Guest brandur Anmeld indhold Skrevet March 4, 2003 Jeg har kigget lidt på de forskellige poster, da jeg kan forstå at der er en vis træthed mht. indlæg som er besvarede, men jeg kunne ikke finde svar på mit spørgsmål, så her kommer det. Jeg er lidt betaget af tanken om at bygge et halmhus i en lille økologisk "landsby" hvor en forening laver et fælleshus, og 10-15 familier bygger deres eget hus, efter nogle retningslinier, som ikke skal være alt for restriktive. Det er inspireret af dr's Frilandsprojekt www.dr.dk/friland men med færre regler! Jeg er i den forbindelse nysgerrig efter at vide, om en sådan forening eksisterer, eller er under opsejling, blandt danskere i Malmø eller generelt i Skåneområdet. Jeg ville også være glad for evt. input om hvorvidt der overhovedet er stemning for halmhuse i Sverige, eller om det er et område hvor Danmark er "foran" svenskerne. (Der er ikke mange områder, det gælder for, kan jeg næsten forstå). I den forbindelse tænker jeg især på byggetilladelser til halmhuse, alternativ til kloak (pilerensningsanlæg) mv, og at gøre det selv, i stedet for at få (dyre) professionelle til at gøre det for en. Jeg er ny her på foraet, men jeg håber at få besvaret nogel af mine spørgsmål alligevel :-) Jeg lover at blive en registreret bruger senere, men jeg ved ikke helt hvad jeg kan bidrage med endnu. Mvh Brandur Ellingsgaard Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest brandur Anmeld indhold Besvaret March 4, 2003 Jeg har kigget lidt på de forskellige poster, da jeg kan forstå at der er en vis træthed mht. indlæg som er besvarede, men jeg kunne ikke finde svar på mit spørgsmål, så her kommer det. Jeg er lidt betaget af tanken om at bygge et halmhus i en lille økologisk "landsby" hvor en forening laver et fælleshus, og 10-15 familier bygger deres eget hus, efter nogle retningslinier, som ikke skal være alt for restriktive. Det er inspireret af dr's Frilandsprojekt www.dr.dk/friland men med færre regler! Jeg er i den forbindelse nysgerrig efter at vide, om en sådan forening eksisterer, eller er under opsejling, blandt danskere i Malmø eller generelt i Skåneområdet. Jeg ville også være glad for evt. input om hvorvidt der overhovedet er stemning for halmhuse i Sverige, eller om det er et område hvor Danmark er "foran" svenskerne. (Der er ikke mange områder, det gælder for, kan jeg næsten forstå). I den forbindelse tænker jeg især på byggetilladelser til halmhuse, alternativ til kloak (pilerensningsanlæg) mv, og at gøre det selv, i stedet for at få (dyre) professionelle til at gøre det for en. Jeg er ny her på foraet, men jeg håber at få besvaret nogel af mine spørgsmål alligevel :-) Jeg lover at blive en registreret bruger senere, men jeg ved ikke helt hvad jeg kan bidrage med endnu. Mvh Brandur Ellingsgaard Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites