Jump to content
Guest anonym

Bo i Sverige men je i Danmark

Recommended Posts

Guest anonym

Hej ærede deltagere i debatten Jeg overvejer snarest at flytte til Malmø, men det forholder sig sådan at jeg har en ejerlejlighed på frederiksberg, som jeg agter at beholde. Det vil sige at jeg Lejer min lejlighed i Danmark ud og køber en "Bostad" i Malmø. Kan der være nogle problemer i at bo i Svarige, mens man ejer fastejendom i Danmark selvom ens adresse er i Sverige???? På forhånd tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest anonym

Hej ærede deltagere i debatten Jeg overvejer snarest at flytte til Malmø, men det forholder sig sådan at jeg har en ejerlejlighed på frederiksberg, som jeg agter at beholde. Det vil sige at jeg Lejer min lejlighed i Danmark ud og køber en "Bostad" i Malmø. Kan der være nogle problemer i at bo i Svarige, mens man ejer fastejendom i Danmark selvom ens adresse er i Sverige???? På forhånd tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Jeg har samme problem, på T&S side står der at man skal slut lignes ved fraflytning, og fast ejendom skal lejes ud i mindst 3 år, men gælder det kun -ikke Nordiske lande eller hvad? Jeg ville gerne beholde en ejerlejlighed i Danmark, som backup hvis man engang vil tilbage men må man det, og hvor står der noget reelt? Kommunernes skatteforvaltninger er blanke når man spørger om dette, de vil ikke lægge hovedet på blokken eller give skriftlige garantier på nogetsomhelst. Jeg syntes det offentlige er ektremt langsomme og ineffektive i informationer vedr. Øresunds regionen, det er som om det "offentlige ansvar" stoppede da man klippede snoren på broen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I skulle prøve at henvende jer til Øresunddirekte, som ligger inde på Stortorget i Malmö (link på Pendlerguiden) - der skulle I kunne få de rigtige oplysninger. Husk på, de beskæftiger sig udelukkende med alle de forskellige spørgsmål, der er dukket op i de år, vi har haft broen. Og husk - del gerne jeres oplysninger med os andre på Øresundsdebatten, hvis I får nogle svar, der kan bruges.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest brian

Jeg har undersøgt det lidt nærmere, man må gerne beholde sin ejerlejlighed i Dk. sålænge der er en eller flere person der har tilknyttet en folkeregister adresse til den. Den må således ikke stå tom, da der som bekendt er boligmangel, derfor skal man eks. leje den ud. Hvis man er i tvilv skal i ringe til jeres respektive kommune og snakke med folkeregistret de kan give klar besked.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites