Guest anders Anmeld indhold Skrevet May 15, 2003 Jeg har en bekendt som påstår at han gør følgende. Han bor i Sverige men har en kontakt adr. i Danmark ??? Kan det lade sig gøre ??? Jeg spøger fordi jeg er ved at flytte til Sverige. Jeg arbejder i KBH og vil nok tilbringe lige så meget tid i Danmark som i Sverige. MEN !! jeg har en lejelejlighed i KBH som jeg har istandsat for en mindre formue, den vil jeg ikke af med, men jeg vil samtidigt heller ikke leje den ud til nogen andre. Er det muligt at købe/leje en lejlighed i Sverige og skifte sin adresse dertil, mens man samtidigt har en "kontakt adresse" i Danmark som gør at man kan beholde sin lejlighed ??? Jeg har hørt fra flere at det sagtens kan lade sig gi sig, men hvordan ved jeg ikke Anders Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anders Anmeld indhold Besvaret May 15, 2003 Jeg har en bekendt som påstår at han gør følgende. Han bor i Sverige men har en kontakt adr. i Danmark ??? Kan det lade sig gøre ??? Jeg spøger fordi jeg er ved at flytte til Sverige. Jeg arbejder i KBH og vil nok tilbringe lige så meget tid i Danmark som i Sverige. MEN !! jeg har en lejelejlighed i KBH som jeg har istandsat for en mindre formue, den vil jeg ikke af med, men jeg vil samtidigt heller ikke leje den ud til nogen andre. Er det muligt at købe/leje en lejlighed i Sverige og skifte sin adresse dertil, mens man samtidigt har en "kontakt adresse" i Danmark som gør at man kan beholde sin lejlighed ??? Jeg har hørt fra flere at det sagtens kan lade sig gi sig, men hvordan ved jeg ikke Anders Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2003 Du har en lejelejlighed i kbh som du har istandsat?? ... Hvad har ejerne sagt til det??? Og hvorfor flytte din adresse til sverige hvis du ikke skal bo der alligevel ... det er da hul i hovedet. Det lyder som om du helt bevidst vil gøre alting dyrere for dig selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret May 16, 2003 Tror planen er at bo i Sverige, men beholde kontakt adressen i Danmark - så han kan beholde sin lejelejlighed. Ved ikke hvorfor, men det er vel underordnet ?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anders Anmeld indhold Besvaret May 16, 2003 For at gøre forståelsen lidt nemmere så er det min bedste ven som ejer hele ejendommen, og min lejekontrakt er lidt anerledes udformet end normalt. Jeg er født svensk har boet der i mange år og holder af landet, jeg er samtidigt knyttet til Danmark både af personlige og erhvervsmæssige årsager. Hvad det kommer til at koste mig er vel min hovedpine plus det lader til at mange i dette forum har lavet nogen ganske gode profitable bolig investeringer. Uden at lyde ubehøvlet så var det såmænd bare et straight out answer om det kan lade sig gøre rent legalt jeg søgte ikke et par kommentarer om min situation som i umuligt kan have kendskab til. Så som perrson skriver så er mine grunde vel underordnet....kan det lade sig gøre eller hva ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret May 16, 2003 Æh...ja og nej... I den lille ende kan jeg svare dig at jeg bor fuldtids i Malmø. Men har min CO/Adresse hos mine forældre, fordi mit mobilselskab ikke kan håndtere udenlandske kunder??? Så fik de bare de gamles adresse opgivet som CO/ adresse, men har folkeregistermæssigt 100% flyttet officielt, og opholder mig på min S. adresse. Ikk` meget hjælp jeg ved det godt, men prøv at snakke med Øresunddirekt. De må vide eller kan skaffe oplysning om der er noget juridisk i det her, som man skal passe på med. En anden ting, hvordan skulle vi kunne vide noget om din boligkontrakt, du kan vel gøre som alle andre: 1. Kan du fremleje din lejelejlighed ud, så gør dog det. 2. Kan du få en CO/Adresse hos en ven i Danmark, så gør dog det. Hvad er egentligt kernen i dit problem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2003 Du spørger om man kan ha kontaktadresse i danmark og bo i sverige, det må vel betyde at du vil opholde dig i sverige når du ikke er på arbejde og bare f.eks ha sendt din post til en adresse i danmark? Desuden har du vel selv besvaret dit spørgsmål hvis du allerede har en bekendt der gør det? Anyway, jeg tror at der er nogle kommuner der ikke vil lade lejligheder stå tomme, så du kan muligvis få problemer på dét punkt - hvis du ikke vil fremleje den altså. Jeg havde engang en tysklærer der faktisk boede i tyskland, men kun tog hjem i weekenderne. Hun havde så lejet et værelse hun kunne overnatte i i DK. Det må være lidt den samme situation? Håber det hjalp på lidt af spørgsmålet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites