Jump to content
Guest anders

En kort beskrivelse af Oxie / Kyrkbyn søges !!!

Recommended Posts

Guest palle

"Og vigtigst: Borgerligt styre!! :-) Velkommen!" Du skulle sgu ha' lov at finde en øde midt i atlanten ! Fuck, hvor kan jeg blive harm over så latterlig en kommentar. Din kommentar vedr fremmedarbejder fortjener ingen yderliger nævnelse.... PS...det går jo glimrende i dk med det borgelige styre.. DF kommer med det ene latterlige forslag efter det andet, mens stort set samtlige ministre har haft røven på komedie... Det går godt i lille danmark !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"man betaler en bestemt pris (730000 for vores vedkommende) og falder så x antal kroner i husleje(3000kr for os" Det er mange penge for at gå 3000 kroner ned. Hvorfor skulle beboerne sige ja til det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi når så finansieringen af de 730.000 er betalt har man en lejlighed man har råd til som pensionist - hvis man ellers er tilfreds med den ;) Husk på at næsten ingen foreninger sætter afgiften ned, men efterhånden som ens gæld er betalt har man kun huslejen tilbage - og jo billigere dén er ... get the picture?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes bare, man burde få mere end 3.000 kroner i nedslag. Hvis man skal låne 730.000 koster det mindst 5.000 om måneden i 30 år, så jeg aner "nåt fuffens", som om ejerforeningen har brug for at rejse ekstra kapital.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest martin

Nils: Foreningen er ikke ude på at skulle rejse kapital, i hvert fald ikke ud fra alle de udregninger vi har set, men vi har også set hvor meget af hyren der er renter der betales.. og det er sgu meget.. Hvis vi betaler det beløb, vil der ikke være meget tilbage af gælden, men jeg tror nu ikke vi siger ja.. vi har ikke tænkt os at blive boende de næste 10 år.. Men nu må vi jo se hvad vi får ud af det..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest totter

Det er da tilgengæld en fed løsning de er kommet med! Da du fortalte os det for snart 2 måneder siden havde jeg i hvert fald forstået det sådan at I skulle betale de 730000! Kan jo godt være jeg misforstod det, men tillykke med en rimelig boligforening under alle omstændigheder. Og til det slet skjulte racisme; Johnny H. søger bofælder i Greve! Anlæg dig et lille overskæg eller rav håret af og få 25% rabat!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest homer

Kære Palle: Mit indlæg var såmænd ikke ment som hverken politisk, racistisk eller noget andet - sjovt som flok bliver harme hver gang man beskriver virkeligheden som den er... Hvad angår den politiske situation i DK så er jeg ret ligeglad - jeg bor i Sverige, og der har socialdemokraterne da vist ikke haft for meget held med hverken deres politik eller opførsel. Din øde ø kan du jo tilbyde Persson, så er der da en chance for at Sverige også kan komme på ret kurs!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Mon ikke Homer hentyder til statsminister Göran Persson!? happy.gif Som Göran selv siger (meget á propos den her tråd): "I vårt land behöver vi nu en tid av samling kring framtida utmaningar. Sverige är ett viktigt land – för oss som bor här och för våra medmänniskor i världen. Vi ska vara stolta över vårt land, men samtidigt bygga det starkare. Vi ska vara stolta över oss själva, men samtidigt stötta varandra. Vi ska utvecklas tillsammans med andra."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke et tågehorn ham Persson, altså Göran. Så er der mere sjov ved denne Göran, der vogter Vellinges grænser så flygtningene ikke slipper ind til Homer: www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,379861,00.html Thygesen, hvis alt ser rigtigt ud i papirerne, så er det jo godt, husk at læse det "finstilte"... Min kriminelle tankegang oversætter byggeår 1992 til risiko for, at regningen for byggesjusk/fejl i den tunge ende er ved at være på vej. Altså: Risiko for. Oxie/Kyrkbyn har jeg ingen mening om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Totalt offtopic.... hehehe Homer, du tæller ikke engang med i en statestik !!! Nul indvandrere i Vellinge...Hvad pokker mon du så er ??? Men, vedr. borgerligt styrer. Hvis du vidste hvor mange danskere der tvinges ud af deres eget land, pga den regering der er i dk. Hvis du er i tvivl, så kig her på Ægteskab uden grænser's forum. Så bli'r man ikke så begejstret. Jeg er her dog af egen fri vilje, fordi jeg syntes malmø er en feeed by. Men, synd for dem der ikke har lyst til at være her, men som er tvunget af en regering der ikke magter opgaven, at lave nogle forståelige/brugbare regler PS... Jeg har studeret og nærlæst reglerne det sidste år, så du skal kende dem RIGTIG godt hvis du vil argumentere imod !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg vil bare lige gøre opmærksom på at der er 2 DAN'er herinde, og mig som ikke skriver med store bogstaver men i stedet Dan har ikke lagt indlægget nedenfor uanset om jeg er tilhænger eller modstander af indlægget. Bare så folk kender forskel. I vores lille by Lövestad, hvor der ikke er ret mange ny-svenskere ( hvis jeg må bruge det ord udne at blive kaldt racist ). Foruden 3 danske par er der vist kun vores Jugoslaviske Pizza mand, som laver de herligste pizzaer. På bagsiden af vores byskilt står iøvrigt - meget apropo - at 99,9 % af verdens befolkning ikke er svenskere..........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest homer

Kære Palle! Jeg ved ikke hvorfor du dog tror jeg skulle have lyst til at diskutere indvandrerstop, tvangsægteskaber, lovforslag og andre politiske tåbeligheder med dig?? Du virker på mig som et tågehorn der tuder ud i natten hvor ingen gider at høre på dig... Brug dog dit forum i Ægteskab uden grænser - der er der sikkert masser af meningsfæller du kan dele dine holdninger med - jeg er ret beset ligeglad!!! Jeg forsøgte blot at give den stakkels Anders et indblik i andre områder end lige Malmø og Oxie som tilsyneladende er foretrukken blandt tilflyttende danskere. Og gider man at sidde i en lejlighed og glo ind i en væg, så flyt da endelig til Malmø - jeg foretrækker frisk luft og højt til himlen... Nils: Tak for linket - spændende læsning!! :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er så mange der skriver så meget om hvor dårligt det er at bo i et område med mange etniske minoriteter. Lad dog dem om det. Jeg prøver dog at følge med i udviklingen på ejendomsmarkedet sådan nogenlunde tæt. Hvis det der bliver sagt om at en høj koncentration af etniske minoriteter har indflydelse på prisen af lejligheder, så må bl.a. Vellinge kommune jo så have en højere vækstrate end bl.a. Rosengården? nu hvor de har deres helt egen flygtningepolitik (som jo også Malmö, Lund og alle de andre kommuner har). Set ud fra et rent økonomisk synspunkt!!! ... overvej følgende: Min anskaffelsessum 1. mart 2002 var 206.750 SEK. Dette er for en 3V'er på 84 svenske kvm. Ved vurderingen i juli måned lød den på 395.000 SEK og idag er der blevet sat en lejlighed i samme opgang, med samme kvm til salg på hemnet for 430.000 SEK. Dette giver jo en vækst på 223.250 SEK fordelt på de 18 måneder jeg har boet her. Nu er jeg ikke så god til hovedregning, men det burde lægge den procentvise vækst på 208%? Men da det jo er for 18 måneder skal det jo omregnes til en værdistigning på kun ca. 12.400 SEK pr. måned. Dette giver en vækst på ca. 172% på 12 måneder. Med de argumenter nogle af jer har for at etniske minoriteter burde gøre jeres huse/lejligheder usælgelige, burde i hermed have en væsentlig højere vækstrate i de områder hvor der INGEN etniske minoriteter er. Nu kender jeg ikke lige vækstraten i bla. Vellinge, men jeg går ud fra at den derfor er langt højere end i Rosengården? I hvertfald burde den være langt over de 12.400 SEK jeg oplever hver måned! Dette er jo ikke et indlæg om at i skal prale med jeres ejendomsgevinster, men mere en forespørgsel om den teori der foreligger holder stik happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vincent .. jeg er ked af det.. men det var da noget *host host* at fyre af :-) Jeg vil give dig ret i at hvis 2 områder var totalt identiske lige pånær en enkelt faktor, så ville du kunne lave sammenligninger på det niveau. Men forskellen på at bo i en stor by og på lars tyndskids marker (hvad er det svenske udtryk for dette ? - Lasse Mylderbæ's fjelde ?).. vil nok give et større udslag på prisen end hvordan den etniske sammensætning er... (prøv at sammenligne Nørrebro med Ballerup ?!) Hvis du forsøger samme sammenligning på andre steder i Malmø vil resultatet give et større udslag væk fra Rosengården. Vi kan sq da alle sammen være enige om at næsten uanset hvilken del af skåne du køber bostad eller ejer bolig i - vil du ende op med et overskud fordi området har den udvikling den har.. Spørgsmålet må da være om hvor du har lyst til at bo, og hvilken type naboer du vil have. Vi f.eks fravalgte gasverksgaten og omegn fordi der bor nogle helt sindsyge danskere ;-) Men i en situation hvor folk spørger til hvordan et område er, kan jeg ikke se det mindste galt i at det bliver nævnt hvor stor del 2.G'ere, perkere, svartskalninger, tyrkere, eller folk med anden etniskbaggrund udgør !?! Bare fordi det ikke betyder en skid for dig, kan det være at der findes folk som finder det vigtigt.. Om du så syntes at det er en korrekt måde at tænke på er vel situationen fuldstændig ubetydeligt ? Istedet bør du vel netop være glad for at du ikke risikere at få den type som naboer, da det helt sikkert vil være med til at ødelægge den atmosfære du finder attraktiv i det område ?! - Og Ja, gu er det Persson's skyld det hele, men lad være med at blande varme kartoffler ind i det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anders

Nu må i kraftedme styre jer. Jeg gik ind for at se om nogle havde læst mine forespørgelser og finder ud af at mit lille indlæg har udviklet sig til en fuldstændigt anerledes debat. Palle, Henriette og de andere derude som syntes jeg er et forfærdeligt menneske, så lad dog for helvede vær med at læse indlægget. Jeg og de andre som måske interreser sig for det jeg søgte i mit indlæg er fuldtstændigt ligeglade med jeres politiske holdninger. Hvis i ikke kan være søde og bare prøve på at svare på det jeg spurgte om, så lad dog for guds skyld vær. Der må da være tonsvis af andre forummer hvor man kan diskuterer den slags, og hvor folk rent faktisk ikke skal spilde sin tid på at læse 40 indlæg igennem hvor kun nogle få beskriver det man søgte. Jeg tør næsten ikke at spørge. Men er der nogle derude som har lidt erfaringer med et område som hedder Bunkeflostrand eller noget i den dur. Og en stor bøn, til de af jer som viterligt bare sidder på sin lille pind og ikke har andet at lave end at forpurre vores andres indlæg. LAD VÆRE MED AT SVARE PÅ DETTE INDLÆG::::TUSIND TAK !!! Og tak til de af jer som virkeligt har forsøgt at skrive det jeg bad om, det er rart som jeg sagde tidligere med andres erfaringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Persson, Jeg tror nu ikke Vincent's indlæg går på, hvor meget værdien stiger, men mere er en forklaring til alle skeptikere, om man nu kan sælge ens "drømme-hus-lejlighed-lige-midt-i-en-ghetto". Det kan man nemlig sagtens. Og, med mindre man har betalt en alt for høj pris for huset/lejligheden, så er der altså en værdistigining i (stort set) alt hvad man køber. Det er der vel ingen der kan benægte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Palle: Alt kan sælges - kun et spørgsmål om pris.. Og da jeg læste alle posterne igennem igen, fandt jeg ikke et indlæg der omhandlede frygten for IKKE at kunne sælge sin bolig .. uanset hvordan befolkningen var sammensat.. Tværtimod fandt jeg en del indlæg der omhandlede hvordan befolkningen var sammensat - uden at være fordømmende Og desværre fandt jeg også et par indlæg som gik fuldstændigt grassat, over at nogen havde turdet komme med en beskrivelse af et område der også kommenterede befolknings sammensætningen.. Kald mig bare racist, kapitalist eller idiot eller hvad du/i nu kan komme frem med.. men jeg vil gerne indrømme at befolknings sammensætningen har en betydning for mig, ligesom den gennemsnitlige indkomst, demografiske forhold generelt, placering i forhold til offentlig transport, fritids muligheder ... etc .. Og hvis der er noget galt i det, så vil jeg da gerne høre hvorfor ? Jeg har gennem de sidste mange år boet på Nørrebro, og et par af de år også med børn i div institutioner etc.. Så jeg vil påstå at jeg har oplevet de gode og de dårlige sider ved at bo i et multietnisk område.. Og jeg forstår udemærket hvorfor nogle folk opsøger områder som disse - men jeg forstår også hvorfor andre gerne vil holde sig væk fra dem. Jeg vil ikke kalde nogle af dem for dårlige mennesker, fjendske eller hvad der nu er kastet rundt med af titler på denne tråd. Men når folk nu skal ofre X antal tusind/millioner kr på en bolig, så fortjener de også at få præcist det de leder efter. Uanset om det så betyder at der er mange eller få representanter fra andre etniske grupper. Så kan vi ikke få afsluttet den del af diskusionen der drejer sig om hvorvidt man nu er fremmedfjendsk fordi man skriver om befolkningens sammensætning ? Og bare acceptere at for nogle mennesker er det en vigtig faktor, og derfor er relevant i forhold til en generel besvarelse om hvordan et område er ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Der er ingenting galt med at foretrække det ene område frem for det andet. Overhovedet ikke. Det der kunne få mig op af stolen er, en udtalese om at borgerligt styrer er godt. Personligt ville jeg ikke være velkommen i Vellinge Kommune, da min kone er af anden etnisk herkomst end dansk/svensk. Med andre ord, jeg er en af dem som mange af jer ikke vil bor ved siden af. Og fred være med det. Personligt foretrækker jeg at bo i en lejlighed og glo en i en væg, som det så smukt er udtrygt her i denne debat, og min kone skreg af grin da jeg spurgte om hun ville flytte på landet. Da troede hun virkelig at skruen var røget helt ud !!! Det der kan pisse mig lidt af er, at danskere tvinges ud af deres eget land, fordi de ikke er velkomne med deres koner eller mænd. Eller ikke i Vellinge ;o) Vedr. Rosengården (og andre steder med flere "indvandrere" end gennemsnittet) så er der altid mere end een side af historien. Præcis som det også er beskrevet vedr. Oxie. Her hvor jeg bor, er det kun børnene der larmer på legepladsen, og her er altid stille og fredeligt. Min nabo hedder iøvrigt Persson ... ;o) Sååå.... istedet for at skære det hele over een kam, så prøv at være lidt mere nøgtern/objektiv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan kun være enig med dig i at det er vanvittigt at danskere bliver nødt til at flytte for at kunne bo sammen med deres kone/kæreste. Men kan faktisk ikke se hvorfor den del af diskussionen blev inddraget her ? Og hvis en simpel bemærkning omkring at det ene politiske overbevisning er bedre end den anden er nok til at få dig op af stolen.. såååh ser jeg frem til at drikke et par pils med dig .... *gg* En væg kan nu altså også være ret inspirerende, og det er nu lettere at holde en kedelig trappe opgang fri for sne om vinteren :-) Btw - pas på din nabo .. han er helt sikkert ude på noget !!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan kun være enig med dig i at det er vanvittigt at danskere bliver nødt til at flytte for at kunne bo sammen med deres kone/kæreste. Men kan faktisk ikke se hvorfor den del af diskussionen blev inddraget her ? Og hvis en simpel bemærkning omkring at det ene politiske overbevisning er bedre end den anden er nok til at få dig op af stolen.. såååh ser jeg frem til at drikke et par pils med dig .... *gg* En væg kan nu altså også være ret inspirerende, og det er nu lettere at holde en kedelig trappe opgang fri for sne om vinteren :-) Btw - pas på din nabo .. han er helt sikkert ude på noget !!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brian

Hvordan kommer jeg ud af denne tråd igen? Kan jeg ikke fjerne mig selv, så jeg ikke modtager mails fra denne tråd? Jeg spørger eftersom jeg er helt ny og ikke kender alle funktionerne endnu happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites