Jump to content
Guest csa

Bilforsikringer og kørselsbehov

Recommended Posts

Guest csa

Jeg har lige siddet og kigget på forsikringer og set at den forsikring jeg skal bruge har 7500,- til forskel alt efter om jeg vælger mellem 10.000 km eller 25.000 km om året...hvordan vil forsikringsselskabet checke hvor langt jeg kører om året?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Jeg har lige siddet og kigget på forsikringer og set at den forsikring jeg skal bruge har 7500,- til forskel alt efter om jeg vælger mellem 10.000 km eller 25.000 km om året...hvordan vil forsikringsselskabet checke hvor langt jeg kører om året?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest henning

Og hvis de i forbindelse med et dækningsbehov opdager at du har kørt mere end der er aftalt og betalt for, så reducerer de dækningen/udbetalingen temmeligt kraftigt ifølge Länsförsäkringar... Mvh Henning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brianseerup

jeg over vejer at flytte til sverige og vil i den forbindelse gerne vide hvad det koster at få en peugeot 206cc 2,0 ny 2003 model, jeg er 25 år jeg kan ikke selv checke det da jeg ikke har svensk personnummer, endnu vh brian s

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brianseerup

det er forsikrings prisen jeg gerne vil have jeg regner med at købe bilen i dk og så indreg. den i sverige, nogen der ved hvor meget man skal lægge til den danske pris??? vh brian s

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hej CSA Jeg er i samme situation, jeg har netop rundet de 20.000KM og er halv vejs i forsikringsåret, og ryger over de 25.000KM. Jeg tog en beregning på LF webside og umiddelbart så det ud som om det kostede 3000SEK mere for mit vedkommende. En af mine kollegaer kommer til at bløde 3400SEK mere hos Folksam. Gruer for regningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Brian: Jeg gjorde det inden jeg flyttede, at maile LF eks. og oplyse bil, antal skadefri år, antal år med kørekort, alder og forventet bopæl. Så regner de et tilbud ud til dig. Bemærk at der er KM grænser ved 20.000KM, mellem 20-25.000KM og over 25.000KM. Med forskellige priser. Så er du 23 år med en BMW 740i der bor i centrum og holder på gaden, ja så bliver den altså pebret. Jeg vil ikke gætte på dit tilfælde hvad det koster, stik dem en mail istedet. Ligesom i Danmark er det meget individuelt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest zeni

Brian: Du skal være noget opmærksom, hvis du vælger at tage en dansk bil med til Sverige. 1) Du vil opleve, at en del forsikringsselskabet ikke vil forsikre den, da de ikke har historik på den 2) Der kræves en erklæring fra en autoriseret forhandler over antal kodet nøjler med tilhørende numre. Denne er mange forhandlere ikke vilde med at udfylde, specielt hvis de ikke har solgt dig bilen. 3) Når du skal sælge, kan det blive svært, idet en importeret bil er dyrere at forsikre. Det er derfor du i mange annoncer ser, at bilen er "svensk-såld" Men hensyn til kilometer kan der ikke snydes umiddelbart. Når man forsikre sin bil, skal man oplyse kilometerstand (kontrolleres i tilfælde) Den dag man sælger bilen, skal den nye køber oplyse kilometerstand, og vedkommende er sandsynligvis ikke interesseret i at oplyse mindre en faktisk. Disse oplysninger tastes i Vägverkets database, hvorfra forsikringsselskaberne får oplysninger. Ved afmeldelse af forsikring, vil de se kilometerstand. I sverige kan man ikke opsige en forsikring uden at have tegnet en ny, og ved salg sker ophævelsen automatisk. Jeg har desværre en del erfaring på dette område, idet jeg først købte en bil, som jeg solgte (exporterede) til en dansker for registrering i Danmark. Dette kan ikke anbefales, der er det svenske system tungt. Dernæst købte jeg en helt ny bil i Danmark til import, og erfarede det med forsikringen samt andre små hindringer. Så et råd er, køb svensk og sælg svensk, det letter dig for en masse bøvl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Til Thomas O. Nu skriver du at du gruer for regnigen, men hvordan kan forsikringsselskabet checke din triptæller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Jeg løber ikke risikoen med pludselig at ligge på taget med en smadret Mercedes, og så de kontrollerer triptælleren. Hvis jeg importerede den(fik den på plader via besigtningen på x antal KM), og så den pludseligt har rendt +60.000KM på et år hvor den var forsikret til max. 20.000KM.... Ja så har jeg et dokumentationsproblem. Når du bliver bestigtiget ved import, så har de også dine x-KM. Ydermere deler forsikrings selskaber nationalt mange oplysninger, og bilen har jo samme plade på resten af leve tiden i Sverige. Lad endelig være med at tænke på at fuske med den slags, du bevæger dig juridisk over i bedrageri.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Så fik jeg regningen. Jeg har øget mit KM tal fra under 20.000 til over 20.000KM årligt. Der er kun taget betragtning for Boenderabat, dvs at jeg har bostädsrätt forsikringen hos dem også. Før præmie for fuldforsikring med Självrisk på 3000 SEK: 10.728 SEK Ialt Før præmie for fuldforsikring med Självrisk på 3000 SEK: 13574 SEK Ialt. Så det er sammenlagt en efterbetaling på 2630 SEK for at gå fra laveste til øverste KM gruppe. Bilen er en nyere MB E-Klasse, men med en 3Liters Række6 Diesel motor. En af mine kolleger har fået en stigning på en Peugot Coupe på 3400 SEK fra Folksam. Hvad med jer, hvad er i endt med? Har du haft held med at presse din lidt ned CSA?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites