Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 17, 2004 frog2: Det var godtnok billigt! *hmm* Jeg skal til at betale 6300 sek/år for halvforsikring. (Har dog ikke betalt endnu, ej heller skrevt under nogen steder. Hos Länsförsäkring Skåne) Audi A4 1.8T Max. 2000 mil/år Parkering på P-Malmö-plads udendørs på Nobeltorget. Jeg har 12 skadefrie år. Måske jeg skulle ringe til SalusAnsvar imorgen og høre. Jeg har vel ikke bundet mig for den anden før jeg betaler den!? *s* Det skal lige siges jeg tjekkede SalusAnsvar´s web-ting - og den ga´ mig en pris på 11.100 sek/år for en helforsikring og max. 2000 mil/år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest hans Anmeld indhold Besvaret March 17, 2004 Hej Jeppe. Det lyder interessant! Dem vil jeg da kontakte, når jeg (meget snart) få købt mig en bil. Har du en internetadresse (af en eller anden grund kan jeg ikke lige finde deres hjemmeside)? Hans Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 18, 2004 http://www.salusansvar.se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2004 Hmm, hvad skriver i feltet - forsikringens startdato, når i laver prisforespørgsler hos dem ? Jeg kan sgu ikke få det til at virke.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest frog2 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2004 Hej igen, Jeg formidler gerne kontakt til SaluAnsvar. Bare rolig jeg er ikke ansat der, så det er ikke noget med provision eller en anden skjult udgift. Jeg har bare fået kontakten igennem "en anden" her på debatten og derfor vil jeg ikke nævne nogen navne her uden SaluAnsvar eller den "anden" her på debattens samtykke. Jeg ved godt, at det blev lidt kryptisk formuleret:-). Jeg vil dog gerne oplyse det, hvis i sender mig en privat email, så har jeg ikke gjort mig skyldig i at blæse andres navne ud i et stort offentligt forum. Håber i forstår. Mvh. Jeppe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 18, 2004 Dan: Husk at "vende" datoen om, når du skal skrive den på svensk! Jeg satte den til start 1 april 2004 - og det bliver så til 040401, eller 20040401 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 24, 2004 Vedr. forsikring...så har jeg haft et par kontroverser med Länsförsäkring, efter jeg oplyste dem om et tilbud jeg havde fået fra SalusAnsvar. Mere info følger når jeg får tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret March 25, 2004 Salus Ansvar ! Som jeg tidligere har skrevet herinde... ...Ring til Tobias Malming på +46 (0)707779575 eller skriv til ham på tobias.malming@salusansvar.se Jeg tror at det er den person Jeppe tænker på... ligesom Jeppe har jeg aldrig mødt ham, han ringede bare en dag og tilbød mig nedennævnte og siden har jeg været godt tilfreds (og jeg får heller ikke provision :-) Havde for få måneder siden en skadessituation som løb op i små 60.000 SEK - ingen brok fra Salus, de hentede endda bilen i København hvor min kæreste havde efterladt den i vejkanten (det var så i øvrigt hendes sidste tur i en Audi TT....) Bilen TT Coupe Quattro helforsikring samt Bil Allrisk (vist et eller andet med en lav selvrisiko hvis man får ridser osv.) normal selvrisiko 3000 SEK Pris ca. 7.000 SEK årligt Har et kørselsbehov på ca. 30.000 km om året og har haft kørekort i 10 år. Bilen er importeret. Indbo forsikring med ubegrænset sum og samt dækning ved simpel uagtsomhed (Allrisk igen) selvrisiko 1500 SEK Pris ca. 1300 SEK årligt. Mvh Martin NB: Har lige fået et tilbud på en Audi S6 årgang 2000 til en årlig præmie på 8.643 SEK - det tror jeg også er rigtig billigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest frog2 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2004 Hej, Ja, det er den samme person og tak for kontakten i sin tid Martin. Prøvede bare lige at være lidt diskret. Med venlig hilsen Jeppe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2004 Jeg giver 9000 kr hos Volvia for min T6'er. På salus hjemmeside skulle jeg give 11000 kr, så jeg prøver lige ham der gutten i skriver om direkte. Måske kan prisen komme ned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 25, 2004 Jeg har også valgt Salus nu, eftersom min kontakt hos Läns ikke var til at handle med, efter jeg overbragte ham Salus´ tilbud. Så var der straks HELT andre boller på suppen. Läns begyndte at snakke om "straffavgifter" og jeg skal komme efter dig. Og jeg kunne dælme "ikke komme ud af aftalen nu...ihvertfald tidligst om et år". Funny thing er, at jeg ikke havde skrevet under på noget som helst - ej heller indbetalt postgirot endnu (da der først var forfald d. 25 marts på denne). Läns mente bestemt at jeg skulle betale her og nu. Det hele endte op med at jeg afmeldte bilen på www.vv.se den anden dag, og dermed er jeg nu kommet ud af min "aftale" med Läns. Derefter har jeg så påmeldt bilen igen, og denne gang med Salus som forsikringsselskab. Herefter bad jeg så Läns om at sende mig et girokort på perioden fra den 2 marts til d. 24 marts, hvor jeg havde været "bagudforsikret" hos dem. I starten så Läns ganske fornuftige ud - men når jeg pludselig præsenterede dem for et tilbud fra et konkurrerende selskab, ja så var det slut med at være flinke. Hos Läns kunne jeg få en halvforsikring for 6300 sek/år, og hos Salus en FULD-forsikring MED AllRisk for 8000 sek/år, samt lavere selvrisiko (3000 sek, mod 6000 hos Läns). Og generelt er vilkårene en hel del bedre hos Salus. Værd at medtage er også deres djurkollision. Hos Läns dækker den kun kollision med "visse djur" og MED selvrisiko. Hos Salus dækker den generelt, og uden selvrisiko, p.g.a. AllRisk mer-dækningen. Så snart jeg får policen med posten, så skal jeg gerne udspecificere mere præcist. Så...farvel til Läns og goddag til SalusAnsvar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2004 Salus rules..... Jeg mailede ham gutten i skriver om, og han gav et tilbud på 7000 kr. med das ganze sveinerei mod mine 9200 kr. hos Volvia. Villa/hjem forsikringen er samme pris som Läns men tilsyneladende med en bedre dækning ( i hvert fald er der ikke selvrisiko på den lækage dækning som jeg lige har haft en skade på hos Läns og måtte slippe 3000 kr i selvrisiko på ) Så hjem og hente policer og få overført forsikringerne. Tak for tippet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest aj Anmeld indhold Besvaret April 1, 2004 Det kan godt være det er mig der kager rundt i det, men hvor kan man finde registringsnummeret (forsøger at lave en kalkyle -- fik mit person nr. i går : )? Jeg har en 6-7 biltyper jeg godt kunne tænke mig. Det som kommer til at tage afgørelsen vil nok ende med at være forsikringsprisen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest hans Anmeld indhold Besvaret April 1, 2004 AJ, selvom du endnu ikke har en bil med reg.nr., er det faktisk muligt at få en idé om udgiften til forsikring hos nogle forsikringsselskaber via internettet. Prøv f.eks. www.if.se som jeg har benyttet en del. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret August 5, 2004 Salus Ansvar ! Som jeg tidligere har skrevet herinde... ...Ring til Tobias Malming på +46 (0)707779575 eller skriv til ham på tobias.malming@salusansvar.se Jeg tror at det er den person Jeppe tænker på... ligesom Jeppe har jeg aldrig mødt ham, han ringede bare en dag og tilbød mig nedennævnte og siden har jeg været godt tilfreds (og jeg får heller ikke provision :-) Havde for få måneder siden en skadessituation som løb op i små 60.000 SEK - ingen brok fra Salus, de hentede endda bilen i København hvor min kæreste havde efterladt den i vejkanten (det var så i øvrigt hendes sidste tur i en Audi TT....) Bilen TT Coupe Quattro helforsikring samt Bil Allrisk (vist et eller andet med en lav selvrisiko hvis man får ridser osv.) normal selvrisiko 3000 SEK Pris ca. 7.000 SEK årligt Har et kørselsbehov på ca. 30.000 km om året og har haft kørekort i 10 år. Bilen er importeret. Indbo forsikring med ubegrænset sum og samt dækning ved simpel uagtsomhed (Allrisk igen) selvrisiko 1500 SEK Pris ca. 1300 SEK årligt. Mvh Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michael Anmeld indhold Besvaret August 10, 2004 Jeg ved godt at jeg ikke har stillet nogle spørgsmål i denne tråd, men jeg vil bare gerne sige tak for alle de gode råd om forsikring. Jeg flytter til Malmø til næste sommer (der er jeg nemlig fyldt 25) og jeg har skrevet til ham Tobias hos Salus og nu bliver det spændende hvad hans overslags beregninger bliver på et par biler jeg har spurgt på :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest david Anmeld indhold Besvaret August 13, 2004 Hej, jeg er ny her...;) Jeg overvejer at flytte til malmø så snart muligheden viser sig og derfor vil jeg lige spørge hvor meget en bilforsikring vil koste mig hvis nu jeg købte et Audi A3 1.6 el. 1.8..Jeg er 23, snart 24, har haft kørekort i 4 år men har aldrig haft forsikring i mit navn.... På forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret August 13, 2004 David, gør digselv den tjenste, at kigge diverse tråde vedr netop det du spørger om igennem Du kan selv finde svaret. Alternativt skal vi jo så ringe til alle forsikringsselskaberne for dig, og det er der nok ingen der gider Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest david Anmeld indhold Besvaret August 13, 2004 Palle...Jeg har kigget igennem, kan dog ikke finde lige det jeg søger..Men tak for svaret anyway ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret August 19, 2004 Ups, den gode Tobias fra Salus, havde ikke lige fået regnet rigtigt på kilometerne ( kører mere end 25.000 kr ) og så var han pludselig 1000 kr dyrere end Volvia. Så ingen flytning herfra :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret August 19, 2004 I mit tilfælde var den gode tobias 3K billigere end IF, på bilen og 400,- på indbo. Så det kunne absolut svare sig for mig at skrive med ham. Han er ikke hurtig på mailen, men han skal nok svare. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest david Anmeld indhold Besvaret August 19, 2004 Jeg fik så os et ca. pris fra ham Tobias på en Audi TT og den er så på 10784 skr/år...Det synes jeg er OK i forhold til at jeg aldrig har haft forsikring i mit navn og er 24 år gammel... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret August 20, 2004 Martin...kan du tjekke nummeret til Tobias hos Salu ?? Det virker desværre ikke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret August 20, 2004 Bare glem det, jeg har fået fat i ham. Meget billigt må man sige, så der skal jeg nok ha' baljen forsikret, når/hvis jeg handler i weekenden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest christian Anmeld indhold Besvaret August 22, 2004 Hm...SÅ billig er ham tobias heller ikke...han vil ha ca 20K for en S4 00' (jeg er 23) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites