Guest mona Anmeld indhold Skrevet November 6, 2003 Hej. Jeg har læst lidt inde på sitet og fundet frem til at man skal oprette telefon og strøm inden man flytter til Sverige. Hvis jeg skal flytte d. 1 Jan. 04. Hvornår skal jeg så tilmelde mig tlf. og strøm? Hvor skal jeg tilmelde mig tlf. og strøm? Kan jeg gøre det uden et svensk personnummer? Hvor lang tid går der før der er strøm og tlf.? Kan det komme fra dag til dag? Er det rigtigt at jeg først får et svensk personnummer, når jeg har tiltrådt min bolig? Mange hilsner Mona Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest mona Anmeld indhold Besvaret November 6, 2003 Hej. Jeg har læst lidt inde på sitet og fundet frem til at man skal oprette telefon og strøm inden man flytter til Sverige. Hvis jeg skal flytte d. 1 Jan. 04. Hvornår skal jeg så tilmelde mig tlf. og strøm? Hvor skal jeg tilmelde mig tlf. og strøm? Kan jeg gøre det uden et svensk personnummer? Hvor lang tid går der før der er strøm og tlf.? Kan det komme fra dag til dag? Er det rigtigt at jeg først får et svensk personnummer, når jeg har tiltrådt min bolig? Mange hilsner Mona Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret November 6, 2003 Hej Mona... Meld flytning ca. 14 dage før du rent faktisk flytter, så du kan få oprettet alle tingene. Det er korrekt at du ikke kan gøre noget som helst uden et svensk cpr-nummer. Ofte kan mægleren være behjælpelig, da de kender proceduren med strøm o.l. Men telefon m.m. skal du selv sørge for. Og hvis den skal virke når du flytter ind...ja så er du nødt til at gøre ovenstående. Held og lykke...og velkommen hinsidan. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2003 Jeg ville endda anbefale, at du melder dig hos de svenske skattemyndigheder >3< uger før. Af den simple grund, at de er cirka 3 uger om registreringen i øjeblikket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest mona Anmeld indhold Besvaret November 6, 2003 Hej. Tak til Jer begge. Allan, jeg ringede til Skattemyndighederne og de sagde at de ikke ville behandle min sag om svensk personnummer før jeg havde tiltrådt boligen. Fik du dit svenske personnummer, før du tiltrådte din bolig??? hvis det er tilfældet vil jeg nemlg tage til Sverige snart så det er ordnet til den 1. jan. 04 Mange hilsner Mona... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2003 Hej igen Mona, Er du sikker på at du ikke har misforstået dem eller omvendt? Altså jeg tænker på, at de ikke kan 'udstede' dit personnummer før du er flyttet ind ... Endvidere mener jeg, at det altid er bedst at troppe op i personlig stil. Det er langt nemmere (i hvert fald hvis man var lige så ringe til svensk, som jeg var) at undgå sproglige misforståelser, hvis det er mund til mund i stedet for over telefon. Nu er det over 2 år siden, at jeg flyttede til Sverige, så noget kan være ændret. Men jeg ved at en var inde hos skattemyndighederne for lige knap 3 uger siden, og skulle gerne modtage sit personnummer snarest. Og personen flyttede først ind 1/11/03. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret November 6, 2003 Hov glemte lige en ting.... det skidt smutter jo i farten *S* Hvis du er på ofte er online på nettet og gør brug af diverse IM-programmer, ville det måske være en ide at kigge på nedenståden link. Det kan være ganske nyttigt, hvis man har et her-og-nu-spørgsmål. Du kan findes folks ICQ nr, MSN adresser osv her: http://www.sunddebat.com/discus/messages/183/763.html?1062951898 Eller under 'Fri debat -> Messenger'. Og forresten, velkommen til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret November 7, 2003 Nåmen jeg flytter 29/11 og jeg har også forsøgt at få mit svenske personnmummer på forhånd. Men jeg har fået samme besked som Mona. Og jeg er sikker på, at jeg forstod rigtigt. Én ting er telefonen, men strømmen bekymrer mig - især udsigten til at vente tre uger BARE PÅ PERSONNUMMERET. Fraflytter har lovet at informere Sydkraft om, at vi flytter ind, samt give dem vores (danske) personnumre. Men er det godt nok for Sydkraft? Jeg vil gerne høre fra alle, der mener at kunne bidrage - men selvfølgelig især fra folk, der har flyttet over under lignende betingelser. På forhånd tak! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jb Anmeld indhold Besvaret November 8, 2003 Jeg flyttede ind primo maj og har overhovedet ikke haft behov for at kontakte Sydkraft - til trods for at jeg havde mit svenske cpr-nummer allerede i marts. Så tag det lugnt... det skal nok gå. Der er normalt ingen serviceinstans - heller ikke i Sverige, der bare sådan lige lukker for strømmen. Lad os nu ikke sætte en masse skræmmescenarier op for nye danskere, der overvejer at flytte hertil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest janni Anmeld indhold Besvaret November 9, 2003 Vi flyttede til Landskrona for et år siden og gik ned til Skattemyndighederne FØR vi flyttede over, men med de underskrevne papirer på vores bostadsrätt og fik papirerne 1 uge efter. Egendommen vi købte bostaden i, leverer strøm, varme og vand så det indgik i den månedlige hyre, og telefonen fik vi 3 uger efter vi havde bestilt den, så vi købte et taletidskort til mobiltelefonen og sikrede os at den var åben til udlandsopkald. Mvh Janni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2003 Man kan sagtens få strøm uden person nummer - det gjorde jeg, da strømmen var lukket, da jeg overtog min lejlighed. At det så liiiiige to Sydkraft 4 dage at få den koblet ind igen, er en anden sag. Men jeg fik da også et meget undskyldende brev og to biograftbiletter som et plaster på såret :-) Vær dog opmærksom på, at de højst sandsynligt kræver et depositum på 1500,- SEK. mvh, Christian Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest caroline Anmeld indhold Besvaret November 14, 2003 Hej Mona, og Thomas H. Flyttede herover pr. d. 31.10.2003.. Hvis du går på dit lokale skattekontor, og beder dem om at sende dit internordiske flyttebevis til den kommune du flytter til, skulle der ikke gå mere end een uge før du har dit personnr. efter du er kommet herop... ellers gå ned og snak med dem, det gjorde jeg og havde det 6 dage efter jeg flyttede herop. Telefonen får du ikke før du har dit personnr., grunden til det er at de ikke kan lave en kreditoplysning på dig før du har det. Det kan faktisk godt lade sig gøre at bestille telefonen før du flytter herop, også uden personnr. men så koster det 3000 i depositum, som du først får tilbage efter 2 år... normalt koster det 995 skr. i oprettelse Strømmen kan man godt oprette før man flytter herop, også uden personnr. Ring til det selskab som du vil have leverer strøm til boligen, så kører det fra den dag du flytter ind. mvh Dan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lene Anmeld indhold Besvaret November 14, 2003 Mona og Thomas H. Et lille fif. Vi bestilte vores Telia abonnement via nettet og sparede dermed 300,- i oprettelsesgebyr. Vi havde endda muligheden for at vælge blandt 10-15 numre, så det er det samme som at gå ned i en Telia butik. Bare billigere. Man får også en bekræftelse på sin email med det samme. Jeg fik forøvrigt mit svenske personnummer efter blot en uge, men det var også i Trelleborg kommune. De har måske heller ikke så travlt med tilflyttere ... endnu :-) Velkommen til. Hilsen Lene Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anders Anmeld indhold Besvaret November 17, 2003 Trelleborg kommune er ikke overrendt af danske tilflyttere, men de skal nok komme ;o) Bostadsrättspriserne er indtil videre steget 40% siden okt 2002. Jeg måtte nu vente 3-4 uger inden jeg fik mit person-nummer, men jeg løb vist også ind i lidt ferie-roderi på kommunen. /Anders Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites