Jump to content
Guest kim

Hvor i Malmø?

Recommended Posts

Guest bo

Hvordan skal det forstås at Totter i sit indlæg af 19. august betegner Dalaplan som slum? Jeg har da læst lidt om området, men at det ligefrem skulle være slum. Har jeg misforstået noget? happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest totter

Hej Bo! Det jeg skrev for et år siden, var mit eget syn på min egen lille opdagelsesrejse i Malmö. Der var jeg også forbi Dalaplan og jeg var ikke imponeret om det er slum eller ej er så noget helt andet. Men jeg husker kun en meget stor vej og beton. Men OK jeg har nok ikke set alt hvad Dalaplan har at byde på, så gør dine egne erfaringer - jeg er på ingen måde ekspert på dette område.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

Kunne nogen venligst give mig deres mening om "Värnhem"-området, mere specifikt miljøet omkring Saarisvägen? Jeg ser at det befinder sig midt imellem Slussen og Kirseberg, burde være et godt område? - Er kriminalitet omfattende i området? - Hvordan er parkeringsforholdene? - Hvor langt ville det ca. tage at spadsere til centrum fra Saarisvägen? Tak på forhånd! Jeg skal ind og kigge på området generelt, og en bolig konkret derinde i aften, men er yderst interesseret i jeres opfattelser af stedet. Mvh. André

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Hej Andre`: Vi bor ret tæt på Värnhemstorget, området hedder Slussen. Det er ved at blive et pænt område, de boliger der er blevet sat i stand er ret dyre ihvertfald, og alle de "blæser" op i pris i øjeblikket. Skal du have bolig her, er det ret snart du skal handle. Alting ligger inden for 10-15 min gang herfra, såsom gågade, torve, og Centralstationen. (En god ting når man får gæster fra Danmark, eller ikke har bil) Iøvrigt er der ledige pladser som natparkering, bag politistationen. Der er en lejlighed der snart kommer til salg i vores blok, hvis du er interesseret.(3 vær) Det er i kvarteret, lige bag politistationen. Og det er en Dansker der sælger denne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Andre... Du spørger meget til kriminalitet og det er vanvittig svært at svare på... Hvad tænker du på ? Skattesvig ? Overfald ? Indbrud ? bil tyveri ? Jeg bor selv i udkanten af Rosengården, og har aldrig oplevet noget der kunne minde om kriminalitet, men ville da være ultra naiv, hvis jeg sagde det ikke forekom i mit område.. Jeg har blot aldrig set noget, af nogen art. Der er kriminalitet alle steder i sverige, såvel som i danmark

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Thomas, det er vist ligegyldigt hvor i malmø du har lejlighed, priserne stiger med raketfart... Personligt er min steget noget der ligner 25-30% (hvis jeg ser hvad de andre sælges for, og min er ihvertfald ikke i dårligere stand) og det er siden maj/juni sidste år (2003)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest nikolaj

André: Saarisvägen er i Kirseberg. Hvis du kigger lidt nærmere på bykortet vil du kunne se at der er ca. 500m til den nærmeste skole (Kirsebergsskolan) som ligger i umiddelbar nærhed af Fangeanstalten ... Värnhem derimod er på den anden side af togskinnerne, jeg går ud fra men skiller ved Östervärn station. Situeret omkring Värnhemstorget er det lige uden for centrum af Malmö, ca. 15 minutters gang, 5 minutter i bus til Centrum. Trafikken er tæt omkring Värnhemstorget pga. Nobelvägen (forbindelsen til kbh). I området er der masser af butikker. Der er dog ikke meget gågade over det. Går man ned af Östra Förstadsgatan ligger der et torv hvor de har marked engang imellem - jeg tror det er hver lørdag happy.gif Det virker ret hyggeligt. Jeg ville nok ikke bosætte mig i det område, men det er bare min mening. Värnhem virker alt for trafikeret. Så hellere Kirseberg - i nærheden af kirken. Der er i hvertfald væsentligt mindre trafik (hvis det SKAL være i det område). Desuden plejer Kirseberg at være lidt billigere happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest nikolaj

Der hvor Thomas O. bor er der også ret hyggeligt, og ikke så meget trafik som et par hundrede meter længere østpå happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Nu får jeg lyst til at blande mig. Jeg synes at Vincents indlæg får Värnhem til at fremstå, som et trafikhelvede med ingenting udenom. Jeg kunne ikke finde på at anfægte Vincents ret til at have denne opfattelse, men jeg har lyst til at krydre den med min egen. Selv bor jeg halvandet minuts gang fra Värnhemstorget, som udmærker sig ved at være leveringsdygtig i to store supermarkeder og et hav af specialforretninger. Det er da rigtigt, at der omkring Värnhemstorget er et par MEGET trafikerede gader, men støj bevæger sig ikke særlig godt rundt om hjørner. Og når man kommer ned i sidegaderne er det altså ikke slemt. Og der er i hvert fald ingen gadestøj i min lejlighed. Til gengæld er der det en ejendomsmægler ville kalde 'kig' til parken. Og når jeg spadserer (15 min) eller cykler (5 min) ind til gågaden bruger jeg Kungsgatan, som virkelig er turen værd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest nikolaj

Må hellere lige komplementere mit og Thomas H.'s indlæg. Trafikken omkring Värnhemstorget er tæt pga. hovedvejene - MEN - Sidegaderne virker ikke trafikkerede. Som jeg også skriver, så er der hvor Thomas O. bor et hyggeligt område - og det er kun et par hundrede meter fra Värnhemstorget (Slussan). Håber ikke dette giver indtryk af at Värnhem er et "Trafikhelvede" happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest andré

D'herrer, stor tak for jeres mange svar og kommentarer - de er til STOR hjælp, kan jeg love. Jeg vil læse jeres indlæg grundigt igennem nogle gange og tænke over tingene, håber det er OK hvis jeg vender tilbage med flere spørgsmål senere... I ønskes alle en formidabel weekend. André

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest marius142

Davs med jer alle. Jeg er så én af dem, så også er fast besluttet på at flytte til Malmö. Og så kommer spørgsmålet, hvor? Ud fra debatten kan jeg læse at Limhamn, Lindeborg samt Almvik er steder, hvor det er lækkert at bo. Problemet er nu, at 3 vær. lejligheder i Limhamn er ikke til at finde. Så er der kun de andre to steder. Både i Almvik og Lindeborg kan man købe ret billige lejligheder, men det er i beton byggeri (noget der svare til Brøndby Strand). Noget siger mig, at det ikke er så godt eller så ser jeg på de forkerte adresser. Jeg har så også set på lejligheder i Dalaplan, Nydala, Sofielund og Sogenfri. Her er priserne rimelige og en del lejligheder til salg. Er der nogen som kender til området???? Det drejer sig om kriminalitet, parkerings forhold, klientel og hvad man ellers har på hjertet både på godt og ondt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest nikolaj

Gula Höja bør du også overveje hvis du påtænker dig at anskaffe bil. Det er murstensbyggeri. Gula Höja ligger med umiddelbare tilkørselsforhold til motorvejen - men uden støjen (10min til broen). Der kan dog godt være langt at tage til svågertorp eller city med bus (ca. 20min). Skal det være i nærheden af offentlig transport eller stationen så kan du overveje almvik (der ligger noget lavt byggeri) som er i nærheden af svågertorp station. I centrum er der slussan som er det område Thomas O. (taxathomas happy.gif) bor i - det er lige ved kanalen og ret hyggeligt kun 10min. fra centralen. Det må lige siges at der også i Lindeborg (tæt v. svågertorp) er lavt byggeri. Mht. hvilke veje det drejer sig om må vi have nogle andre på banen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest marius142

Hvor ligger Svågertorp eller Svågertorp station - er det ved Svägertorpvägen???? Hvis ikke, må I meget gerne skrive gade navn. På forhånd tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Marius... Når du nu er så fast besluttet på at flytte til Malmö, bør du måske overveje at besøge byen ???? Hvis du nogensinde havde krydset broen, er du vist ikke i tvivl om, hvor Svågertorp ligger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest toft

...eller hvis man ik har tid til at køre over broen og videre lige forbi Svågertorp, og man også gerne vil have svar lidt hurtigere end i denne tråd her.. Så kunne man evt også gå ind på www.gulasidorna.se eller www.eniro.se, klikke på "karta" eller "kartor" og skrive "Svågertorp" i søgefeltet!? Puha, det er en besværlig verden vi lever i happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Marius: Jeg synger i kor med Palle. Du skal helt sikkert herover og kigge, inden du begynder at tage dine flyttetanker mere seriøst! Tænk hvis vi nu kører i venstre side herovre!? Eller Benny The Cop står i SystemBolaget og tjekker at du nu også kun har købt én øl, og at den er til privat brug. Er der elge i Malmö? Kan du forstå den skånske dialekt!? Kan man virkelig få kaviar på tube....og ER det egentlig så slemt med deres brød, som mange påstår? Se at komme afsted. happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites