Jump to content
Guest m&m

Hvor finder vi en ejerlejlighed?!?!?

Recommended Posts

Guest m&m

Hejsa!!!! Vi er et ungt par som er trætte af de høje boligpriser i København, og derfor river teltpløkkene op, og flytter til Sverige... Vi vil gerne købe en lejlighed, men vi kan ikke finde nogen her på nettet. Er der nogen, der kender en hjemmeside eller en adresse på en ejendomsmægler? vi har hørt, at der på havnen i Malmø er blevet bygget nogle lejligheder, men vi har ikke kunne finde information om dem... vi håber at kunne få noget hjælp her!!! vi ses i Sverige... På den "rigtige side" af broen!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest m&m

Hejsa!!!! Vi er et ungt par som er trætte af de høje boligpriser i København, og derfor river teltpløkkene op, og flytter til Sverige... Vi vil gerne købe en lejlighed, men vi kan ikke finde nogen her på nettet. Er der nogen, der kender en hjemmeside eller en adresse på en ejendomsmægler? vi har hørt, at der på havnen i Malmø er blevet bygget nogle lejligheder, men vi har ikke kunne finde information om dem... vi håber at kunne få noget hjælp her!!! vi ses i Sverige... På den "rigtige side" af broen!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest m&m

Halllooooo igen Vi har en lille rettelse, for vi kender godt hemnet, men kan ikke rigtig finde desiderede ejerlejligheder ( kun bostadsrat ).!! Er det os der er blinde eller hvad.?? Hvad hedder ejerlejlighed på svensk.?? M.v.h Marie & Mads

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest rikke

Begrebet "ejerlejlighed" eksistere mig bekendt slet ikke i sverige. De svenske lejligheder er enten leje-lejligheder eller en mellemting mellem ejer- og andelslejlighed. Det vil sige at man betaler en månedlig afgift til en forening (som regel inkluderer den vand, varme og fællesudgifter) - nogenlunde som ved en dansk andelsboligforening. Til gengæld bliver lejligheden solgt til højeste bud og evt.gennem en mægler - nogenlunde som en dansk ejerlejlighed. Det mest befriende ved at købe bolig i Sverige, ihvertfald for os, har været den tilsyneladende totale mangel på krav om penge under bordet osv. Hvor er det rart!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mest befriende ved at købe ejerbolig i Sverige synes jeg er at papirgangen er væsentligt nemmere end i Danmark. Det er stort set ikke mere besværligt at købe bostadsrätt end at købe bil.For mit ejet vedkommende gik der en god uge fra jeg kiggede på lejligheden til jeg fik nøglerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites