Guest martin Anmeld indhold Besvaret August 23, 2004 Bare en kort kommentar til Salus Ansvar. Jeg har overvåget markedet lidt i det år jeg har boet her nu. I 2003 var Salus klart billigst for det sekment vi er i (unge med dyre importeret biler), men jeg tror de har haft en kraftig præmie stigning i 2004. Eks. kostede en TT 2000 for mig (jeg er 28) 6500 SEK i 2003, nu skal jeg give over 8000 for min BMW 528i årgang 98. Jeg har fået priser på mange biler og sammen med de priser jeg høre herinde som ligger højere endnu, tror jeg måske at Salus ikke længere er så oplagt. Til deres forsvar skal jeg dog nævne, at jeg lige har foretaget en gennemgang af markedet på villaforsikring, da jeg lige har købt hus, og her var Salus igen billigst samtidig med at de bød på et års gratis aftale med Anticimex (forsikring mod svamp) samt en gratis gennemgang af huset. Mvh Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret August 23, 2004 Tobias har idag skaffet mig en helforsikring på min nye(godt brugte) bil. Med den pris han diskede op med, gad jeg ikke engang tjekke om andre var billigere. Jeg har købt en Toyota MR2 (jaja, frisørbil, men vent nu og se) og får en helforsikring for 6400 SEK per år. Jeg bor nok i Sverige's dyreste område, rent forsikringsmæssigt, så det er helt ok. Jeg kan kun anbefale at snakke med Tobias Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anders Anmeld indhold Besvaret September 1, 2004 Skal de Svenske forsikringsselskaber have "bevis" for anciennitet, eller hvordan ser de på det ? De danske forsikringsselskaber er ret stringente på det område syntes jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kim Anmeld indhold Besvaret September 1, 2004 Anders, Jeg har mine bilforsikringer i Länsförsäkringar. De forlangte at "se" - pr. fax - mit kørekort. Så fik jeg mine forsikringer med rabat - men jeg er også en støvet fyr med kørekort fra engang i tresserne ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spiff 0 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2004 Generelt i Sverige kan de ikke se når danskere eller andre har fået udstedt deres kørekort. Nogle gange er præmierne beregnet ud fra oplysninger i sverige. Så lyder præmien for høj kan det godt betale at checke med dem. Som Kim H. nævner har de derfor brug for en kopi med udstedelsesdato som de jo av en eller anden grund beregner anciennitet udfra (ikke særlig logisk, men det er jo Sverige - og det takker vi for, da det gavner de fleste!) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret September 2, 2004 Jeg oplyste også bare alder og ....skal vi ikke bare sige.."år" som billist :-) De spurgte ikke til ancinnitet fra Danmark, eller andet, kun hvornår kørekortet er udstedt. Deres keywords er: Alder, år med kørekort, bilklasse, bopælspostnummer, og om den er import eller svensksolgt.(Evt nummerpladen på bilen også) Med de oplysninger kan man emaile dem og bede om et "Offert" (tilbud) som de står ved typisk i nogle uger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2004 Med hensyn til en kopi af kørekortet, så for de jo et problem med dem som har fået et af de "nye" kørekort, da der ikke stå hvornår første kørekort er blevet udstedt, men kun hvornår det nye er. I mit tilfælde står der 2002, men fik kortet i 1993. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jacob Anmeld indhold Besvaret September 2, 2004 Miriam, bag på kortet står der datoen, hvor du har fået kørekort til katogorien den første gang Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret September 2, 2004 Jacob, tak for det, det har nemlig undret mig en del. Men har ikke set det før, PINLIGT Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest homer Anmeld indhold Besvaret September 7, 2004 Hvaæhh, er jeg den eneste der har fået et girokort fra "MHF" - gætter på at det er i forbindelse med min bilforsikring hos Salus Ansvar..? Men den gode Tobias har ikke nævnt noget om at man skal være medlem af noget som helst for at få en god pris?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret September 7, 2004 Jeg har endnu ikke fået noget girokort. hvad er MHF ??? Og, Tobias har heller ikke nævnt noget for mig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret September 7, 2004 Jeg har Salus også, og har været der siden engang i Maj - og jeg har ikke fået noget sådant. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret September 7, 2004 Homer - Du er ikke alene jeg har den også. Men jeg så det som et tilbud som man kan vælge at tage imod Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret September 7, 2004 Hejsa.. Jeg kan fortælle at for at få en god pris hos Salusansvar skal man helst være medlem af et eller andet forbund og ellers kan man blive støttemedlem i en eller anden jeg kører ikke når jeg drikker forening.. en "nykterhets supporter" eller sådan noget lignende.. Det er sikkert det der er sket Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest homer Anmeld indhold Besvaret September 7, 2004 Godt så! Men jeg skal har ikke behov for at være medlem af nogen svensk anti-alkohol forening, så jeg arkiverer girokortet lodret.. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest gtot Anmeld indhold Besvaret September 8, 2004 Jeg kan netop bekræfte at Tobias fra Salus som er nævnt i denne tråd, er utrolig venlig og serviceminded. Samtidig fixer han kanon priser !! Jeg har lige talt med ham, og fået den bedste pris og service jeg kunne finde på markedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret September 20, 2004 jeg skrev lige til Tobias her kl 21.00 mandag aften og fik svar 10 min efter. 1500 sek billigere en länsforsäkringar. Det er squ service. Mvh Leon Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret September 20, 2004 Jepper ! hatten af for Tobias samme service til undertegnede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret September 21, 2004 Er også ved at skifte til Salus, og kan kun sige positive ord om Tobias. Endvidere er han også kommet med en super-pris på hemforsikring, så den rykkes også over til Salus (fra Länsförsäkringar). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dennisjensen Anmeld indhold Besvaret October 5, 2004 Ja, Tobias er en rigtig god kontakt at få. Tak for det. Og til dem som søger en billig forsikring kan jeg også kun anbefale ham. Han er ikke altid lige på mailen, men han svarer altid. Når han er ved mailen svarer han inden for få minutter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest brian Anmeld indhold Besvaret October 8, 2004 Hvorfor har jeg ikke læst denne tråd noget før??? Har lige skrevet til forsikrings guruen Tobias så jeg er da spændt på at se hvad han kan gøre for mig. Men er der nogen der har oplevet en skade hos ham? hvordan behandlingen har været der? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret October 8, 2004 Hey Vi har lige været så heldige at en latterlig abe har pillet vores audi emblemer af foran og bagpå. Sket i Dk selvfølgelig;-) Bagklappen skal omlarkeres og der skal nye emblemer på. Vi har bilallrisk gennem Tobias. Det betyder 0 i selvrisiko, erstatningsbil i hele perioden og vi stiger ikke i præmie fordi skaden er forvoldt af andre. Så ingen problemer der..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
steelsky 0 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2004 Er der en som kan sende kontakt info til Tobias forbi mig på swa (at) saxobank.com? Jeg er traaaaaaat af Susab de svindlere. /Søren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest toft Anmeld indhold Besvaret October 8, 2004 Længere nede i tråden står der: ...Ring til Tobias Malming på +46 (0)707779575 eller skriv til ham på tobias.malming@salusansvar.se Er det noget du kan bruge? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest m. Anmeld indhold Besvaret October 8, 2004 Han har fået ny mail : Andreas.Malming@salusansvar.se og ja det er den samme ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites