Jump to content
Guest anders

Forsikring uden personnummer????

Recommended Posts

Guest anders

Er der nogen som har haft held med at oprette en forsikring på både bil og lejlighed inden man har modtaget sit personnummer? Problemet er at jeg overtager min lejlighed fra den 1/4 og derfor skal have den forsikret fra denne dato, men min plan er først at flytte adressen fra den 1/5 og derfor kan jeg først få mit personnummer omkring denne dato så vidt jeg kan forstå.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Er der nogen som har haft held med at oprette en forsikring på både bil og lejlighed inden man har modtaget sit personnummer? Problemet er at jeg overtager min lejlighed fra den 1/4 og derfor skal have den forsikret fra denne dato, men min plan er først at flytte adressen fra den 1/5 og derfor kan jeg først få mit personnummer omkring denne dato så vidt jeg kan forstå.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest mortengh

Det bliver vist svært. Jeg fik lejlighed og lavet lån i banken inden jeg fik personnummer. de lavede bare et fiktivt nummer og senere skrevet mit personnummer ind i papirende. men bil kunne jeg ikke få uden personnummer. så kørte bare i den jeg havde i DK til at starte med. Der gik en uge fra jeg søgte om personnummer til det lå i postkassen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Før du flytter adressen kan du ikke oprette forsikringer o.l. i Sverige, da Folkbokföringen sender dit cpr-nummer hjem til din nye svenske adresse omkring dagen du har meldt flytning til. Men hvorfor flytter du ikke adresse pr 1/4, når du alligevel har overtaget lejligheden fra den dato?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anfield

Kan også kun anbefale dig at rykke adressen, fra DK til SE, så hurtigt som muligt. At du så evt bor i din gamle lejlighed i DK, en måneds tid efter du har overtaget din nye svenske lejlighed, det kan der kun være lutter fordele ved. 1) Du kan få tilmeldt/oprettet diverse ting i den periode (personnr, el, forsikring, bredband, osv) 2) Du kan næste år vise Told & Skat, at du "flyttede" pr. 1/4, i stedet for 1/5 = penge til dig wink.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Hej Anders Sverige er på nogle punkter et underligt land. Du kan låne adskillige mill. i banken bare de får et ok fra en dansk forbindelse, no problemos! Men det er komplet umuligt at forsikre det du køber med dit fiktive psrnummmer, fuldstændigt og helt og aldeles. Og nu blir det speget: Banken spørger ikke om du har forsikret dit hus eller lejlighed når du skriver under; de forudsætter simpelthen at dét har man iorden, har man det ikke , ja så hænger lånet i en tynd tråd, foerdi det er en forudsætning for at få bolig eller billån de fleste steder. Vi måtte også flytte før tid for at få svensk psrnummer. Velkommen til iøvrigt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Det er det mest åndsvage problem der gør at jeg ikke kan få flyttet min adresse allerede. I og med jeg er ved at tage jagttegn i Danmark så kan jeg ikke flytte min adresse før dette er bestået - og det kan tidligst blive i slutningen af april. Så jeg har i realiteten en bil stående som kan holde stille i garagen indtil den **** jagtprøve er bestået.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest louise

Vedr. forsikring af hus: Visse forsikringgsselskaber vil gerne forsikre på baggrund af et fiktivt personnummer. Vi fik forsikring på vores nye hus fra overtagelsesdagen inden vi havde fået vores svenske personnumre. Da vi ca. en uge efter indflytning fik vores personnumre, ændrede de det bare og så fik vi tilsendt en ny forsikringsaftale som erstatning for den med de fiktive numre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Anders, har du overvejet at gå op til den svenske jagtprøve. Det er jo det samme, man skal kunne, selv om der selvfølgelig kan være et sprogligt problem. Du kan jo få jagttegn i Danmark på baggrund af en svensk licens.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Nu ved jeg intet om jagttegn... (så på forhånd undskyld hvis jeg blander mig unødigt i en diskussion jeg overhovedet ikke burde blande mig i...meeeen).... Skal man bo i DK for at bestå prøven? Hvem opdager det hvis du flytter adressen før bestået prøve, du beholder jo dit cpr nummer og chancen for de trækker nye oplysninger på folkeregistret er da lig 0... eller hur?? Ikke for at opfordre til SNYD men du har da helt ret i det er et åndssvagt problem..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

De undersøger ALTING om en inden man modtager sit jagttegn - herunder også ens adresse. Men har netop talt med Tobias fra Salus og han kunne godt ordne boligforsikringen, men ikke bilen. Så nu skal jeg til at ligge og køre frem og tilbage i min danske bil....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest skov-

Kun personer med fast bopæl i Danmark kan gå op til den danske jagtprøve. Men personer, der er bosat i udlandet, kan blive optaget i Jægerregistret, hvis de har gyldigt udenlandsk jagttegn, så længe De bor i udlandet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites