darksaint 0 Anmeld indhold Skrevet February 16, 2004 Hej med jer Til sommer triller jeg og kæresten en tur til Italien....skulle dette gøres i en dansk bil ville jeg bestille et grønt og et rødt kort til turen hos forsikringsselskabet - dette er tilsyneladende ikke tilfældet i Sverige jeg kan kun finde formularer til bestilling af det grønne kort som dokumenter at bilen er ansvarsforsikret det røde kort som viser at der er kasko/vågnskade på bilen kan jeg som sagt ikke finde - hjælp hjælp hjælp!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
darksaint 0 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2004 Hej med jer Til sommer triller jeg og kæresten en tur til Italien....skulle dette gøres i en dansk bil ville jeg bestille et grønt og et rødt kort til turen hos forsikringsselskabet - dette er tilsyneladende ikke tilfældet i Sverige jeg kan kun finde formularer til bestilling af det grønne kort som dokumenter at bilen er ansvarsforsikret det røde kort som viser at der er kasko/vågnskade på bilen kan jeg som sagt ikke finde - hjælp hjælp hjælp!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kim Anmeld indhold Besvaret February 17, 2004 Jeg har en auto-forsikring hos Länsförsäkringer. Sammen med forsikringbevis og opkrævning kom et ekstra side papir - i bunden af den var der et lille kort, der kunne klippes af - næsten som et dansk A-skattekort. Af kortet fremgår policenummer og nummer til - SOS-International i Danmark - præcis som hvis man "havde det røde" ;-) - der var i øvrigt en gyldighedsdato - det kunne godt indikere at det er en slags "dokument". Jeg er ikke sikker på, at det svarer 100 % til det røde kort, men man kunne jo spørge sit forsikringsselskab. Jeg er spændt på at se andres mening/erfaring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret February 18, 2004 Hej Thomas Jeg var med min Svenske bil i Italien i 2003 og cruise rundt. Man skal kun bruge de der farvede kort når man rammer de der Østeuropæriske lande, og balkan m.v. Kører du i gode gamle EU sker der ikke noget. Dog skal du medbringe original registreringsattest og forsikringspolice. Spørg din forsikringsagent direkte hvis du er i tvivl om sådan noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2004 Det grønne forsikringsbevis kan sagtens komme i brug i et sland som italine. Vi havde en kunde som var involveret i et uheld på Sicilien der blev fængslet til vi dokumenterede at han havde det grønne kort. Og det røde skal ALTID medbringes, da det er din kaskoforsikring i udlandet. Det har ikke noget at gøre med østlandenes irriterende regler om dokumentation for ansvarsforsikring Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
darksaint 0 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2004 Hvem skal så udstede hvilke kort jeg har min halvforsikring hos IF og vågnskadeforsikring hos Trygghansa ???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ld Anmeld indhold Besvaret July 31, 2004 Da svenskerne ikke har ens udlansvilkår ligesom i Danmark, eksisterer der ikke ét rødt kort. De forskellige selskaber har deres egne dokumenter, og egne vilkår. Det grønne kort skal rekvireres hvor du har din Trafikförsäkring, i Thomas' tilfælde hos IF. Det er altid smart at tage i hvert fald det grønne kort med, også til Sydeuropa, så du ikke bliver tvunget til at købe en lokal ansvarsforsikring, bliver tilbageholdt til du kan bevise at du har en ansvarsforsikring, har du været i et uheld, eller bare kan vise det til den gnavne spanske betjent, i stedet for at skulle begynde at forklare ham det Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites