Guest tina Anmeld indhold Skrevet October 2, 2002 Hej alle sammen! Min kæreste og jeg vil gerne flytte til Malmø, I en ejer-/andelslejlighed. Vi har lige været i banken idag og fået bekræftet at vi godt kan købe til ca. 500.000 kr. Vores bankrådgiver vidste slet ikke hvad man skulle gøre, når det er køb i Sverige. *Hvad er jeres erfaring m.h.t. lån er det billigst i DK el. SVE? Nu har jeg snart læst de fleste breve her, men har stadig spørgsmål: *Hvad koster el og vand? *Hvad med licens? Som jeg har forstået det, er varmen som regl med i udgifterne til ejendommen. *Er det a conto el. betaler man varme ved siden af alt det andet? Er der ellers nogle ting som I ikke lige havde tænkt over, så må i gerne skrive dem også, for det kan være at vi også har glemt at tænke på lige præcis de ting.. Glæder mig til at læse jeres svar på alle mine spørgsmål. Knus Tina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest tina Anmeld indhold Besvaret October 2, 2002 Hej alle sammen! Min kæreste og jeg vil gerne flytte til Malmø, I en ejer-/andelslejlighed. Vi har lige været i banken idag og fået bekræftet at vi godt kan købe til ca. 500.000 kr. Vores bankrådgiver vidste slet ikke hvad man skulle gøre, når det er køb i Sverige. *Hvad er jeres erfaring m.h.t. lån er det billigst i DK el. SVE? Nu har jeg snart læst de fleste breve her, men har stadig spørgsmål: *Hvad koster el og vand? *Hvad med licens? Som jeg har forstået det, er varmen som regl med i udgifterne til ejendommen. *Er det a conto el. betaler man varme ved siden af alt det andet? Er der ellers nogle ting som I ikke lige havde tænkt over, så må i gerne skrive dem også, for det kan være at vi også har glemt at tænke på lige præcis de ting.. Glæder mig til at læse jeres svar på alle mine spørgsmål. Knus Tina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret October 2, 2002 Kære Tina! Har du læst "pendlerguiden"? Der er faktisk svar på alle dine spørgsmål. Prisen på banklån kan du undersøge via www.comboloan.se, der er link på "bank-siden" - licensen er prissat under punktet "diverse", så vidt jeg husker, o.s.v. o.s.v. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret October 3, 2002 Hej Tina - Når I har besluttet jer for at tage skridtet, skal I engagere to højt gagerede specialkonsulenter. Den ene specialkonsulent er jeres danske bankrådgiver, der skal slå døren ind for jer hos en svensk samarbejdsbank og i øvrigt svare på alle svensk-danske spørgsmål. Hvis Morsø Andelskasse ikke magter opgaven, så skift til Nordea. (I har allerede betalt denne konsulents salær via de latterlige renter på jeres lønkonto) Den anden specialkonsulent er en skånsk mäklar, der næsten med garanti "kan Danmark" og har hørt alle spørgsmålene før. I en svensk bolighandel varetager mægleren formelt begge parters interesser, så tag loven på ordet og betragt ham som jeres mand. (Hans fede salær betales af en eller anden stakkels svensker, der vil sælge sin lejlighed) Jeg kan ikke svare på, om avgiften for en bostadsrätt dækker ALT, og om danske banklån kan matche de svenske, men det er der sikkert andre her, der kan. I øvrigt mener jeg, at hemnet højst har halvdelen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest tina Anmeld indhold Besvaret October 4, 2002 Tak for jeres svar.. Nu har jeg fundet frem til nogle af min spørgsmål, her på siden, med Jeres hjælp.. Vi er nu kommet til det punkt, hvor banken skal vide hvad vores befordringsfradraget bliver, før vi kan komme videre, med budgettet. *Ved I hvordan man regner det ud? Det er noget med de første 24 km. ikke tæller. Altså 12 km. den ene vej og 12 km. den anden vej, men hvad så? Når vi har det, skal vi så have lavet et ca. buget. Næste skridt er et møde med vores bankrådgiver og så kommer der en, der har med "sådan nogle som os" at gøre dem. Bor i Sverige og arbejder i Danmark, for at give os gode råd m.m. (Vores bank er Nordea). Vi glæder os helt vildt.. I mine tanker er vi allerede flyttet.. Men der kan jo' gå langtid, før vi finder den rigtige lejlighed... Venlig hilsen Tina. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret October 5, 2002 De generelle regler for befordringsfradrag er ju knappast en Öresundsfråga, i hvert fald ikke et noget videre sexet spørgsmål, men nu har du stået der og blafret et helt døgn og kan ikke komme videre med dit stakkels budget, så skidt: Den 25. til 100. kilometer pr. dag giver 1,58 kr, kilometer derover 79 øre. Hvis du tjener mindre end 254.300 kroner om året før fradrag af arbejdsmarkedsbidrag, kan du få lidt ekstra fradrag. Hvor lidt det er, kan man regne ud efter en model, der er en anelse mindre kompliceret end Einsteins generelle relativitetsteori, og lidt mere kompliceret end udregningsformlen for befordringsfradrag for personer, der rejser under 25 kilometer om dagen og benytter færge til transporten mellem hjem og arbejdssted. Der er redegjort omhyggeligt for to af de nævnte tre formler andetsteds i dette forum. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest tina Anmeld indhold Besvaret October 5, 2002 Tak for det Nils.. Nej, det er ikke et særlig spændende spørgsmål, men noget der bare skal være iorden!!! Så nu kan jeg ringe til banken på mandag og fortælle om regnestykket... Lidt tættere på drømmen. Tak for hjælpen. Hilsen Tina. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites