Gio 23 Anmeld indhold Skrevet May 17, 2003 Jeg har et par spørgsmål/forespørgsler på emnet. Nu er der, efterhånden, kun 14 dage til jeg overtager min lejlighed i Malmö...og derfra er der ikke så langt til sommerferie-tid. Og så var det jeg var interesseret i, om nogen herinde skulle have en hytte/sommerhus de lejer ud et sted i Sverige. Jeg tror jeg ville have godt af, engang i August måned cirka, at komme lidt væk og "lade op/re-kreere/re-stituere" lidt. Mine krav er ikke de store...andet end at der helst skal være mulighed for at fiske, og komforten skal være iorden. Desuden skal jeg køre i egen bil til stedet, så det må godt være til at finde...hehe. Anyone? Og til det næste spørgsmål: Jeg har kigget lidt på priser på sommerhuse/hytter rundt omkring i Sverige. Og jeg må sige priserne svinger MEGET. Præcis som på bostadsrätter. Og her må der være nogen der kender en del mere til det, og kan fortælle lidt om hvor/hvad der er værd at købe/investere i. Evt. kunne man være flere om en hytte, og på den måde splitte udgifterne op. Lidt á la den gamle time-share model...dog uden specifikke tidspunkter for benyttelse. Så ville det jo bare være at gribe knoglen, og ringe til ens med-kumpan(er) i projektet, og høre om han/hun/de skulle bruge huset en dag man fik lyst til at tage derop. Indtil videre bare en tanke...men kunne godt gå hen og blive til mere, hvis det ser positivt ud. Så kom gerne ud af busken, og del jeres erfaringer. På forhånd tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2003 Jeg har et par spørgsmål/forespørgsler på emnet. Nu er der, efterhånden, kun 14 dage til jeg overtager min lejlighed i Malmö...og derfra er der ikke så langt til sommerferie-tid. Og så var det jeg var interesseret i, om nogen herinde skulle have en hytte/sommerhus de lejer ud et sted i Sverige. Jeg tror jeg ville have godt af, engang i August måned cirka, at komme lidt væk og "lade op/re-kreere/re-stituere" lidt. Mine krav er ikke de store...andet end at der helst skal være mulighed for at fiske, og komforten skal være iorden. Desuden skal jeg køre i egen bil til stedet, så det må godt være til at finde...hehe. Anyone? Og til det næste spørgsmål: Jeg har kigget lidt på priser på sommerhuse/hytter rundt omkring i Sverige. Og jeg må sige priserne svinger MEGET. Præcis som på bostadsrätter. Og her må der være nogen der kender en del mere til det, og kan fortælle lidt om hvor/hvad der er værd at købe/investere i. Evt. kunne man være flere om en hytte, og på den måde splitte udgifterne op. Lidt á la den gamle time-share model...dog uden specifikke tidspunkter for benyttelse. Så ville det jo bare være at gribe knoglen, og ringe til ens med-kumpan(er) i projektet, og høre om han/hun/de skulle bruge huset en dag man fik lyst til at tage derop. Indtil videre bare en tanke...men kunne godt gå hen og blive til mere, hvis det ser positivt ud. Så kom gerne ud af busken, og del jeres erfaringer. På forhånd tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest casper_kbh Anmeld indhold Besvaret May 17, 2003 Vedr. fælles sommerhus, må jeg på det kraftigste tilråde at man laver helt specifikke regler angående tidspunkter for benyttelse, fælleskonto til uforudsete udgifter, indretning, farver samt alt hvad der nu en gang måtte være af beslutninger vedr sommerhuset. Ingen regler = problemer !!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2003 Casper: Klart der skal være nogle regler. Og selvfølgelig skal der udfærdiges papirer med underskrifter på m.m. Men det er alt det tunge arbejde. Det må man tage når (hvis) man kommer så vidt. Indtil videre så er det bare en idé. Derfor jeg efterlyser information om emnet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest klaus Anmeld indhold Besvaret May 17, 2003 Der er mange danske luksussommerhuse hvor der er 5-10 ejere, der er som regel tinglyst en samejeoverenskomst på ejendommen, hvor alle regler er nedfældet. Men pas på, der er mange der har knækket halsen, idet man som regel hæfter personligt og solidarisk på lånene, dvs hvis der er en af dine medejere der ikke betaler sin del af lånene, så skal i andre betale. Jeg har selv et sådan hus, men sidder i dag som eneejer af ejendommen, alle er faldet fra, og så er jeg blevet nød til at købe dem ud. Jeg vil foreslå at købe et sommerhus selv, lej det ud, og benyt det selv i de ledige uger. Jeg har selv 2 huse i DK, som jeg udlejer, og påtænker også at købe et i sverige. Hvis der er nogle der vil leje et luksussommerhus på Sj. Odde, eller i Frederikshavn, så er der stadig nogle få ledige uger her i sommer. Mvh Klaus Skov Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites