster kassen, specielt at modtage opkald på en dansk mobil i udlandet er ufatteligt dyrt. Du kan se priserne på udbydernes hjemmesider. Hørte noget om at Telia vist overvejer at udbyde et øresundsabonnement, prøv at undersøge det. Elles overvej IP telefoni hvis du har bredbånd på din adresse...det er den løsning jeg har fundet mest økonomisk.. også ringer du altid til "danske priser"... Check trådene omkring IP for yderligere info. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nicolaj Anmeld indhold Besvaret December 13, 2004 En mulighed du kan benytte dig af er 2 abonnementer... Et abb. som du bruger på den ene side, og et til den anden side. det vil give dig mulighed for at modtage opkald uden at det er dig der betaler, men det er så lidt mere besværligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anders Anmeld indhold Besvaret December 13, 2004 Har talt med Telia. Øresundsabonnement var bestemt ikke noget de kendte noget til !!! Plus at hvis jeg var folkebogført i Sverrige så måtte jeg slet ikke tegne et abonnement hos dem. Så det var jo meget nemt. Hey Moerke...kan du ikke lige komme med en hurtig forklaring på hvad det der IP adr. og bredbånd går ud på !!!!! Jeg er en computer spasser, men derfor vil jeg da gerne lige vide hvad det går ud på for jeg skal have installeret bredbånd i den nye hytte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 13, 2004 Altså du kan læse det meste i IP trådene men for dem der har mistet overblikket så kommer der en kort opsummering her: Ok kort sagt så skider du på den almindelige teleudbyder og udnytter at du kan ringe via din internetforbindelse.. Det kræver et abonnement hos en IP udbyder, jeg har telefin og det fungerer kort sagt ved at du køber en lille boks af dem, sætter den til dit bredbånd, sætter din almindelige telefon til boksen, løfter røret og ringer som helt normalt. Der er mange andre muligheder men jeg holder mig til den jeg kender og er du en computerspasser vil jeg nok undgå at eksperimentere for vildt;-) Der er følgende fordele: 1) det koster 20 i abonnement om måneden 2) samtalepriserne er lavere end de fleste traditionelle udbydere 3) du opretter et "dansk" nummer, hvilket betyder du kan ringe til dansk indenlandstakst samt dine venner kan ringe til dansk takst til dig.. 4)Du udnytter at du allerede betaler en fast udgift til din internetudbyder...det koster alstå ikke ekstra for dig at bruge linien til telefoni. Der er omkostninger på typisk (afhænger af udbyder)100 Dkr i oprettelse, 649 dkr(Telefin.dk) til adaptor samt lidt fragt... til sammenligning kan jeg oplyse dig at Telia Sverige tager 975 sek for en fastnetoprettelse samt 375 i kvartalet for abonnement, dertil kommer meget dyrere samtalepriser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2004 Jeg bukker mig i støvet for Moerke's opsummering over en Ip telefoni tråd der helt har mistet overblikket :-). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret December 13, 2004 Moerke: Du er altså en flinker woman...sådan lige at opsummere. Dét er service, må jeg sige Men jeg syntes da ikke IP-telefoni-tråden "har mistet overblikket"!? Enig, den er fyldig efterhånden - men sikke en masse go´ info den præsterer efterhånden. Hvis man gider, så er det guf at støve igennem for folk der vil vide hvad der sker på dén front. Også for Anders...*dovne hund* ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret December 13, 2004 Nu er jeg altså nødt til at blande mig og komme med et spørgsmål. Hvordan kan man komme uden om Telia og fastnetstelefon? Det er da så vidt jeg ved et must for at kunne få bredbånd? Eller er der noget jeg har fået galt i halsen? Jeg betaler nemlig i dyre domme til Telia for fastnetstelefoni som det ser ud nu Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 13, 2004 Svende...Tak for de mange fine ord. Jeg mener jo ikke selv den IP tråd er uoverskuelig, men en mand der åbent erklærer sig som computerspasser kan man da ikke andet end at tage lidt hensyn til;-) Trinity\ vi bor i en HSB bolig;-) de har deres eget bredbåndsbolag, Bolina der kører 100% uafhængigt af Telia. Jeg mener andre der ikke har den fordel har fundet ud af at man kan få nedsat sit Telia abonnement hvis har andre udbydere.. mere præcist kan jeg ikke gøre det. Er Sundholmsgatan ikke HSB? det troede jeg faktisk det var.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret December 13, 2004 Martin. Du har til dels ret. Du kan ikke komme uden om et telefonabonnement hvis du ikke har en anden bredbåndsleverandør i dit hus/forening. Tjek på nettet de fleste adsl leverandører i sverige har en test mulighed på deres sider hvor du via din adresse kan se om du kan få bredbånd hos dem. Eller du kan spørge din nabo eller formand... I min bygning var der indtil for nylig ikke anden udvej end at tage et telefonabb. og så bredbånd derigennem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2004 quote: Jeg mener jo ikke selv den IP tråd er uoverskuelig, men en mand der åbent erklærer sig som computerspasser kan man da ikke andet end at tage lidt hensyn til;-)*nårrrh* *g* Trinity: Som bl.a. Allan (Swoop) har beskrevet i en anden tråd, så kan Bostream/BBB godt overtage dit kobber fra Telia, men så skal de (Bostream/BBB) vist ha´omkring en 100-mand mere om måneden. Og om der så bliver problemer senere hen, hvis du skal "have dit kobber tilbage" til en evt. genoprettelse hos Telia...tja!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret December 13, 2004 Tak for svarene alle. Problemet er bare at lige netop på Ön er der ikke mulighed for at få andre bredbåndsløsninger end ADSL. Moerke: Jeg bor ikke på Sundholmsgatan længere og nej, det var ej heller en HSB bolig. Det er den nye bolig dog, men som sagt er der ikke den mulighed på Ön desværre Andre der kan tricks til at komme uden om Telia? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 14, 2004 hmm det undrer mig du siger det..jeg bor på Ön i en HSB bolig...og jeg har Bolina..men du kan vel få Bolina i din nye HSB bolig.. eller er jeg forvirret?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret December 14, 2004 Ok Moerke... Lyder mærkeligt. Hvor bor du på Ön? Hvordan forholder man sig hvis man gerne vil tilmeldes Bolina i en HSB forening så? Takker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 14, 2004 Du skriver du bor i 4½ værelses bostadsret i 2 plan?? HSB på Ön? Kan det være andet end HSB Vindrosen? Der bor vi;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 14, 2004 Hov forresten.. Bolina kan du læse om her: www.bolina.hsb.se Vi ringede bare og fik en tilmeldingsblanket med posten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret December 15, 2004 Tak Moerke. Den nye forening hedder dog ikke Vindrosen og fremgår heller ikke af listen over de forskellige foreninger på www.bolina.hsb.se ... Så jeg går ud fra jeg havde ret mht. at jeg er påtvunget at køre med Telia Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites