Jump to content
Guest heidi

Hundeansvar

Recommended Posts

Guest heidi

Hejsa, Hvordan fungerer dette i Sverige? Jeg har set rundt efter hus, bil, hem forsikringer - men der er ikke nogen der nævner hundeansvar. Er der nogen der ved hvordan man "normalt" gør det - så man er dækket i fald ens hund skulle forårsage nogen skader, som man skal erstatte?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest heidi

Hejsa, Hvordan fungerer dette i Sverige? Jeg har set rundt efter hus, bil, hem forsikringer - men der er ikke nogen der nævner hundeansvar. Er der nogen der ved hvordan man "normalt" gør det - så man er dækket i fald ens hund skulle forårsage nogen skader, som man skal erstatte?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim

Det var en svær en ... Umiddelbart kunne det vel ikke være så svært at finde noget - troede jeg ... Men det er ikke helt let at finde noget om en helt almindelig hundeansvarsforsikring. Det ser ud som de svenske selskaber mener, at man skal gå langt videre og lave syge- og livsforsikring for sin hund. Hos Länsförsäkringar har jeg fundet en henvisning til følgende sted http://www.agria.se/ Det kunne se ud som, at de der er helt fokuserede på forsikring af dyr - så måske kan man finde noget der, hvis man er vedholdende og stædig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest heidi

Hrm - så er det ikke bare mig. Er der nogen der ved om en personansvars forsikring så dækker? Hvis nu - tænkt eksempel - min hund flænser naboens hund og jeg bliver præsenteret for en dyrlægeregning på 4000 kroner til dyrlæge, ville det jo være rart at være forsikret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest heidi

Så spurgte vi jo bare IF ad - og fik svar: ----- Hej! Nej i Sverige är det in lagkrav på att ha en sådan försäkring. Men man har som djurägare strikt ansvar ifall hunden orsakar skada. I din hemförsäkring finns en del som heter ansvarsförsäkring som täcker ifall hunden biter någon eller skadar något. Vänlig hälsning Richard Bengtsberg If Djurförsäkring

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites