Jump to content
Guest anders

Indkøb af alt til nybygning !!!! HJÆLP !!!

Recommended Posts

Guest anders

Hejsa... Så er det sket, jeg har købt hus i Sverrige. Overtagelsen sker om 14 dage, og jeg glæder mig til at komme igang. Jeg har købt et håndværker tilbud, som skal sættes istand fra A til Z. Hvis jeg må være ærlig så hænger svenskerens stil en anelse, når man er vant til at kigge på Danske boliger. Derfor købte jeg en smadret hytte, hvor jeg nu får chancen for at bygge mit eget drømme hus. Det er jo et kendt faktum at det er billigere at bo i Sverrige. Ivertfald med henblik på indkøb, bil o.s.v. Det mest nærliggende ved et sådan byggeprojekt er jo også at købe tingene i det land hvor huset nu ligger....specielt hvis det kan spare kroner og øre. Spørgsmålet lyder på følgende. HVOR FAN.. GÅR JEG HEN OG FINDER DE TING JEG STÅR OG SKAL BRUGE ???? Huset ligger i Staffanstorp. Jeg skal bruge alt fra alle hårde hvidevarer, der skal nyt køkken og bad i huset. Nyt tag og en masse byggematerialer. Hvor får jeg alt dette i nærheden. Alle forslag modtages med kyshånd !!!! Køkken, bad forretninger ??? Tag...hvorhenne ??? Klinker og gulve ??? Bygge materialer ??? Hårde hvidevarer ??? o.s.v.. Håber nogen derude har været møllen igennem og kan komme med nogle gods tips. Tak, og glæder mig til at komme tilbage til Sverrige. Denne gang i mit eget hus !!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Hejsa... Så er det sket, jeg har købt hus i Sverrige. Overtagelsen sker om 14 dage, og jeg glæder mig til at komme igang. Jeg har købt et håndværker tilbud, som skal sættes istand fra A til Z. Hvis jeg må være ærlig så hænger svenskerens stil en anelse, når man er vant til at kigge på Danske boliger. Derfor købte jeg en smadret hytte, hvor jeg nu får chancen for at bygge mit eget drømme hus. Det er jo et kendt faktum at det er billigere at bo i Sverrige. Ivertfald med henblik på indkøb, bil o.s.v. Det mest nærliggende ved et sådan byggeprojekt er jo også at købe tingene i det land hvor huset nu ligger....specielt hvis det kan spare kroner og øre. Spørgsmålet lyder på følgende. HVOR FAN.. GÅR JEG HEN OG FINDER DE TING JEG STÅR OG SKAL BRUGE ???? Huset ligger i Staffanstorp. Jeg skal bruge alt fra alle hårde hvidevarer, der skal nyt køkken og bad i huset. Nyt tag og en masse byggematerialer. Hvor får jeg alt dette i nærheden. Alle forslag modtages med kyshånd !!!! Køkken, bad forretninger ??? Tag...hvorhenne ??? Klinker og gulve ??? Bygge materialer ??? Hårde hvidevarer ??? o.s.v.. Håber nogen derude har været møllen igennem og kan komme med nogle gods tips. Tak, og glæder mig til at komme tilbage til Sverrige. Denne gang i mit eget hus !!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lene-ekeby

byggmax er billigst, men du skal selv kunne hente materialerne..bauhaus er dyrest.. Få en konto hos en trælast evt. optimera (tror der ligger en i eslöv)husk at fortælle hvor meget du kommer til at købe for og spørg om procenter..inden du laver en konto. optimera bringer ud, men som alle andre steder i sverige koster det.. (ca. 400-500,-) få en lokal elektriker, men husk også her at dobbelt checke priser..har du flere spørgsmål? er du velkommen til at skrive. jeg er i gang med nr. 2 renoveringsprojekt i sverige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Tak for et par gode råd !!! Jeg har faktisk et tillægs spørgsmål. Hvor finder man nogle fornuftige køkken forretninger i nærheden af malmö ??? Det skal lige siges at jeg ikke er stor fan af den svenske stil man normalt kommer forbi når man kigger på hus i Sverrige. Det virker på mig som om de er 20 år tilbage med indretning. Intet ondt om det, men er der nogle køkken/bad forretninger i Skåne området, som måske ville leve op til en lidt kræsen Dansker ??? Hvordan gik det forresten med renovering projekt no. 1 ??? Tak igen. Anders

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest arent

Hej Anders Min lille familie og jeg flytter til nybygget lejlighed i Malmö til marts, og vi kunne vælge mellem forskellige køkkener, allesammen fra firmaet Vedum (findes også i DK). Jeg synes, at deres ting har en ret fin stil, der slet ikke minder om den "fyrretræ"-stil som jeg tror du hentyder til. De har en udstilling inde i Malmø (http://www.vedum.se/v2/html/utstallning_malmo.asp), men du kan jo også kataloget på hjemmesiden. Jeg ved desværre intet om priserne i forhold til andre køkkener. Held og lykke med projektet, Hilsen Henrik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lene-ekeby

Lige med svenske køkkener må jeg gi' dig ret.. I projekt nr. 1 blev det ikea sad.gif brugte en ½ dag i køkkenafd. og fandt eet køkken der var rimeligt i kvalitet... og det er stadig pænt.. projekt nr. 2 har fået et dansk køkken, mest for at jeg fik et godt tilbud. Projekt nr 1 er færdigt og en pryd ud og indvendigt.. hårde hvidevarer valgte jeg denne gang at købe i metro..køl/frys, opvaskemaskine samt vaskemaskine for ca. 5000 dk kr... af mærket euroline, første gang jeg har købt "discount" og første gang jeg absolut ingen problemer har haft med mærkelige lyde, noget der lækker etc.. go' arbejdslyst :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites