Guest kenny Anmeld indhold Skrevet December 4, 2003 Jeg har i øjeblikket ulykkesforsikring ved TopDanmark hvor jeg betaler 1024 Kr om året. Forsikringen stiger næste år til 1434 Kr. og dækker fra en mengrad på 8% fra 2004 men invaliditetssummen dækker kun op til ca. 850.000 Kr. Jeg satte mig for at undersøge priser for ulykkesforsikring her i Sverige. Jeg har forsikringer hos Trygg-Hansa og Länsförsäkringer. Jeg har Lösegendom, HemPlus, Olycksfall under fritid forsikring hos Trygg-Hansa. Jeg giver kun 125 Kr. For tillægsforsikringen Olycksfall under fritid, som dækker op til 500.000 SKR. ved 100% invaliditet. Jeg ville gerne have en supplerende ulykkesforsikring for en sikkerheds skyld. Ved Trygg-hansa kan jeg tegne en ulykkesforsikring der dækker op til 1.500.000 SKR. ved invaliditet for den nette sum af 1592 SKR., men forsikringen dækker underligt nok først fra 50% invaliditet - Det svare sikkert til at man mister arme og ben. Jeg er mere interesseret i en forsikring der dækker fra en væsentlig mindre mengrad ala 5%. Jeg skrev til Trygg-Hansa, fordi jeg mente at der måtte være tale om en fejl, at jeg havde misforstået forsikringsvilkårene, men jeg fik tilbagemeldingen, at jeg havde forstået det rigtig nok... Ved Länsförsäkringar er det muligt at tegne en ulykkesforsikring der dækker op til 1.544.000 SKR. men den tager de 3593 SKR for når man er mellem 18-34 år. Jeg har ikke nærlæst vilkårene, men kunne se, at der også stod listet noget med at ulykkesforsikringen dækkede fysiske skader 50% invaliditet. Er der nogen der har ulykkesforsikring i Sverige? Hvis ja, hvor meget betaler I? Fra hvilken mengrad dækker forsikringen? Hvilket forsikringsselskab har I ulykkesforsikring ved? Mvh Kenny P. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kenny Anmeld indhold Besvaret December 4, 2003 Jeg har i øjeblikket ulykkesforsikring ved TopDanmark hvor jeg betaler 1024 Kr om året. Forsikringen stiger næste år til 1434 Kr. og dækker fra en mengrad på 8% fra 2004 men invaliditetssummen dækker kun op til ca. 850.000 Kr. Jeg satte mig for at undersøge priser for ulykkesforsikring her i Sverige. Jeg har forsikringer hos Trygg-Hansa og Länsförsäkringer. Jeg har Lösegendom, HemPlus, Olycksfall under fritid forsikring hos Trygg-Hansa. Jeg giver kun 125 Kr. For tillægsforsikringen Olycksfall under fritid, som dækker op til 500.000 SKR. ved 100% invaliditet. Jeg ville gerne have en supplerende ulykkesforsikring for en sikkerheds skyld. Ved Trygg-hansa kan jeg tegne en ulykkesforsikring der dækker op til 1.500.000 SKR. ved invaliditet for den nette sum af 1592 SKR., men forsikringen dækker underligt nok først fra 50% invaliditet - Det svare sikkert til at man mister arme og ben. Jeg er mere interesseret i en forsikring der dækker fra en væsentlig mindre mengrad ala 5%. Jeg skrev til Trygg-Hansa, fordi jeg mente at der måtte være tale om en fejl, at jeg havde misforstået forsikringsvilkårene, men jeg fik tilbagemeldingen, at jeg havde forstået det rigtig nok... Ved Länsförsäkringar er det muligt at tegne en ulykkesforsikring der dækker op til 1.544.000 SKR. men den tager de 3593 SKR for når man er mellem 18-34 år. Jeg har ikke nærlæst vilkårene, men kunne se, at der også stod listet noget med at ulykkesforsikringen dækkede fysiske skader 50% invaliditet. Er der nogen der har ulykkesforsikring i Sverige? Hvis ja, hvor meget betaler I? Fra hvilken mengrad dækker forsikringen? Hvilket forsikringsselskab har I ulykkesforsikring ved? Mvh Kenny P. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2003 Jeg har beholdt min ulykkesforsikring i Tryg, ganske enkelt fordi den er markedets bedste (i Danmark). Så hvis du ikke finder en ulykkesforsikring i Sverige ( som jeg ikke tror har samme gode dækning som de nye forsikringer i DK ) kan du prøve Tryg. Du kan købe selvom du bor i Sverige - også som ny kunde. Med de priser du nævner for de svenske forsikringer, kan man jo købe en Sundhedsforsikring i Dk for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kenny Anmeld indhold Besvaret December 6, 2003 Hej Dan, Tak for informationen, jeg havde ikke undersøgt ulykkesforsikring ved Tryg. Tryg dækker fysiske skader fra 5% invaliditet. Via deres hjemmeside udarbejdede jeg en skrædersyet ulykkesforsikring der passer mine behov. Tak for input/hjælp med at finde det rette forsikringsselskab! Mvh Kenny P. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret December 8, 2003 Hej Kenny Invaliditetsgrad og mén er 2 vidt forskellige ting. En invaliditetsgrad på 50 % svarer til at du får en kronisk varig lidelse der gør at du kun kan arbejde halv tid (F.eks. et knæk i ryggen). Det er samme grader der bliver brugt til at udmåle f.eks. førtidspension. Den laveste førtidspension (det hedder det ikke mere) svarer netop til en nedsættelse af erhvervsevnen med 50 %. Mén grad derimod er hvis du f.eks. mister en finger. Det giver typisk 5 % alt efter hvilken finger der er tale om. I Danmark kan du læse mere om erhvervsevnetab og mén på Arbejdsskadestyrelsens hjemmeside www.ask.dk Du er også velkommen til at stille spørgsmål her. Jeg sidder selv i Den Sociale Ankestyrelse. Hilsen Jesper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest bal Anmeld indhold Besvaret October 20, 2004 Det er godt nok en gammel tråd! MEn jeg prøver lige at åbne denne igen... Jeg har en ulykkeforsikring i Tryg, og er meget godt tilfreds med det. Mit spg. er - virker min ulykkeforsikring, selvom jeg bor i Sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jacob Anmeld indhold Besvaret October 21, 2004 Ja, din ulykkesforsikring kan gælde op til 2 år ved bosættelse i udlandet, kontakt evt. tryg, det var hvad jeg fik af vide af tryg Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret October 21, 2004 Ulykkesforsikringen i Tryg gælder ikke kun i 2 år, men ubegrænset. Det er kun i lande uden for EU at der er en begrænsning på 2 år. I har fået forkert svar. Læs afsnittet i jeres betingelser der hedder - hvor dækker forsikringen lige først i betingelserne. Har i et gammelt produkt - så omtegn til et nyt omgående. Selvom Tryg netop har sat priserne op, er der i hvert fald ikke på det svenske marked en ulykkesforsikring der bare nærmer sig den dækning Tryg har. For kendere er specielt ulykkesdefinitionen markant bedre og dertil kommer dækning for behandlinger. Okay, du kan købe livsforsikringer med dagpenge dækning og alt muligt, men på det rene ulykkesprodukt er der ikke noget der matcher. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret October 21, 2004 Hvis i har tegnet en indbo forsikring gennem HSB, så har i samtidig lavet en fritids- ulykkeforsikring. Dette gælder sikkert også gennem flere "andelsforeninger". Tjek lige dette, da der jo ikke er grund til at betale dobbelt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites