Guest dennis Anmeld indhold Skrevet January 29, 2004 Hejsa Både jeg og min kæreste har i løbet af de sidste to dage fået en blanket fra "Försäkringskassan" som vi skal udfylde og returnere.. Det er ikke noget vi har anmodet om, og jeg kan ikke lige gennemskue om det er en uopfordret reklame, eller noget statsligt. Vi skal svare på om vi arbejder i Sverige eller Danmark, har sambo i Sverige, og vi har børn under 16 år osv osv.. Afsender er "Skåne Läns Allmänna försäkrigskassan". Er det noget vi skal udfylde, eller bare skal se bort fra? Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dennis Anmeld indhold Besvaret January 29, 2004 Hejsa Både jeg og min kæreste har i løbet af de sidste to dage fået en blanket fra "Försäkringskassan" som vi skal udfylde og returnere.. Det er ikke noget vi har anmodet om, og jeg kan ikke lige gennemskue om det er en uopfordret reklame, eller noget statsligt. Vi skal svare på om vi arbejder i Sverige eller Danmark, har sambo i Sverige, og vi har børn under 16 år osv osv.. Afsender er "Skåne Läns Allmänna försäkrigskassan". Er det noget vi skal udfylde, eller bare skal se bort fra? Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2004 Jeg har også fået sådan én seddel og endnu ikke udfyldt den, er i tvivl om hvad det er. mvh, Christian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret January 29, 2004 Det er noget I skal svare på. Det er sygesikringen herovre der skal finde ud af om I skal være forsikret i Danmark eller Sverige. Når I har sendt den ind, og hvis I arbejder i Danmark, får I i løbet af 1 uges tid et brev om at I ikke skal være medlem af Försäkringskassan. Ciao, Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2004 Hej igen, Har i medsendt E101? E104? eller andre af de underlige blanketter? og hvad er forsikringsnummer fra et EU/EES land? http://home.tiscali.dk/credde/forsakring.jpg mvh, Christian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MultiTabs 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2005 Behøver man at være medlem af försäkringskassan for at vær folkbokfört i sverige? Hvilken indflydelse har medlemskab af försäkringskassan og folkbokföring på hinanden? Jeg ved ikke med jer andre, men en uge inden jeg modtog et brev fra försäkringskassan, havde jeg været inde i skatteverket for at søge om optagelse i folkeregistret. Jeg har endnu ikke hørt fra dem fra skatteverket, men i brevet fra försäkringskassan stod der 4-cifre efter min fødselsdato som formentlig er et personnummer. Men hvor har försäkringskassan fået de her 4-sidste cifre, når jeg endnu ikke har hørt fra skatteverket?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2005 Jeg modtog først spørgeskemaet fra försäkringskassan en måned efter jeg fik brevet med mit svenske personnummer. Jeg tror som sådan ikke de har noget med hinanden at gøre. Försäkringskassan svarer vel bare til den danske sygesikring. Har ikke medsendt nogen af Exxx blanketterne, men har på den anden side heller ikek hørt fra dem - og det er da nogen måneder siden jeg sendte den ind. Men til gengæld har jeg et gyldigt dansk sygesikringsbevis, det burde vel være tilstrækkeligt?!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2005 Hejsa... Så har vi også modtaget papirerne fra Försäkringskassan, og blev i tvivl om hvad vi skulle skrive i EU/ESS-nummeret. Mit umiddelbare bud, ville være det danske personnummer. Hvad har i andre skrevet? Ka da lige nævne, at vi først fik vores papirer fra Försäkringskassan lidt over 2 mdr., efter vi flyttede hertil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2005 Hejsa... Så har vi også modtaget papirerne fra Försäkringskassan, og blev i tvivl om hvad vi skulle skrive i EU/ESS-nummeret. Mit umiddelbare bud, ville være det danske personnummer. Hvad har i andre skrevet? Ka da lige nævne, at vi først fik vores papirer fra Försäkringskassan lidt over 2 mdr., efter vi flyttede hertil. Nu kan jeg ikke lige huske, hvordan det skema ser ud, det ligger nogle år tilbage, men jeg tror ikke, Försäkringskassan er interesseret i dit danske personnummer, mon ikke det er det svenske? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2005 Hej Nils. Tak for dit svar. Nej, jeg tror det må være det danske, hvis overhovedet der skal være noget. Teksten siger nemlig "Jag har ett försäkringsnummer från ett EU/ESS-land" og så skal man angive nummeret + land. (Plus at ens svenske personnummer står fortrykt øverst på blanketten.) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2005 Jam' så gi dem det danske! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2005 Jo jo, men nu var det da rart lige at vide hvad det egentlig er for et nummer de spørger efter, eftersom man skriver under på "heder og samvete"... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret September 11, 2005 Så skriv cpr-nummer eller personnr. og så nummeret, så tror jeg ikke, de kan ramme dig. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites