Guest anonym Anmeld indhold Skrevet August 21, 2002 Hej Er der nogen af jer der har erfaring med højeste bud. Det står på alle annoncer. Har set på en mæglers hjemmesider at der ikke findes nogen lovregulering for dette område. Man kunne lidt skeptisk forestille sig, at man som dansk køber konsekvent bliver konfronteret med et bud, der lige ligger lidt højere end den annoncerede pris... - eller er det at være for negativ?? anonym Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anonym Anmeld indhold Besvaret August 21, 2002 Hej Er der nogen af jer der har erfaring med højeste bud. Det står på alle annoncer. Har set på en mæglers hjemmesider at der ikke findes nogen lovregulering for dette område. Man kunne lidt skeptisk forestille sig, at man som dansk køber konsekvent bliver konfronteret med et bud, der lige ligger lidt højere end den annoncerede pris... - eller er det at være for negativ?? anonym Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2002 Hej navnløse og anonyme ukendte Som køber - eller "spekulant" som det hedder så smukt - skal man huske, at en svensk mäklar formelt set er både sælgers og købers mand. Han har en lovfæstet pligt til at varetage ens interesser, og hvis han giver falsk information til køber om bud på en ejendom, så er han på meget, meget tynd is. Det hus, jeg bor i nu, stod til 675.000 (ikke noget med ehb), hvilket jeg i og for sig ikke fandt urimeligt, men efter megen kræven informationer og rakken ned på ejendommen bød jeg 350.000 for at fremprovokere et modbud. Det kom der så ikke, det var bare for lidt, og så bød jeg 550.000, og så sagde sælger 600.000, og det var så det. Naboen havde i øvrigt budt 400.000, siger han. Byd det, I vil give for boligen, også selv om det ligger under udbudsprisen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites