Jump to content
Guest anders

Forsikring af en Audi S6 årgang 2000

Recommended Posts

Guest anders

Jeg står overfor en tilbage flytning til Sverige inden for kort tid. Det er jo svært at få en pris fra de Svenske forsikrings selskaber ude nummer på bilen og svensk CPR nummer. Så jeg vil bare forhøre mig om nogen derude har en lille idé hvad jeg burde forvente at skulle betale for at forsikre en Audi S6 Kombi årgang 2000. Jeg kører på 8 år uden skader, kører over 25.000 km per år, og bilen vil komme til at holde i garage !!! Det ville være fedt at høre noget fra nogle S6 ejere....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Jeg står overfor en tilbage flytning til Sverige inden for kort tid. Det er jo svært at få en pris fra de Svenske forsikrings selskaber ude nummer på bilen og svensk CPR nummer. Så jeg vil bare forhøre mig om nogen derude har en lille idé hvad jeg burde forvente at skulle betale for at forsikre en Audi S6 Kombi årgang 2000. Jeg kører på 8 år uden skader, kører over 25.000 km per år, og bilen vil komme til at holde i garage !!! Det ville være fedt at høre noget fra nogle S6 ejere....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Årh hvaaaad...min bil!! ;o) *drømme-drømme* Ej..jeg er selv på udkig efter Audi for tiden, og forsøger også at få nogle forskellige priser ud af selskaberne. Men jeg er i en lidt anden klasse. Nemlig A4/A6 Avant. Men en S6´er ville være nice! happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

tjaaa...hvis jeg går ud fra at du er 26(de 8 år uden skader), så vil jeg skyde på at du ender på omkring 25.000 SEK...vil dog ikke holdes op på det, men det er nok i det lag +/- et par tusinde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Csa: Lidt derfor jeg holder mig til en "almindelig" Audi. Både hvad angår indkøbspris, men også forsikring. Det andet har jeg sgutte råd til. Jeg er spændt på at se hvad en alm. A4 1.8/1.8T kommer til at koste i forsikring. Jeg har kørt skadefrit i alle de 12 år jeg har haft mit pap, og er 31 år. Steen: Ja...Audi er virkelig kommet frem i skoen efterhånden. Men det tror jo pokker med den kvalitet og køreglæde de putter i deres biler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Anders: Det der lille "S" der kommer til at koste dig kassen. Selv syntes jeg at forsikringer er et interessant emne, da min blev om(p)klassificeret, læs anden tråd...bla-bla-bla Jeg gjorde det inden jeg flyttede herover og fik SE personummer, at jeg skrev til forsikrings selskabet med personoplysninger; Skadefri år, alder, bil/model, +25.000km, postnummer (vigtigt),mulig fører under 25år ja/nej? tillægsforsikring m.v. Der er meget forskel, jeg vil næste gang høre hvad forsikringen koster inden jeg køber den næste bil, jeg er ikke nærig, men jeg mener bare at jeg betaler for meget p.t. Ydermere så er der ikke så meget pjat med LF, men forvent eks. IF vil have alle mulige garantier hvis den er direktimporteret.(Betyder faktisk importeret som brugt) Svensksolgt betyder for nogen en masse selskaber, andre er hamrende ligeglade. Mail dem og hør dem ad, så har du også et skriftligt "offert" tilbage, og det er gældene, det er et mundtlig cirka pris absolut ikke. Stol aldrig på enmudtlig forsikringspris, få tilbuddet lavet i minimum en mail som "Offert". Læste på autopower.se i debatten at nogle i stockholm havde oplevet op til 50% variation i forsikringstilbud, ved at ringe til samme selskab igen, og snakke med en anden sælgler. Det er meeeeget svært at give dig et bud på Anders.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Det lyder fornuftigt Thomas. Jeg prøver at sende en mail rundt til de forskellige og se hvad de har at sige. Er der nogen som ligger inde med et par links til de forskellige forsikringsselskaber ? Tak for indslagende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest homer

Kører S6 fra 2001 (importeret naturligvis), og har samme "kørselsmønster" som du beskriver. Betaler SEK 11.304/år hos If - det var måske et sted at starte? Tjek selv på if.se

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Homer / Anders: Hvor var det lige du boede henne Homer? Inden man hænger sig i prisen, hos noget selskab....så husk lige at samme bil i en privatgarage på bøhlandet er væsentligt billigere end parkeret på gaden i City. Homer: If har i deres information på nettet noget med at man skal ætse disse stöldskydds märker i bilens glas, måtte du også gøre det? Lânsförsikring var nemlig ret kolde over for alt det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christian

Thomas O: Det er åbenbart meget afhængig af hvem man taler med, for jeg har den stik modsatte oplevelse med if+länsförsäkringar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest homer

Som beskrevet i et andet forum herinde bor jeg i Vellinge kommune, og på landet - bilen parkeret i egen garage. Jeg kunne ikke få prisen på nettet, da bilen er importeret men ringede til dem i stedet. Bilen er stöldmärkt (ikke krav fra If), men det koster kun SEK 250 hos Carglass og er ganske harmløst. PS! Min er en stw - måske de vurderer den anderledes??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Tak for indlægget Homer. Det bekræfter lidt det samme som jeg har fået at vide andre steder fra. Lækker dyt du. Nu skriver du "impoteret selvfølgelig"....Jeg er med på at der er nogle penge at spare. Men er det besværet værd. Jeg hælder selv til at importere den, men ligeså meget for at Tyskland har et langt større udvalg så jeg kan få lige præcis den jeg er ude efter. Nu har du jo stået i situation. Og du har sikkert også overvejet hvad der bedst har kunne svare sig. Hvis du har lyst til at dele dine erfaringer, vil jeg meget gerne høre dem. På forhånd tak. Hey...er du glad for bilen ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest homer

Der er både fordele og ulemper ved import - der findes mange udmærkede sider på nettet der lister disse, men fordele kort: -Større udvalg -Billigere biler (mindst 15-20%, men ofte meget mere) Ulemper: -ingen forbrugerbeskyttelse - købt som beset 100% -km. fiflerier er meget udbredt -tager tid -kan være vanskelige at forsikre (andre regler end for svensksolgte biler) Jeg har importeret 2 biler indtil nu - en Alfa 166 og min S6'er - jeg har heldigvis et fleksibelt job og adgang til billige flybilletter og billige udlejningsbiler i Tyskland, så "besværet" med at kigge på biler er for mig mere en hobby. Der er en del papirarbejde, men en seriøs forhandler i Tyskland kan altid hjælpe med dette, så bilen står mere eller mindre klar når du har besluttet dig. Så er der besiktning og registrering i Sverige som tager tid, men er overkommeligt. For mig at se er der ingen tvivl - så længe jeg køber brugt, køber jeg i Tyskland - jeg synes absolut det er besværet værd. S6'eren er klart den fedeste bil jeg nogensinde har kørt - købte den sidste år for €32.000, og en tilsvarende i Sverige kostede mindet SEK 100.000 mere. Nu er jeg i gang med at anskaffe mig en A6 TDi i stedet, og er i fuldt gang. Hvis du vil have et godt link med import, så kig på www.autopower.se - det er en side for BMW-freaks, men har en meget god gennemgang af hvordan man gør ved import. Vil du vide mere, er du naturligvis velkommen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Christian: Ja det er vist lidt underligt det der med hvem man snakker med på forsikrings selskaber. Spøjst vi har haft nøjagtigt modsatte oplevelser af dem. Har på tidl. Bmwpower, nu www.autopower.se fulgt deres debatforum lidt. Under forsikringer ser man en tydelig tendens at der IKKE er den helt store røde tråd i forsikringer. Det troede jeg faktisk længe der var i dette regelrette land. Modsat når man forventer det er det så liberalt at man ikke kan overskue tilbuddene. På autopower.se der er nogle gutter der fortæller at en BMW M3 forsikret i Stockholm kostede eks. 17.000+, og så ringede de igen og fik en anden sælger, der måske solgte samme forsikring til 9.000kr. Samme selskab, samme dag, 2 forskellige sælgere.....bloody nice 2 know. Homer: Hvis du skal have A6 TDi, så hold dig fra den 6 cyl på 150HK, den blæser topstykket. Modellen er nu ændret til en 165HK der ikke har problemer. Men 150HK = Hands off.(Og der står mange af den til salg) Anders Svensson: Prøv også at læse importguiden del 1+2 herinde. Beg- bil guiden er også lidt ok læsning. http://bilnytt.spray.se/frame_index.asp?mode=kul-lagret&usepage=privatimport

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest homer

Oplevede også store prisforskelle hos samme forsikringsselskab - endda samme dag, så værd at forsøge igen hvis man har fået en høj pris. Har fundet A6 TDi med både 155 og 163 HK - 150 HK-versionen holder jeg mig LANGT væk fra...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites