Guest micmac Anmeld indhold Skrevet October 24, 2002 Er der nogle der kender dette område og kan fortælle mig hvordan det er, er det noget lignende Rosengården eller andet ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest micmac Anmeld indhold Besvaret October 24, 2002 Er der nogle der kender dette område og kan fortælle mig hvordan det er, er det noget lignende Rosengården eller andet ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest henning Anmeld indhold Besvaret October 24, 2002 Hej Jeg har nu boet i Dalaplan området i 2 uger, så jeg er naturligvis den helt store ekspert! :-) Om det kan sammenlignes med Rosengården ved jeg ikke. Mit indtryk af området er at det er lidt á la Nordvest eller ydre Nørrebro i København, dog mere afdæmpet og roligt (Malmö er jo trods alt en mindre by). Der er gode indkøbsmuligheder (bl.a. i Mobilia Centret + omkringliggende store forretninger). Dalaplan ligger tæt ved Södervärn, som er et stort trafikknudepunkt for bustrafikken, så i princippet er der gode offentlige forbindelser til stort set alt. I praksis kører busserne dog lidt snørklet i forhold til at komme til Centralen (Malmös "Hovedbanegård"), så man skal regne med op til 1,5 time i offentlig transport til København. Busserne indstiller iøvrigt kørslen kort før midnat mandag til torsdag, så det skal man huske når man vil hjem en sen aften (i rask trav kan man gå til Dalaplan på ca. en halv time fra Centralen). Kører man i bil er der rigtig god forbindelse til Motorvejsnettet rundt om Malmö. Skal man pendle til København (eller andre steder i Sverige) på den måde ligger Dalaplan godt. Mvh Henning Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites