Guest kim Anmeld indhold Skrevet August 19, 2002 Hej alle Først og fremmest en stor ros til Steens rigtig gode side. Jeg overvejer at flytte til Malmø, men vil gerne vide, hvilke områder af Malmø der er gode. Jeg bor i dag på Frederiksberg og vil gerne bo i et lignende område. På forhånd tak for hjælpen! :-) Kim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kim Anmeld indhold Besvaret August 19, 2002 Hej alle Først og fremmest en stor ros til Steens rigtig gode side. Jeg overvejer at flytte til Malmø, men vil gerne vide, hvilke områder af Malmø der er gode. Jeg bor i dag på Frederiksberg og vil gerne bo i et lignende område. På forhånd tak for hjælpen! :-) Kim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest totter Anmeld indhold Besvaret August 19, 2002 Hvis du kan forklarere hvad det er ved Frederiksberg du søger efter i Malmø, så skriv det lige, da jeg ikke selv kommer fra KBH og omegn. Bor selv tæt på Møllevangen og det kan jeg kun anbefale! Jeg tror det svarer til at bo omkring nørrebro og ligende. Der er i hvert fald gang i den og kioskerne ligger tæt. Det ligger tæt på slutningen af gågaden og har derfor de plusser og uden minusser som f.eks. larmen. Priserne er meget rimelige. Hvis du altså går efter en lav avgift/husleje, som vi gjorde. Øh regner med det er en bostadsrätt du er ude efter? Hvis du tager et Malmø kort og kigger på det så vil jeg mene, at hvis du tager det meste vest for centrum så finder du gentofte og de steder hvor Robin Hood ville gå på rov. Det meste syd er en blanding, lige fra dalaplan (slum) til borgmestergaden (rimelig pænt) og disse to ligger nærmest side om side. Det meste øst er bare noget man tager igennem, når man skal til Ikea ;) (læs: Beton) Og ja de er kun mine egne observationer, og man kan sikkert finde nogle lækre lejligheder øst for centrum... Hvis du har egen bil så kan du overveje Oxie, hvor du får rækkehuse kastet i nakken. Limhavn og Øen bor de vist en del danskere på, det ser mig dog lidt dyrt ud. Men prøv at skriv lidt nærmere, hvad det er du leder efter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kim Anmeld indhold Besvaret August 19, 2002 Hej Totter (og andre) De fleste lejligheder på Frederiksberg er fra omkring år 1900 og derfor flotte gamle lejligheder med trægulve og stuklofter. Samtidig ligger min nuværende lejlighed tæt på centrum, men alligevel i et roligt kvarter tæt på cafeer og diverse butikker. Jeg kunne godt tænke mig noget i den retning i Malmø. :-) Kim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest julie Anmeld indhold Besvaret August 19, 2002 Vi bor i Oxie, men overvejer at flytte måske om et års tid. Der er lidt for meget larm. Og, Det er svært at sige uden at lyde racistisk, men det er utrolig mange tyrkere, og de fylder megeti et rækkerhus kvater, og de har en anden kultur som jeg ikke halt kan holde ud af bo ved siden af. (de råber og skriger altid, og de holder midt på vejen og blokere og er fuldstændigt ligeglade med om man skal forbi eller ej m.m.) Så vi leder nok efter et hus/Villa men vi ved ikke helt hvor vi skal hen for at finde et roligt område, som også er godt for børn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest niels Anmeld indhold Besvaret August 19, 2002 Hold dig fra Rosengården. Enkelte Danskere har landet der, men mest for at studere multikulturelle projekter. Der er flere der links til gode ejendomsmæglere, tag kontakt til en der taler Dansk, jeg er blevet anbefalet en der, der taler Dansk. Skal hen og tale med ham og bede ham hjælpe mig at finde noget der passer specifikt til mig. Men det bedste du kan gøre, er at købe 10x brokort, Kraks kort over Malmø og studere priser på www.bovision.se eller hemnet.se, og derefter tage over med bilen og snuse lidt i kvartererne. Jeg gør det om aftenen for der er folk hjemme, og der har man det bedste indtryk af området, parkering, larm og skrigen m.v. Det kan ikke nytte at bedømme et område når alle er i skole og på arbejde, så er der fredeligt, idyllisk, og masser af p-pladser :-) City er ok, men der er voldsomt dyrt, en af mine venner købte en god alt for dyr lejlighed, ville over og have billig bil, endte med ikke at kunne finde p-plads som lovet, der er årelang kø, også i P-huset 500m. væk. Parkering er "living hell" i City, og finder man en plads, kommer du til at betale maximalt for den, op til almindeligvis 300 -"og noget" Dkr.mdl. -hvis det er til at opdrive. Han lånte en P-Plads i et P hus af en nabo på ferie, men så blev hans flotte højtbelånte dyrtforsikrede BMW M3 udsat for almindeligt standard nordeuropærisk hærværk, det skete dog ikke da han holdt bøderamt på gaden. Så i perioden havde min kammerat opnået 11 parkeringsbøder, og sidder nu i City uden bil og er ked af at han ikke undersøgte forholdende ordenligt. Tag ikke altid andres "gode" råd for gode varer i en salgs situation, husk mægleren er "sælgers mand", og de betragter Danskere som købekraftige der har masser af råd, de kender priserne i Kbh. Almvik/Lindeborg området der er populært blandt Danskere. Jeg kigger selv meget i området ved S-SV retning, i nærheden af Svogertorp, det gør det nemmere for evt. Danske gæster at snuppe toget over og sige hej. En faktor der betyder noget i længden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest totter Anmeld indhold Besvaret August 19, 2002 Kim: Lyder som om du gerne vil bo omkring det område der hedder Slussen. Som ligger tæt på centrum, men som alligevel har sin egen charme. Og ellers er der som sagt Limhamn og Øen som ligger vestligt i forhold til centrum. Niels: Jeg vil mene det er lige så nemt at tage til Malmø C som til Svogertorp. Forskellen i tog er cirka 10 min. Og alt andet lige må det være lidt mere spændende at bo tættere på Malmø C. En ting positivt ved Rosengården er dog prisen ;) Generelt kan man jo bare tage et Malmø kort og kigge lidt på det. Kig efter grønne områder og hold jer fra lange sorte streger og de grå områder Priserne på hemnet giver jo også et godt vink. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest niels Anmeld indhold Besvaret August 19, 2002 Min kammerat BOR ved slussen. Ret dyrt, taget i betragtning af hvad han fik for pengene, og besværet:-) Jeg så problemerne og kigger som du siger lidt sydligere:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest julie Anmeld indhold Besvaret August 20, 2002 Jeg tror også at en af de "fejl" vi gjorde var at vi var ude og kigge på Oxie i dag timerne, og det var først da vi var flyttet ind at vi fandt ud af al den larm der var (og der er heller ikke alt for mange parkeringsmuligheder) Rækkehuse er ikke lavet for folk med to biler. Min kæreste og jeg overvejer lidt at flytte til Lund eller Steffanstorp, men er lidt bange for at det ligger lidt for langt væk, og vi kender heller ikke rigtigt områderne, er der nogen der kender til de to byer ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kim Anmeld indhold Besvaret August 22, 2002 Er Rörsjöstaden et godt sted? :-) Kim Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thor Anmeld indhold Besvaret September 3, 2002 Jeg overvejer at flytte til malmø?? men hvilken slags lejlighed er bedst?? og transport mulighederne hvordan er de, jeg skal til nørrebro st hver morgen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret September 3, 2002 Der er masser af tidligere indlæg, som besvarer dine spørgsmål, hvis du læser dem igennem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michael Anmeld indhold Besvaret September 3, 2002 Nu har jeg boet i Lindeborg i ca. 3 mdr. Det ligger ca. 6-7 km fra centrum. Men 1 km. fra Malmø Syd/Svågertorp togstation. Og jeg må sige at jeg er MEGET tilfreds. Området er roligt og meget grønt. Og har man bil er det ikke det store problem, hvis man vil til centrum. Det er det selvfølgelig heller ikke hvis man tager toget. Og jeg har hørt at der er rigtig mange danskere der er flyttet til Lindeborg. ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest line Anmeld indhold Besvaret September 3, 2002 HejThor. Som Ulmus siger er der masser af forslag og svar på dit spørgsmål på de her sidder. Mange danskere bor i nærheden af Svågertorp/Malmø Syd station, da der så er lidt kortere transporttid end fra Malmø centrum. Og som Michael siger, så er der grønt og utrolig dejligt. Jeg bor endda på 17. sal, og synes alligevel at her er "landligt". Men hvis det er "byliv" du er ude efter så skal du ind til Malmø centrum. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest mia Anmeld indhold Besvaret September 8, 2002 Hej til alle jer danskere der bor i Sverige! Min kæreste og jeg overvejer at flytte til Sverige i et hus. Det skal helst være uden for centrum, så vi har det lidt grønt og roligt, men det skal heller ikke være så langt væk at vi ikke kan komme over broen hver morgen. Nogle forslag? Hvordan ser man de forskellige boligmuligheder? Vi synes ikke rigtig vi kan finde ret mange ejendomsmæglere på nettet. Hvordan får man kontakt til dem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret September 8, 2002 Hej Mia! Der er så mange indlæg i debatten om det, du spørger om. Det ville være gentagelse på gentagelse, hvis vi alle, hver gang nye kommer ind, skal til at skrive det hele om igen. Prøv at læse tidligere indlæg. Der er masser af ideer o.l. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest pk Anmeld indhold Besvaret September 11, 2002 Jeg har med interesse læst alle artiklerne omkring boligområder. Jeg er helt sikker på at der findes mange skønne områder i Malmø. Jeg kan kun sige at Ön Limhamn er helt fantastisk. Her er en rigtig god atmosfære og den vildeste natur/udsigt. Der er en lille skole, en købmand, stort fitnesscenter og kun 10 min. fra broen og centrum. Hvis man ser bort fra lejlighederne med direkte udsigt over Øresund, kan man få nogle kanon boliger til det halve af hvad man giver i Kbh. Området er helt klart superattraktivt og priserne er steget meget, bare det lille år jeg har haft fulgt priserne. Jeg har en stor 2-værelses med have, 20 meter fra vandet, hvor jeg sidder for ca. 5.000 kr. inkl alt.......Det er da billigt.....Tør slet ikke tænke på hvad noget tilsvarende ville koste i Kbh!!!! Så er man til frisk havluft, natur, bølgeskulp, kvalitetsboliger og et rigtig godt lokalmiljø, bør man overveje at besøge Ön Limhamn. Desuden er muligheden for en økonomisk gevinst ret stor. Kender flere der har tjent en god skilling på forholdsvis kort tid. Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest filur Anmeld indhold Besvaret September 12, 2002 Hej Mia, Har du eventuelt overvejet Bunkeflostrand så, lidt syd for Limhamn (du kan se det når du kommer ind med toget fra broen og ser til højre)? Det er et dejligt, og fredeligt område, tæt på by, strand og tog-station, og så skal der bygges en del nye huse (ca. 100 så vidt jeg husker fra et reklameskilt derude). Men om det var NCC eller Skanska husker jeg ikke - se deres hjemmesider? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest peter Anmeld indhold Besvaret September 17, 2002 Tak for de mange gode informationer, der er på disse sider. Jeg overvejer at flytte over på den svenske side af broen. Med risiko for at fornærme nogen vil jeg alligevel stille spørgsmålet. Hvilke kvarterer skal man vælge i malmö og omegn, hvis man ønsker at bo i et område, der ikke har en høj koncentration af arabere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret September 17, 2002 Hold dig bare væk fra Rosengården, navnet lever ikke op til hvad du tror det er. Buslinier er blevet stoppet fordi "?" dem der man ikke må tale om på Svensk område, smider sten efter bussen og smadrer ruderne. Ville du stille en fed Volvo der om natten? Husk nu endelig at komme ud til fods og gå rundt i området om aftenen når folk er hjemme, og se hvem der bor der, hvor meget parkering der er , og ikke midst hvor meget larm og spetakel der er. Jeg var heldig at kende een i en ejendom, og bo der en weekend inden jeg selv købte inde ved Slussen i City. Skal du bo i City skal du købe nu, min ejendomsmægler sagde det var lige før priserne begyndte at stige på ydersiden af kanalen også. Leder du lidt her i debatten vil du se en masse spændende områder, vi var selv ved at købe i Almvik, smadder hyggeligt område, specielt syntes min kæreste syntes "Bamsetanken" nede på hjørnet var nuttet(Preem Benzin). Iøvrigt da vi steg ud ad bilen i Almvik sagde alle "Heiij" som man mødte. Hyggeligt kvarter, men køb ikke i blokkene bagved, så er der langt til bilen på P-Pladsen, de bygger alting helt omvendt derovre. Vil du gerne have bil derovre, SKAL du gøre dig den ulejlighed at sætte dig ind i det med parkering i lokalområdet, nogle steder er det nærmest umuligt. Bor der 500 mennesker i et byggeri, med 400 biler, bygger man 300 pladser, og for at løse problemet laver man en kø ordning, og dem i bestyrelsen har jo p-plads, så hvorfor bygge flere? Iøvrigt lægger de tit p-pladsen helt nede i hjørnet af ingenting, istedet for som i DK uden for døren. Mange steder er der fri parkering mellem 18-07/0800, men der er meget fyldt om aftenen, det siger sig selv. Læs alle de indlæg igenem her på sitet, så er du ernormt godt rustet med viden, men du er nødt til at bevæge dig rundt i områderne derovre selv. God jagt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret September 25, 2002 Jeg er for så vidt delvis enig i Thomas indlæg hvor han siger at man skal undgå Rosengården ... kun delvist fordi: * Syd for Amiralsgatan hvor koncentrationen af lejeboliger er størst er også den største koncentration af kriminalitet/hærværk. (det er der hvor Bus 11 blev flyttet fra pga. stenkast). Da jeg nogle gange tog netop bus 11 var der fra stoppestedet og hjem en samling af unge af dem man ikke må snakke om, men jeg kunne mærke at nervøsiteten faldt da jeg passerede gangbroen over Amiralsgatan. * Nord for Amiralsgatan er der flere bostadsrätter og derfor også flere beboere der gerne vil værne om området. Dog fik jeg allerede min cykel stjålet efter 3 uger (en GAMMEL cykel!) ... uden tvivl af unge fra den anden side af Amiralsgatan. Jeg har trods alt kun haft positive oplevelser med mine naboer i det område. Selvom de er indvandrere (som mig .. bortset fra at jeg er fra DK) hilser de venligt. Og jeg har ikke oplevet nogle der spurgte om jeg havde et problem, som man nogle gange kan opleve på strøget Priserne afskrækker ... ja, men selve lejlighederne er faktisk meget pæne. Selv fik jeg en 3'er på 84m² med udsigt over Malmö - et smukt syn om aftenen! Prisen var som nævnt andetsteds 188.000sek for andelen og den månedlige afgift er 3.889sek. Som de fleste andre steder er dette incl. bredbånd, vand, varme og gratis vaskeri. Jeg fik også tilbudt en anden lejlighed på 3.sal til 225.000sek og der er lige blevet solgt 1 på 16. sal til 275.000sek (udsigt til broen), så der ligger stadig værdistigninger at hente for dem der tør. Om min nabo (en sød svensk pige på ca. 40) kan jeg sige at hun har boet i sin lejlighed i 14 år, og vil helst ikke flytte fra området.... dette trods den store koncentration af dem man ikke må snakke om... Selv kan jeg sige at jeg måske hellere ville have boet i Lindeborg. Som det er nu har jeg med de offentlige transportmidler 30 min. mere end Jer der bor i Lindeborg, så jeg er lidt misundelig! Men jeg ved at hvis jeg gjorde det ville jeg ikke have det økonomiske råderum jeg har i dag. Jeg tror egentlig at man kan finde både positive og negative ting ved alle de steder man kan bo i Malmø ... Det positive ved min lejlighed er så at min andelsvurdering steg med 15.000sek umiddelbart efter købet Det positive ved Lindeborg er den korte afstand til KBH... Det positive ved Slussen er den korte afstand til City og caféer og stationen.... Vi vælger selv og lige meget hvor man bor er der fordele og ulemper, derfor er det vigtigt at man har en idé om hvad man egentlig forventer. "Am I right"? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anders Anmeld indhold Besvaret November 24, 2002 Hej. Rigtigt rart at få lidt info, når man overvejer at flytte "over på den anden side". Jeg har dog lige en lille ting jeg ikke kan finde ud af! Hvor ligger Lindeborg? Jeg har kikket og kikket efter den bydel. Er det et andet ord for Limhamn?? På forhånd tak. PS: Hvis der er nogen af jer der lige står med en hyresrätt eller en fornuftig bostadsrätt i dette område (og vil af med den) så skriv endelig en mail til mig på as@cyberduck.dk ;-) /Anders Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret November 24, 2002 Hvis du på et kort finder Svågertorp St., kan du finde LINDEBORG lige over. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret November 30, 2002 Du savner overblik kan jeg høre men der er hjælp at hente http://www.scanianet.dk/bolig.shtml kig på linket stadskarta, der kan du søge gader m.m. Jeg købte Kraks Malmø/Kbh kort, det er guld værd nærmest uundværligt i en boligsøgning. For ikke at nævne når man skal forklare folk hvor man er flyttet hen i verden, og gæsterne ikke har internet :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret December 2, 2002 Hvorfor skal det i øvrigt absolut være i Malmø man skal bosætte sig for at arbejde i Danmark? I stedet for at finde et sted i udkanten af Malmø, kan jeg anbefale at finde andre byer i Skåne. Jeg har bosat mig i Kävlinge. Det ligger ca. 20 minutter fra Malmø med Pågatåget. Jeg tager til arbejde i København dagligt og Pågatåget og Øresundstoget passer sammen (Det er Skånetrafikken der står for dem begge) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites