Jump to content
Admin

Bilforsikring

Recommended Posts

Jeg har tidligere fortalt om min IF bilforsikring der røg op på ca. 5200,- istedet for de ca. 3600,- der stod på internet.Nu har jeg skiftet til Länsförsäkringar som koster precis det der stod på internet.Nemlig ca.3800,-. Bare en lille opysning til brug ved valg af forsikrings-selskab.IF stinker!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tidligere fortalt om min IF bilforsikring der røg op på ca. 5200,- istedet for de ca. 3600,- der stod på internet.Nu har jeg skiftet til Länsförsäkringar som koster precis det der stod på internet.Nemlig ca.3800,-. Bare en lille opysning til brug ved valg af forsikrings-selskab.IF stinker!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest peter

IF gav mig et tilbud på 22.000 på en Mercedes SLK 230.....Nu har jeg tegnet en hos Länsforsikring på 8.500!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anonym

IF forsikring er svindlere, i Danmark er de også nogle svindlere. 2 Af mine venner har måttet i retten for at få pengene efter hhv. uheld med bil og en lille stormskade på huset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest mic2

Tak drenge, for god info det var lige før jeg ville benytte IF men det gør jeg ikke nu TAK TAK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Det må jeg nok sige, der er en del forskellige oplevelser med forsikringselskaber og branchen er lige så broget i Sverige som i DK. Vi forespurgte Länsforsikring om pris på forsikring af en Mercedes Benz C200 Kompressor og de skulle have 17.000 Skr. IF kunne gøre det for 6.700 Skr. Men konklusionen er vist at det kan betale sig at shoppe og ikke accepterer første bud man får.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest nicolai

Inde på de forskellige forsikrings hjemmesider spørg de om et svensk cpr nr for at regne prisen ud. Er der en anden mulighed da jeg endnu ik har fået det inu????

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest csa

Hej med jer. Jeg er lige flyttet til sverige og har derfor ikke fået mit Svenske personnummer endnu, og kan derfor ikke rigtig komme ind og beregne forsikringspremier. Det eneste selskab jeg kunne komme "fidle" mig igennem med var www.salusansvar.se ved i hvilke selvkab der generelt er billigst? jeg kan se at mange af jer taler om Länsförsäkringar of IF ...men er der en generel tommelfingerreel? Jeg er 22 år og skal have forsikret en Audi TT (225) så jeg regner ikke med at få det "gratis", men salusansvar ville ha 25.000 skr...og det synes jeg er liiiige pebret nok. Nogle gode forslag? Takker /Christian

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jens

Hej! Jeg undersøgte for nyligt om jeg kunne forsikre min Peugeot 406 Coupé billigere gennem Peugeotförsäkringar. Jeg tænkte at når dette forsikringsselvskab kun fokuser på at forsikre Peugeot måtte de eventuelt kunne gøre det billigere end Folksam som er mit nuværende forsikringsselvskab. De skrev til mig at det ville koste ca.48000 sek. for en helforsikring. Det er over 4 gange så meget som jeg betaler idag. De var godt selv klar over at det var dyrt; men skrev at da jeg boede i Malmö og ikke havde svensk kørekort skulle jeg starte på det dyreste trin i følge deres papirer. Ud over at prisen var urimeligt høj, undrede det mig at jeg skulle straffes for ikke at have et svensk kørekort. Sverige er jo med i EU og mit kørekort kan benyttes i alle EU-lande; men i denne forbindelse skyldes det nok at der ikke er registreret noget omkring eventuelle tidligere skader som bilist. Det med at have svensk kørekort er der ikke nogen andre forsikringsselvskaber, som jeg har kontaktet, der har interesseret sig for. Så det burde ikke være noget som giver os danskere problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jens Jeg har min bil forsikret hos Länsforsikring, de skulle bare have en kopi af det danske kørekort, for at se hvor mange år jeg havde haft det. Jeg har en BMW M5, forsikret til sek 15000,- for en helforsikring, så 48000 er da helt vildt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hej Jens / Miriam Jens: Fedt at se du fortalte din historie herinde, man tror næsten ikke på det. Mærkeligt med Peugot, de burde bare fortælle ligeud at de ikke vil have een :-) Jeg fik iøvrigt svaret vedr. forsikring af Mercedes "Dieselbåden", over 25.000Km til 13.574SEK årligt. Det er da OK. Miriam: Godt at se du tilsyneladende fik forhandlet din forsikring lidt ned, startede de ikke med et bud på 16K? Er det en M5 med over 25.000KM?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

*Ha ha ha* Ja... den bilshampoo-æblevask må jeg vist høre for i fremtiden :-) 1-0 til dig Miriam, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal svare tilbage nu... :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest polo!

Hej, kun for jeres info at jeg fik en bedre tilbud fra Salusansvar end Låneforsikring og IF. For en direkte import Peogout 306, helforsikring med 3000/- selvrisiko, knap 25000km pr. år: IF = 11700/-, Lånefors. = 7950/- og Salusansvare = 5100/- Jeg har også fået en meget billige hjemforsikring hos Salus :-) POLO!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest mikkel

Jeg har også rigtig god erfaring med SalusAnsvar. Super service og meget rimelige priser... Hidtil havde jeg forsikret min bmw 330ci hos Länsforsikringer men har nu skiftet til Salus da jeg kunne spare 5K om året :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest frog2

Hej, Jeg vil også godt anbefale SaluAnsvar. Og til GIO, for mit vedkommende ved personlig henvendelse. Super service. De forsikrede mig en halv måned, før jeg betalte så meget som en krone. Jeg har ikke skulle bevise noget mht. kørekort m.m. Alt er foregået over telefon og email. Og nej, jeg er ikke bon kammerat med min forsikrings konsulent. Har faktisk aldrig mødt ham. Men her kommer lige de tørre tal: Bil: Audi TT 225 Forsikrings pris: 9000 sek. (fuld+hærværk) Kørsel:25.000 Parkering: På gaden - Malmø C Kørekort: 11 år. Mvh. Jeppe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest frog2

Hej Ulmus, Ja den glemte jeg lige, syntes ellers jeg havde været så grundig. Men selvrisiko er den samme som POLOs - 3000 sek. Og lige for at runde af. Min bil er importeret, hvilket gjorde, at nogle selskaber ikke ville forsikre den og dem der ville tog sig væsentlig bedre betalt på den baggrund. Jeg fik tilbudt forsikringer på helt op til 18 - 20.000 sek. Så jeg kan absolut kun tale for SaluAnsvar. Mvh. Jeppe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites