Guest totter Anmeld indhold Skrevet May 14, 2003 Så kan folk godt finde det brede smil frem eller skynde sig over grænsen! Købte "Aftonbladet" i går, fordi der var en artikle om hvor meget lejlighederne i Malmö var steget: Som en lille service kommer talene her: Kommune/område (Pris Marts02)(Pris Marts03)(I %) Malmö/Limhamn 550.000 725.000 32% Malmö/Håkanstorp 300.000 350.000 17% Malmö/Söderkulla 395.000 500.000 27% Malmö/Slottstaden 975.000 1.250.000 28% Malmö/Rörsjöstaden 1.100.000 1.400.000 27% \o/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest totter Anmeld indhold Besvaret May 14, 2003 Så kan folk godt finde det brede smil frem eller skynde sig over grænsen! Købte "Aftonbladet" i går, fordi der var en artikle om hvor meget lejlighederne i Malmö var steget: Som en lille service kommer talene her: Kommune/område (Pris Marts02)(Pris Marts03)(I %) Malmö/Limhamn 550.000 725.000 32% Malmö/Håkanstorp 300.000 350.000 17% Malmö/Söderkulla 395.000 500.000 27% Malmö/Slottstaden 975.000 1.250.000 28% Malmö/Rörsjöstaden 1.100.000 1.400.000 27% \o/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2003 Jeg kan bekræfte Totters indlæg. For min lejlighed i Almvik betalte jeg SEK 250.000 for 2 år siden. Tilsvarende lejligheder sælges i dag for det dobbelte!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret May 15, 2003 Fandt lige mine gamle bankoverførsler frem Købte også min for ca. 182.000k DKK/225.000 SEK og de sælges i dag mellem 275-375.000 SEK. Men det er jo selvfølgelig også i udkanten af Rosengård, ca. 300m fra Höja. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret May 15, 2003 Købte min på Ön Limhamn 2kvt. 2002 til 495.000 Skr og i dag står en tilsvarende til 795.000 Skr. Dog vil jeg sige til alle os som har gjort en konge investering, at priserne ofte kan pruttes rigtig meget. Et vennepar har lige købt et rækkehus på Ön der stod til 1.300.000 Skr og pruttet det ned til 1.125.00 Skr. Faktisk har jeg oplevet at mange boliger står lang tid til salg, men alligevel bliver jeg næsten dagligt bombarderet med mægler-reklamer om nogle som lige mangler en bolig som min.....haha.. Det store spørgsmål er så: Hvornår topper det?? Skal vi starte en kvalificeret gætteleg!!? Dog har vi danskere den gode erfaring med hvad som er sket i specielt Københavnsområdet de sidste 5-8 år.........År efter år troede vi :"NU KAN DET BARE IKKE BLIVE DYRERE"...) Mit gæt er at det topper om 2-3 år, når højkonjukturen kommer tilbage igen og skatteaftalen er på plads......Skal vi sige en stigning på yderligere 50%.....!!!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jan Anmeld indhold Besvaret May 15, 2003 Toppen er vel langt fra nået endnu... Der er stadig en række barriere, der blokerer for interessede danskere i at rykke over sundet. Hovedargumentet for ikke at flytte til Skåne er vel skatten. Men det og andre problemer er der jo løsninger på vej med. Og når først euroen er stemt ind på begge sider af sundet, er der heller ikke valutadelen at blive bekymret over ved en emigration. Så flere danskere kommer over vestfra, og flere svenskere kommer nordfra (Göteborg og Stockholm), hvor det pebrede priser i forhold til Malmö. Og det vil nok hjælpe endnu mere, hvis vi kunne få lokket nogle kendisser til Skåne. Tag bare Anette Heicks ankomst, som der jo er blevet skrevet positivt om i tykt og tyndt på de glittede, kulørte sider. Har selv lige købt og overtager i morgen, så jeg venter spændt på at nå toppen :o))) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest totter Anmeld indhold Besvaret May 15, 2003 Lader nu ikke lige til der kommer en euro til Sverige Ikke til September i hvert fald. Men uden tvivl stiger priserne mere og mere. Alene det faktum at der ligger to store byer klods op af hinanden. Og i den ene by er "alt" -15% og en lejlighed er halv pris. Der bliver vel skabt en balance af en art mellem de 2 byer. Malmö er en dejlig by og det faktum at man også kan tjene en hel del gør det sgu til paradis! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest hubbie Anmeld indhold Besvaret May 16, 2003 Må man egentlig eje 2 bostattsrätter i Sverige og fx. leje den ene ud. Det ville jo være en god ide med den næsten "sikre" gevinst!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret January 27, 2004 Tror I toppen er ved at være noget nu??? Det må være tid til at tage dette op til debat igen............ Priserne er godt nok steget det de sidste 2 år. Og nu kan man få afdragsfrie lån i DK, hvilket garanteret holder man væk fra Sverige!!!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2004 Peter K > Så vidt jeg ved, findes der også afdragsfrie lån i Sverige og gjorde det før danskerne kom med. Her hedder de bare amorteringsfria lån Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret January 28, 2004 Ulmus: jeps...det kan jeg kun give dig ret i. Jeg stiftede bekendtskab med disse, da jeg skulle finansiere min bolig herovre. Så disse "amorteringsfria" lån har eksisteret længe i SE. Peter K: Nej, jeg tror bestemt ikke toppen er nået. Misforståelsen er nok, at mange tror disse afdragsfrie lån er en gave fra oven. Men det er lidt af en misforståelse. De svarer kort fortalt til Fona´s "køb nu, og betal først til næste år". Bevares, de giver måske enkelte en mulighed for at købe bolig her og nu - men jeg kan altså ikke, med min bedste vilje, klappe i mine små hænder over disse nye lånemuligheder. Jeg ser dem desværre som katalysator for en masse økonomisk uføre, da folk risikerer at bruge penge nu som de ikke kan betale tilbage når det bliver tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret January 28, 2004 Finansiering af boligkøb med et afdragsfrit lån er det samme som at bo til leje. Det er BANKEN der ejer boligen, og ikke én selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kikkomania Anmeld indhold Besvaret January 28, 2004 Med fare for at blive buhueet ud af dette forum for min uvidenhed... de låne bevillinger jeg har fået er der et meget lavt amoterings beløb på. Et typisk lån på 1,5 mill sek betaler man 4000 i renter pr mdr og 1000 i amotering. Der er vel ikke noget i vejen for at betale det dobbelte, vel?! /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest hammer Anmeld indhold Besvaret January 28, 2004 Jeg tror priserne er ved at være i top... Generalt afdrager man meget lidt på de svenske boliglån og vil man have fleksibilitet som familie med børn og arbejde i DK, så behøver vi ihvertfald 2 biler og 2 brobizzer... Derfor har vi regnet frem til at DK er ikke meget dyrere, hvis man sammenligner med Limhamn/Bunkeflo priser...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret January 28, 2004 For at holde mig til Emnet Nej jeg tror ikke toppen er nået endnu ... Lad os presse den 4 år mere Foreløbig har jeg frem til vurderingen oplevet en stigning på 75,55% spredt over 1 år og 4 måneder, hvilket er ca. 10.625 SEK pr. måned. Udviklingen på min lejlighed (3V - 84m²): d. 1/3 2002: 225.000 SEK (ca. købesum). d. 31/7-2003: 395.000 SEK (Vurdering af mægler) d. 28/1-2004: 420.000 - 545.000 SEK Følg med i prisen hér: http://www.hemnet.se/NPI-BuildFrames.asp?menuitem=lista&frames=2&pagesrc=search% 2Fmaklarutbud%2FNPI%2Dlista%2Easp%3Ftype%3Dsok%26service%3Dhemnet%26action%3Dsok %26caller%3Dmain%26statisticsservice%3Dhemnettogp%26urval%3D1%26area%3D13%26komm un%3D157%26kontraktid%3D1%26boendegrupp%3D2%26boendetypid%3D130%26agandeformid%3 D100%2C101%2C102%2C103%2C104%2C105%2C106%26prismin%3D100000%26prismax%3Dmax%26nr ofrooms1%3D3%26nrofrooms2%3D3%26livingarea1%3D75%26livingarea2%3D100%26avgiftmin %3D0%26avgiftmax%3Dmax%26nyckelord%3Droseng%25E5rd%26visning%3Dno%26daysago%3Dma x%26pagesize%3D20%26order%3Dpris%26searchview%3D1%26page%3D1%26&statisticsservic e=hemnettogp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jan Anmeld indhold Besvaret January 28, 2004 Der findes ingen faktorer, der lige nu eller i den nærmeste fremtid peger på stagnation i boligpriserne i Malmø. *Skåne er stadig underdrejet prismæssigt i forhold til resten af Sverige *Flere svenskere flytter sydpå (øger efterspørgslen) *Boligpriserne i hovedstadsområdet fortsætter himmelflugten *Den nye dansk/svenske skatteaftale er først lige trådt i kraft og har slet ikke fået effekt endnu *Et konjukturopsving er undervejs i 2004 *Fordomme og frygten for Malmø hos danskerne forsvinder dag for dag *Befolkningsfremskrivningen i København tordner frem *De afdragsfrie lån samt rentetilpasningslånene i Danmark er kun med til kunstigt at presse boligpriserne i hovedstaden yderligere op, hvilket alt andet lige vil smitte af på Malmø Så nej - ingen tegn på stagnation... tværtimod! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest esra Anmeld indhold Besvaret January 29, 2004 der bliver talt om bolig priser i malmø ! men hvordan er det egentlig med boligpriser i helsingborg jeg har købt en bostadsrätt i helsingborg jeg kunne godt tænke mig et vide hvordan stigningerne var der ! er der også stigninger i helsingborg eller er det mest i malmø! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ingrid Anmeld indhold Besvaret February 4, 2004 Hej Esra Jeg købte en étter til min søn i Helsingborg i midten af juni 2003. Den kostede 110.000 SEK. Jeg har så sent som i december set boliger præcis magen til i samme ejendom og i samme stand til 180.000 kr. Ifølge en ejendomsmægler jeg kender til her i Helsingborg, er der intet der tyder på, at priserne er på vej til at toppe. Han mener også, at der er lang vej endnu. Med venlig hilsen Ingrid Juul Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest esra Anmeld indhold Besvaret February 5, 2004 hej ingrid ! det ville sige ejendomsmægleren siger der sker ikke de store pris forandringer! hvad med lige den lejlighed i har købt der er der en prisforskel på 70000sek er det fordi den er steget eller var i bare heldige der i købte den ! 110.000sek for en ettere er det ikke på grænsen til at være dyrt for en ettere i helsingborg ok nu ved jeg ikke om de lige er i centrum ! jeg har lige købt en 2vær 61kvm i råsengården helsingborg ! for 195000sek flot istand er spændt på om der sker en prisforandring Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest toft Anmeld indhold Besvaret February 6, 2004 Øøh esra, prøv lige at læse hvad Ingrid Juul skriver en gang til.. Citat, Ingrid Juul: "Ifølge en ejendomsmægler jeg kender til her i Helsingborg, er der intet der tyder på, at priserne er på vej til at toppe. Han mener også, at der er lang vej endnu." Citat, esra: "det ville sige ejendomsmægleren siger der sker ikke de store pris forandringer!" Konklusion: Nej esra, mægleren mener at boligpriserne fortsat vil stige, og at der er lang vej endnu til priserne topper! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 6, 2004 TOPPER ... ikke Stopper! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest toft Anmeld indhold Besvaret February 6, 2004 Toppernice Vince hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ingrid Anmeld indhold Besvaret February 6, 2004 Hej Esra Ja, nu skulle den vist være på plads, eller nu skulle den ged være barberet. Priserne stiger stadig her i Helsingborg, og det vil de sikkert blive ved med et godt stykke tid endnu. Det er tydeligt, at efterspørgslen bliver større og større. Om 110.000 er dyrt for en etter, kommer meget an på hvor den ligger og i hvilken stand den er. Denne her ligger på Eneborg, og altså væsentlig mere centralt end Rosengården - i gåafstand til centrum og Knutpunkten. Jeg mener, at stigningen på 70.000 kr. på et halvt år er udtryk for en reel prisstigning. Med venlig hilsen Ingrid Juul Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest bjarne Anmeld indhold Besvaret February 8, 2004 Købte selv en lille 2'er i LIndeborg i Malmö for snart 2 år siden til sek 200.000 og har set 2 lejligheder magen til på Bovision til sek 345.000. Om de så går til de priser ved jeg ikke, men tror det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest torben Anmeld indhold Besvaret February 11, 2004 Jeg er enig i Jan B's vurdering. Forskellen i prisen på institutionspladser mellem DK/SE er efter min mening også en væsentlig faktor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites