Gio 23 Anmeld indhold Skrevet June 6, 2003 Nu skal jeg til at have forsikret min bostadsrätt. Og hér er jeg på udkig efter erfaringer og meninger om de forskellige selskaber. P.t. er "If" billigst med 2211 sek. årligt - selvrisiko på 1500 - med en forsikringssum på 500.000 sek. Men jeg må indrømme jeg bliver overvældet over alle de tilvalg man kan lave på de forskellige bolag´s websteder. Har man ditten og datten installeret!? Har man sikkerhedsdør!? (Hvordan specificeres sådan én egentlig?) osv osv osv.... Kom gerne med alt du har i posen. Jeg vil med glæde spare hvad jeg kan, men også være dækket rigtigt ind, selvfølgelig. (Ellers er det jo primært bilforsikringer der diskuteres herinde...hehe...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2003 Nu skal jeg til at have forsikret min bostadsrätt. Og hér er jeg på udkig efter erfaringer og meninger om de forskellige selskaber. P.t. er "If" billigst med 2211 sek. årligt - selvrisiko på 1500 - med en forsikringssum på 500.000 sek. Men jeg må indrømme jeg bliver overvældet over alle de tilvalg man kan lave på de forskellige bolag´s websteder. Har man ditten og datten installeret!? Har man sikkerhedsdør!? (Hvordan specificeres sådan én egentlig?) osv osv osv.... Kom gerne med alt du har i posen. Jeg vil med glæde spare hvad jeg kan, men også være dækket rigtigt ind, selvfølgelig. (Ellers er det jo primært bilforsikringer der diskuteres herinde...hehe...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2003 Har du forhørt dig om din forening har et specialtilbud på forsikringer? HSB har f.eks et samarbejde som gør at man kan spare en hel del penge på dén konto Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest torben Anmeld indhold Besvaret June 6, 2003 Hej Gio og velkommen til Vi er ikke nået til at undersøge det svenske marked for indboforsikring endnu. Indtil vi kan overskue at begive os ud i den jungle har vi beholdt vores forsikring hos Tryg Baltica, som forsikrer boliger i Skåne. Jeg tror vi betaler mellem 1.100,- og 1.200,- per år og selvrisikoen er på ca. 1.200,-. Det overrasker mig at det skulle være billigere igennem et dansk forsikringsselskab - jeg troede det var omvendt. Men så er jeg heller ikke helt sikker på de tal jeg har opgivet... Nå ja, vi er forsikret for min. 500.000 DKK, jeg tror det er nærmere 1.000.000 DKK. Og ikke mindst så har vi lige fundet ud af at der er fri retshjælp inkluderet - meget belejligt efter mødet med Widén Golv… Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest delfs Anmeld indhold Besvaret June 11, 2003 Jeg har lige snakket med Tryg-Baltica, og de har fortalt mig, at de for to uger siden stoppede med at nytegne forsikringer på bostadsrättor i Sverige. Derimod tegner de stadig indboforsikring i lejelejligheder. For mig der lige har købt en bostadsrätt er dette ikke gode nyheder, da jeg har forstået at Tryg var meget billige. Det ser derfor ud til at jeg, og andre nytilflyttere, må finde forsikringsselskaber i Sverige, så hvis der er nogen, der kan anbefale et godt forsikringsselskab, vil jeg sætte meget pris på dette. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 11, 2003 Jeg forhandler med Aktsam for tiden: http://www.aktsam.se De ser ud til at være ret billige. P.t. har jeg fået en pris på 1200 sek pr. år for at forsikre min bostadsrätt, inkl. løsøre, for 900.000 sek. Jeg undersøger fortsat...jeg skal jo være sikker på at jeg er dækket ordentligt ind, inden jeg takker ja til et tilbud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anonym Anmeld indhold Besvaret June 17, 2003 Hejsa, Jeg er ansat i forsikringsbranchen og kender Tryg's indboforsikring i Skåne indgående. Jeg skal ikke gøre mig til dommer over hvor god den er, men for dit eget bedste bør du læse betingelserne og sammenligne dem med et svensk selskab. Det gælder også på Hus og hjem forsikringen for villaer. Der er efter min mening en god grund til at forsikringen er billigere. Hvis Webmaster mener mit indlæg er for farvet, eller det ikke er Ok at jeg er anonym, er det helt okay med mig at slette mit indlæg. Jeg syntes det er svært at finde grænsen lige her, når jeg kender forsikring indefra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2003 Du må meget gerne specificere hvorfor du mener den svenske forsikring er dårligere. Forbliv bare anonym..hehe..men kom med fakta på bordet. Og også gerne henvisninger/links der kan underbygge dine evt. påstande. Jeg har ikke skrevet under på noget endnu...så jeg er meget lydhør. Skal dog lige sige at jeg har snakket med Tryg idag, da jeg blev ringet op af en assurandør. Og de kan jo, som vi ved nu, ikke længere tilbyde at forsikre fast ejendom i Skåne. Så jeg er stadig sulten på Aktsam´s tilbud. Men jeg har en tre ugers tid til at bestemme mig i endnu, inden jeg skal genforhandle et evt. nyt tilbud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2003 Til "Anonym"! Webmaster har flere gange her i forum'met understreget, at han ikke udøver censur. Men det ER nu lidt irriterende med indsender "anonym". Det er jo unødvendigt, da man bare kan bruge et andet mærke, hvis man vil være sikker på, at man ikke bliver genkendt. Det er nu nemmere, at henvise til et "navn" end til alle de anonyme. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2003 Ulmus: Du har ret...men klokken var mange, så jeg var nok ikke så skarp som jeg plejer! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret June 17, 2003 Jeg tror at der bliver sagt at der er en grund til at Tryg's forsikring er billigere!? og derfor skal man kigge forsikringsbetingelserne efter i sømmene? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 18, 2003 Vincent: Det kan du faktisk godt have ret i. Jeg læste den ellers som "andet-end-Tryg"-kritisk. Men vi har desværre ikke hørt mere fra vores anonyme assurandør... Come out of the busk! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sanni Anmeld indhold Besvaret October 14, 2003 Hejsa, jeg har kigget lidt på indlæggene under rubrikken "forsikringer", men er ikke blevet meget klogere... Vi vil gerne have forsikret vores lille bostadsrets-lejlighed - ved nogen hvem vi skal henvende os til for at få en god pris? - Tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret October 14, 2003 Hej Sanni. Prøv at høre jeres bostadsrättsförening først om de har en aftale med et forsikringsselskab. Ofte kan man få en billigere forsikring end listeprisen ellers er. Ellers har jeg en fornemmelse af at länsförsäkringar ligger lidt under gennemsnittet når man kigger på den årlige præmie. Et eksempel. Jeg startede med at tegne forsikring hos Moderna försäkringer. Selskabet blev udvalgt efter en søgning gennem insplanet.se som er en søgemaskine for forsikringer som værende det billigste for mig.... Præmien var ca. SEK 2.000 pr. år. Kort tid efter så jeg at jeg gennem min forening (HSB Malmö) kunne blive forsikret for ca. SEK 80,- om måneden inkl. diverse tillægsforsikringer. En tid derefter snakkede jeg med Länsförsäkringar vedr. bilforsikring, og blev i den forbindelse tilbudt en forsikring på min bostadsrätt som var lidt lavere end det jeg betalte hos Moderna försäkringar (dog stadig dyrere end gennem min borätt förening). Mit råd: Start med at snakke med Jeres forening hvor i bor om de har nogen medlemsrabatter, derefter länsförsäkringar, og så evt. Insplanet.se. Der er mange forsikringsselskaber og Insplanet.se prøver at samle alle de store Ps. prøver ikke at sælge noget hér ... bare min erfaring at länsförsäkringar generelt ligger godt... og der er sikkert andre der har andre selskaber der dækker bedre, eller er billigere osv osv osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret October 15, 2003 Et godt link, Vincent! Så kan man da få tiden til at gå lidt med det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sanni Anmeld indhold Besvaret October 17, 2003 Hej Vincent Tak for svaret. Jeg vil straks gå i krig. Sanni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret October 18, 2003 Sanni: Jeg har også LF med bil og bolig. De yder naturligtvis rabatter når man samler forsikringer. En ting har jeg dog lagt mærke til de kører meget efter en fastprisliste, der er ikke meget at forhandle, men til gengæld er der ikke så meget pjat med dem. En undersøgelse på hele landets bilforsikringer sagde de lå medium, med priser og dækning/value for money. Har prøvet at kigge nogle af de billigere selskaber, men jeg kan ikke overskue alle deres undtagelser. Jeg gik ned til LF og tegnede den hos dem, og de fremlagde roligt hvad man bør have, hvad der er godt at vælge til, og hvad der er super hvis man vil ofre det. De vil stortset bare vide hvad etage man bor på, og hvor meget maxbeløb man har i indbo. Dem har jeg godt nok ikke haft nogen problemer med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites