Jump to content
Guest christoffer

Udstationeret med lejlighed

Recommended Posts

Guest christoffer

Hejsa, Jeg er i den heldige situation, at jeg er udstationeret for mit arbejde i hverdagene og har fået en lejlighed stillet til rådighed herovre så jeg kan overnatte i weekenden, hvis jeg har lyst (overnatter naturligvis i hverdagene også). Jeg har stadigvæk min lejlighed i Danmark. Hvordan skal jeg forholde mig, hvis jeg vil flytte min adresse, er jeg så nødt til at sælge / fremleje min lejlighed i DK eller må jeg godt køre hjem i weekenderne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest christoffer

Hejsa, Jeg er i den heldige situation, at jeg er udstationeret for mit arbejde i hverdagene og har fået en lejlighed stillet til rådighed herovre så jeg kan overnatte i weekenden, hvis jeg har lyst (overnatter naturligvis i hverdagene også). Jeg har stadigvæk min lejlighed i Danmark. Hvordan skal jeg forholde mig, hvis jeg vil flytte min adresse, er jeg så nødt til at sælge / fremleje min lejlighed i DK eller må jeg godt køre hjem i weekenderne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Christoffer. Har du snakket med din kommune om hvordan det normalt bliver behandlet? Jeg kan forestille mig at det ikke er helt billigt at fortsat have sin lejlighed stående "tom" og samtidig måske skulle beskattes af værdi af fri bolig, når/hvis du kun er hjemme i weekenden? Jeg ved ikke lige hvordan de skelner mellem de to ting, men der må være noget indviklet problematik i den situation. Derfor ... kontakt din lokale skatteafdeling (evt. kbh da de måske har større erfaring happy.gif)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites