Jump to content
Guest tim

Lejebolig spørgsmål !

Recommended Posts

Guest tim

Hejsa. Når man gerne vil leje en lejebolig i Sverige, så står der jo et beløb under "avgift"... hvad er det inklusiv ? Er der el, vand, varme med i, og/eller mere ? Og er der andre udgifter man skal regne med ? På forhånd tak for svar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest tim

Hejsa. Når man gerne vil leje en lejebolig i Sverige, så står der jo et beløb under "avgift"... hvad er det inklusiv ? Er der el, vand, varme med i, og/eller mere ? Og er der andre udgifter man skal regne med ? På forhånd tak for svar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest dennis

lige for at tage den gamle tråd op. Gælder det altid at f.eks. varme er incl huslejen? her tænker jeg på lejligheder gennem www.mkbfastighet.se hvordan med husdyr? må man normalt have kat i hos mkb? evt. akvarie? Mvh Dennis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Hvis varmen ikke er incl. står der som regel at det er "kallhyra" Men det er kun hvis der er tale om et rækkehus eller lignende. /Jesper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest dennis

ok, Jeg går ud fra de priser jeg har set på hjemmesiden er incl varme så. Jeg har ikke set noget særskilt om det. kan heller ikke rigtig finde noget om dyr på hjemmesiden sad.gif Mvh Dennis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest bo

Jeg bor tilleje hos MKB og der er generelt ingen begrænsninger mht. dyr (måske i et fåtal ejendomme)Så medbring du bare dit akvarium, naturligvis betinget af at dine fisk render rundt og overpi**** opgangen ! happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michael

Hejsa.... hvor lang tid skal man regne med at vente før der er en lejlighed, jeg er skrevet op hos MKB. Jeg bor lige nu Perstorp i nord skåne, men ville godt flytte lidt tættere på KBH, det er sku lidt langt at tage her fra hver dag :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest dennis

Bo >> Det er godt nok skildpadder vi har. så i princippet kunne de godt pisse i opgangen ;-) Men det lyder godt at der ikke normalt er begrændsninger. Så er det bare at håbe der snart kommer en lejlighed til os Mvh Dennis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kim.rasmussen

Bolig i Malmø med DANBOLIG !!! jeg vil gører opmærksom på, at Danbolig Niels Hald nu er med på 2. projekter både i Husie Vannagården sag.:104808 & Hyllie Brandvakten sag.:104809. Begge er ny-byggede villaer ! Check det på hjemmesiden www.danbolig.dk . Der er åbent hus her d.16/-01-2005 info findes på www.danbolig.dk / villaer til salg Amager !! Hvis nogle har spørgsmål skriv til min E-mail el. jeg vil forsøge svare her i forum: Mvh Kim Rasmussen Danbolig Østerbro E-mail.: kim.rasmussen@danbolig.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest simo/sabah

Hvorfor er det så svært at får en lejelejlighed i Malmø? Jeg har været skrevet op i MKB i snart 1 år. Det eneste jeg får er en hele del e-mail med gode tilbud, hvor ugen efter får jeg at vide at lejemålet er gået til anden kunde. Er der nogen af jer der kan hjælpe. Vi vil gerne flytte til Malmø. Vi er en familie med to børn en drenge på 10 mndr og en pige på 4 år. Jeg ved at I vil andbefalde at købe. Det kan jeg ikke pt af forsekellige årsager. Hvis I kender andrer steder end MKB, heimstaden, Ellenborg, så vil jeg meget gerne høre. På forhånd Tak

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest bo

Det er sgu godt nok underligt, jeg fik min lejlighed på 1 måned - held mht. til at de andre sagde nej - ja måske ? Hav tålmodighed happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest gyemma

til Simo/Sabah: Vi står i samme situation og giver dig fuldstændig ret mht. MKB. Har læst et sted her på siden at de vist prioitere svenskere lidt højere, men ved ikke om det passer. Vi har været inde på www.malmobostadsformedling.se og udfyldt en masse interresse anmeldelser, og har allerede ( 2 dage) fået respons på tre lejligheder. Desværre lå de for langt væk fra centrum efter vores smag, men måske i finder noget der kan bruges? Held og lykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jan

Hej. nu i nævner husie vannagården (kvarnby) der har vi lige fået en lækker 4v lejebolig , vi fik den igennem heimstaden, og de ejerboliger som kim rasmussen nævner kommer til at ligge lige ved siden af. men der er altså også lejeboliger derude..kvarnby (husie) ligger dejligt tæt på motorvej imod broen,og pænt tæt på malmø centrum. (vi flytter over broen d.15/1-05

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest dennis

Det er nu ikke så let sad.gif prøvede at udfylde en afsøgning hos stena fastigheter som jeg fandt gennem www.malmobostadsformedling.se. Det var nogle rigtig fine lejligheder så det ud til, men den ville ikke acceptere mit danske cpr nr. Kan det passe at danskere uden svensk cpr ikke kan søge disse lejligheder? Mvh Dennis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest gyemma

Hej Dennis. Huskede du at bytte rundt på tallene i dit cpr-nummer? I sverige kommer årstallet først og derefter dato og måned. EX: 802106+sidste fire tal.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest dennis

gyemma> nej det var jeg ikke lige klar over. Men nu prøvede jeg lige at vende dem om men desværre med samme resultat. Nu har jeg så skrevet en mail til dem på den gammeldags facon så må vi se om de er interesseret i at leje noget ud eller ej Mvh Dennis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest simo/sabah

Tak for hurtig svar Jeg vil da prøve og skriv mig op på så mange som mulig, og se hvad der sker Jeg skal nok vende tilbage når vi har fået noget mvh Simo/Sabah

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest simo

jeg har modtaget denne mail fra HSB: Hej! Jag har mottagit din intresseanmälan. Just nu är det många som är och tittar på lägenheten och kan f.n. inte anvisa den till fler. Jag kommer att kontakta Er senare om lägenheten fortfarande är ledig. Eftersom ni inte är svenska medborgare kommer Ni i så fall att få deponera 6 månaders hyra. Är man bosparare d.v.s. har ett bosparkonto i FöreningsSparbanken har man förtur även till våra hyreslägenheter. För mer information om bosparandet kontakta kundtjänst på tel: 040-35 78 80. Med vänlig hälsning HSB Sundsfastigheter AB Ingrid Lans Ee det normalt at betale 6 mndr depositum for ikke svenskere? hvordan bliver man bosparare i FöreningsSparbanken? kan man det når man ikke har svensk cprnr. vh Simo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest kasper

Jeg gav kun 3 mnd. depositum hos HSB. Efter 2 år kan pengene hæves ved henvendelse. For at blive bosparer skal du meldes ind i HSB og tilmelde dig som bosparer, derefter bliver der oprettet en bankkonto i FöreningsSparbanken. Ved at overføre penge til kontoen får man nogle point der giver fordel ved prioriteringen til lejligheder (købe/leje).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest simo

3 mndr depositum er rimelig, men 6 mndr er lige lovlig nok. Men jeg er villig til at betale de 6 mndr bare jeg får noget (3-4 rum max 6000skr). mht bospare hvor meget er det manskal overføre om mndr.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites