Guest peter Anmeld indhold Skrevet March 24, 2002 Er der nogen som ved om man kan "overføre" sin danske ancinnitet (undskyld stavefejl!)? Jeg har 10 års skadefri kørsel..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret March 24, 2002 Er der nogen som ved om man kan "overføre" sin danske ancinnitet (undskyld stavefejl!)? Jeg har 10 års skadefri kørsel..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2002 Det er ikke min opfattelse at de bruger samme system herovre.De spørger i hvert fald ikke til det når de oplyser priserne.Bare om man har kørt skadefrit i 2 år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest tim Anmeld indhold Besvaret December 22, 2004 Hej. Jeg har hørt at de i sverige ikke går op i hvor mange års Ancinnitet man har. De vil kun bruge hvornår man har fået kørekortet og så evt. om man har kørt skadefrit i 2 år i eget navn. Er der nogle der kan af / bekræfte dette eller ved hvad de går efter når de beregner prisen og hvor meget de undersøger i DK. ? Tim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 22, 2004 Vi oplyste udelukkende hvilket år vi havde erhvervet vores kørekort samt vores fødselsår. De har ikke bedt om danske forsikringsoplysninger, så jeg tror ikke de har undersøgt noget i DK. Men jeg ved ikke om der er forskelle forsikringselskaberne imellem.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest tim Anmeld indhold Besvaret December 22, 2004 Okay. Er der så nogle der ved hvor mange år man skal have haft kørekort for at blive regnet som elitebillist. ? Jeg er selv 22 år og har således haft kørekort i 4 år. Hvad kan jeg selv regne med. Tim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest brian Anmeld indhold Besvaret December 22, 2004 tror ikke de på samme måde går efter elite billist eller ej. De har kun i mine tilfælde spurgt efter hvornår jeg fik mit første kørekort and thats it. derudfra regner de en pris til dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret December 22, 2004 Tim: du kan godt regne med at hvis du vælger en stor mercedes, audi, bmw eller anden sporstbil lignende noget at din pris bliver væsentligt højere end det nogen af de andre giver. Grunden er den samme i DK. De fleste selskaber opererer med at man kan "skrive under på" at der ikke er nogen under 24/25 der kører bilen og så skal man selvfølgelig også selv være ældre end det for at få en god pris. Kort sagt, Ung = dyrere. Det skal dog lige siges at det er stadig billigere end hvis du skulle forsikre den samme bil i DK. Jeg var 24 da jeg flyttede herover for 1½ år siden. Jeg købte da en Toyota Celica 1.6 sti, Importeret i 2000(gør den også lidt dyrere) og forsikrede den med helkasko... pris: 11500 skr. årligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret December 22, 2004 Flere selskaber spørger også om du på noget tidspunkt har haft kørekortet inddraget, eks. som følge af en fartbøde plus frakendelse i 3 mdr. Men anciennitet går de, som skrevet, ikke op i. Alderen spiller også en rolle, jow. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest tim Anmeld indhold Besvaret December 22, 2004 He he.. det er squ en sjov måde de har det på i Sverige. men det er jo fint nok for os som ikke har mulighed for at have så mange års ancinnitet. Til Martin. Ja men det er jo stadig rimeligt billigt i forhold til Dk. Hvor mange km om året var den pris med. ? Så kan det godt være jeg skal opgive min store BMW, Mercedes drøm indtil jeg bliver 24-25 år. Tim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret December 22, 2004 Den Gio skriver med at flere selskaber spørger om bøder m.v., har jeg ikke engang hørt om før. Det er altså ikke generelt Tim. Vedr de der luxusbiler. Pas på hvad du køber, man kan nemt købe noget herovre man ikke har råd til at forsikre. Det er som i danmark at de beregner præmien udfra nybilprisen, og det gælder også for en gammel MB der har kørt 2 mill KM. Hvad den koster fra ny bestemmer præmien. Ydermere betyder det utroligt meget om du bor i et postnummer, hvor deres statestik siger noget negativt om sandsynligheden for indbrud. Bor du i City er det omkring dobbelt så dyrt som hvis du bor i Vellinge, eller bare lidt ude på landet. Og så alderen / år med kørekort er en stor faktor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest tim Anmeld indhold Besvaret December 23, 2004 Hej Thomas med flere. Ja, man skal passe på med at købe noget som er for dyrt og som man ikke har råd til at forsikre. Man har jo svært ved at tjekke prisen på en bil i sverige på forhånd da man skal bruge en nr. plade. for at beregne prisen. Jeg overvejer at købe en bolig i Linhamn, det skulle ikke være en af de dyreste steder i Malmø efter hvad jeg har forstået vel ? Det kan være det kan betale sig at købe en ny bil hos en forhandler og så gøre brug af deres forsikringstilbud. Tim Mvh Tim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites