Guest kasper Anmeld indhold Skrevet February 10, 2002 Ka' det virkelig være rigtigt at hvis man køber en lejlighed i sverige som koster 700.000,-, så skal man udover købsprisen de fleste steder også betale 6000-7000,- i månedlig afgift...? så bli'r det jo næsten dyrere end at købe i Kbh. Med lån og månedlig afgift kommer man hurtigt op på 10-12.000 kr. pr. måned for 100m2......er der noget jeg har misforstået ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kasper Anmeld indhold Besvaret February 10, 2002 Ka' det virkelig være rigtigt at hvis man køber en lejlighed i sverige som koster 700.000,-, så skal man udover købsprisen de fleste steder også betale 6000-7000,- i månedlig afgift...? så bli'r det jo næsten dyrere end at købe i Kbh. Med lån og månedlig afgift kommer man hurtigt op på 10-12.000 kr. pr. måned for 100m2......er der noget jeg har misforstået ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest niclas Anmeld indhold Besvaret February 10, 2002 Det er rigtigt nok. Men det inkluderer normalt vand og varme og m.h.t. de 700.000,- så kan du se, hvad du vil komme til at betale månedligt på http://www.comboloan.se/ Du vil sikkert blive overrasket, du vil normalt, næsten, "bare" kunne slippe med at betale renterne på dit lån, hvilket så ikke fordyrer huslejen væsentligt. Samtidigt er det jo ligesom i Danmark, at jo tættere på centrum i storbyerne, jo dyrere. Der findes masser af glimrende boligområder lidt længere ude i bykernen i praktisk talt alle svenske storbyer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kasper Anmeld indhold Besvaret February 10, 2002 Det hele lyder jo meget godt, men vand og varme beløber sig vel ikke op på mere end max. 600-700,-pr. måned, og det er jo ikkke særligt sjovt kun at betale renterne på lånet og så stadig skylde 700.000,- om 30 år. Men tak for svaret :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2002 Kasper, Det lyder også usædvanligt dyrt.jeg har lige været inde og søge og fandt 224 bostadrätter til under 250.000 med væsentligt lavere afgift.Flere 4 værelses over 110 M2.Det finder du ikke i KBH. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kasper Anmeld indhold Besvaret February 11, 2002 Har du fundet dem i Malmö, hvis ja, hvorhenne ???????? Har selv haft problemer med at finde tilpas billige lejligheder i netop Malmö. Søger omkring 110m2, indskud mellem 200-350.00,- med en månedlig afgift på ca. 4000,- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anonym Anmeld indhold Besvaret February 11, 2002 Prøv hemnet, våningen, stefanmaklare osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2002 Det er måske lige i underkanten når det er i Malmø, men med 820 bostadsrätter til salg på hemnet.se , så skulle det vel være muligt at finde noget der kunne bruges. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kasper Anmeld indhold Besvaret February 11, 2002 Der er en rigtig go' dusør til den der kan finde en lejlighed i Malmö, på ca. 120 m2 indskud= 350.00.000,- til under 5000,- pr måned.Det må ikke være Oxie og lign. Vedr. de lejligheder som du fandt i Malmö på over 110m2 til under 250.000,- pr. måned, dem ka' jeg sgu ikke rigtig finde :-) Er priserne ikke steget meget det sidste års tid ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2002 Hej Kasper Ja,det kommer jo an på hvor i Malmö du vil bo.Jo tættere du kommer centrum jo dyrere.En lejlighed i den størrelse i KBH City koster 2-3 millioner og det er endda DKK. Hvad med denne her: http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/object.asp?view=1&objektid=2025687&newWin=1 Jeg mener at arealerne er større i Sverige (min er 5-10 m2 større end opgivet). Det er noget med at man ikke regner WC med. Steen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2002 Steen har ret - min lejlighed er officielt 80kvm, men jeg har selv målt den op til 95kvm. Den nævnte lejligheds beliggenhed giver dig 5-8 min. til centrum/Stortorget i bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest niclas Anmeld indhold Besvaret February 13, 2002 I øvrigt er det ulovligt at betale de s.k. dusører for lejligheder i Sverige. Der har for nyligt været en del skriverier i bl.a. Helsingborgs Dagblad om dette, da det også er begyndt at brede sig i Helsingborg. HD, advokater, mæglere m.fl. gør en del ud af at gøre opmærksom på at kontrakter der er blevet til som følge af en sådan dusør er ugyldige, og dermed ikke det papir værd de er skrevet på... Så pas på med det... Jeg synes da også stadigvæk det er til at få meget rimelige boliger uden at betale dusør, særligt hvis vi netop sammenligner med priserne i Hovedstadsområdet og, for en stor dels vedkommende, Nordsjælland. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kasper Anmeld indhold Besvaret February 13, 2002 Mange tak for svarene. Tak for en go'hjemmeide Steen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martin Anmeld indhold Besvaret August 18, 2002 Hvad dækker "avgift" over? Jeg har fundet ud af at det ofte dækker vand og varme - men dækker det ellers andet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret August 18, 2002 Avgift dækker over fællesudgifter i ejendommen f.eks. vedligeholdelse af ejendommen og omgivende arealer,(gartner), el i opgange og vaskeri, vand, varme, renovation, kabelnet, parkering/garage, vaskeri, administration o.l. Og det skal fremgå af købsaftalen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2002 Afgiften kan også gå til at betale afdrag og renter af foreningens gæld i ejendommen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2002 Skal vi ikke bare sige at den månedlige afgift er det samme som vi i Danmark kalder "fællesudgifter"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2002 Nej det kan man ikke helt. Fællesudgifter i en dansk ejerforening går nemlig ikke til at afdrage gæld, for en dansk ejerforening kan ikke optage lån i ejendommen, da lejlighederne jo tilhører beboerne. Når afgiften på en bostadsrätt er 5-6.000 kroner er det fordi ejendommen har en stor gæld at høvle af på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sune Anmeld indhold Besvaret February 17, 2003 Niels. Hvorfor kan en ejerforening ikke optage lån i ejendommen, hvis det f.ex er taget op på en bestyrelse, at de skal have indlagt fjernvarme, men kun har halvdelen af beløbet?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 22, 2003 Hej, det var en gammel tråd, du tager op, og så om danske forhold, men altså, en dansk ejerforening kan selvfølgelig godt låne penge i banken, hvis det er en flink bank, eller endnu bedre hvis der er tinglyst pantstiftende deklarationer i de enkelte lejligheder til brug for ejerforeningen, men det forbliver i småtingsafdelingen i forhold til hele husets værdi. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites