Jump to content
Guest thomas

Boliger

Recommended Posts

Guest thomas

Jeg har været en del på hemnet.se, for at se på forskellige bostadsretter i Malmø, jeg er især interesseret i Almvik området. - det undrer mig dog at der aldrig står noget om overtagelses dato, eller om der er kælderrum, på nogen af dem. Der står heller ikke noget om, hvor langt der er til - indkøb, bus, centrum osv. Er det normalt noget man selv skal spørge efter? eller hvordan fungerer det??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Jeg har været en del på hemnet.se, for at se på forskellige bostadsretter i Malmø, jeg er især interesseret i Almvik området. - det undrer mig dog at der aldrig står noget om overtagelses dato, eller om der er kælderrum, på nogen af dem. Der står heller ikke noget om, hvor langt der er til - indkøb, bus, centrum osv. Er det normalt noget man selv skal spørge efter? eller hvordan fungerer det??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej! Overtagelsesdatoen er noget man forhandler sig til, det er meget sjældent, det står i annoncen. Heller ikke indkøbsmuligheder står der, det er i hvert fald meget sjældent. Jeg bor selv i Almvik og jeg er godt tilfreds medindkøbsmulighederne i området. Jeg køber mest ind i centret MOBILIA, men også lige "om hjørnet" er der muligheder. Med hensyn til afstanden til centrum: Det tager 10-12 min. med bil til Stortorget og 5 min. til Svågertorp/Malmö Syd. Med bussen tager det ca. 20 min. til centrum, mens det straks er mere problematisk med bus. Der skal 2 busser til og de passer ikke sammen tidsmæssigt. Det tager vel 5-7 min. på cykel til Svågertorp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Tak for hjælpen! hvor i Almvik bor du, og hvor stor er lejlighede? er der nogen problemer med at blive godkendt af foreningen, eller går det som smurt?? og hvad med parkering? jeg har hørt at der er en del ventetid på en parkeringsplads?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest line

Hej! Vi har lige købt lejlighed i et af de her høje huse - er ikke lige klar over endnu om det hører under Almvik eller Lindeborg eller Lindängen eller hvordan.. :o) Men i hvert fald, så har vi efter at have betalt de sidste penge, skrevet under osv. fået nøglen og er gået i gang med at flytte ind. Vi har afleveret lønsedler og så er - i hvert fald i den her forening - godkendelsen bare en formalitet. Ved vores bygning er der ingen ventetid på parkeringsplads - ved ikke om det kommer an på om den tidligere ejer havde en plads?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i de lave huse ved Preem-tanken lige før højhusene, som iøvrigt kaldes HÖGAHOLM. LINDÂGEN er længere fremme ad Munkhättagatan (efter rundkørslen). Jeg havde selv lidt svært ved at finde ud af det i starten, men nu har jeg fået klarlagt begreberne. Jeg har boet her i 14 måneder og er meget tilfreds med området. Jeg havde ingen problemer med at blive godkendt i foreningen - det var min mægler, der sørgede for kontakten, hvad det angår. M.h.t. parkeringsplads, så hører der, så vidt jeg har forstået en til hver lejlighed, du kommer til at betale for en, selvom du ikke har bil. Derimod har jeg ventet et år på en garage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest line

Det er godt med lidt lokalkendskab! Tak Ulmus. Vi flytter over her i weekenden, og vi kan lige præcis se den tankstation fra vores altan. Så jeg kan jo lige vinke.. :o) Og Ulmus, må jeg spørge om noget helt andet; hvordan kommer du nemmest til stationen derfra hvor du bor? Vi har indtil nu taget bus 22, men havde tænkt at købe cykler. I vores bygninger betaler man kun til parkeringsplads såfremt man har bil. Men det er nu under alle omstændigheder ikke noget man bliver ruineret af. Tror prisen er 135 kroner hver tredje måned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Line! Velkommen til - jeg opfører mig som et luxusdyr og tager min bil de 3,5 km. Det er helt vanvittigt, da det slider alt for meget på bilen, plus at det koster en formue i benzin - den kører kun 10 km/l. til dagligt, mod over 15 km/l. på langtur. Samtidig betaler jeg 500:- for parkering pr. måned på Svågertorp. Men desværre har jeg -efter en fodoperation- en skræk for at cykle. Jeg går i øjeblikket og prøver at mande mig op til at komme igang med at cykle igen, for det tager bare 5-7 min. til Svågertorp på cykel. For ikke at tale om at man jo kommer meget nemmere omkring på sådan et "dyr", især her i Malmö, hvor der er så mange bilfri områder. Og så er det jo unægteligt bedre for helbredet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites