Guest pierre Anmeld indhold Skrevet March 29, 2005 Hej, Vi er et par med barn som overvejer at flytte til Malmø....MEN kan det overhoved betale sig at købe et hus derovre mere.....Syntes at priserne er meget tæt på DK. Vi sammenligner priser fra Limhamn, Bunkeflo, Klagshamn som primært er de områder som "interesserer" os. Vi ved man kan sparer på dagsinstitution og noget på indkøb og meget på bil, men det udligner sig stort set med 2 brobisser (need to have) og en masse ekstra kilometer i bilerne!! Som vi ser det, kan vi måske sparer et par tusinde nettokroner!!! Så ud fra det økonomiske med vores liv, ser det ikke fordelagtig ud...eller?? VI skulle nok have taget springet for nogle år siden!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest pierre Anmeld indhold Besvaret March 29, 2005 Hej, Vi er et par med barn som overvejer at flytte til Malmø....MEN kan det overhoved betale sig at købe et hus derovre mere.....Syntes at priserne er meget tæt på DK. Vi sammenligner priser fra Limhamn, Bunkeflo, Klagshamn som primært er de områder som "interesserer" os. Vi ved man kan sparer på dagsinstitution og noget på indkøb og meget på bil, men det udligner sig stort set med 2 brobisser (need to have) og en masse ekstra kilometer i bilerne!! Som vi ser det, kan vi måske sparer et par tusinde nettokroner!!! Så ud fra det økonomiske med vores liv, ser det ikke fordelagtig ud...eller?? VI skulle nok have taget springet for nogle år siden!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ixen Anmeld indhold Besvaret March 29, 2005 Ja det skulle I nok - eller kigge i nogle andre områder... :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2005 Hej Pierre, det er nok nogle af de kostbareste områder, du har kig på, så måske skulle du tage over og kigge på nogle andre steder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2005 Pierre, det her er ikke noget man kun skal gøre for pengenes skyld, for så tror jeg hurtigt man bliver træt af turen over broen hver dag. Men jeg syntes nu stadigvæk at der er penge at spare, men det afhænger jo meget af ens levestil. Hvis man er til biler og tager det med i regnestykket, ja så ved du godt hvad vej det går. Jeg syntes i vores tilfælle at vi stadigvæk spare en del penge på alt det daglige, og ja det at have børn er meget billigere. Jeg tror jeg taler for en del af os herover, når jeg siger at vi rent faktisk også godt kan lige at være her ! Og det tror jeg er meget vigtigt, og noget i lige skal overveje. Held og lykke med det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2005 Skal lige tilføje at vi bor i Limhamn i dag, og flytter til Bunkeflostrand om 3 mdr, og det går stadigvæk at lave nogle gode hushandler i de områder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest tom Anmeld indhold Besvaret March 29, 2005 Sverige er et kanont sted. Det eneste jeg liige kan tænke på der irreterer mig er brugerbetaling på lægen og P-afgiften overalt. Ellers er sverige bare "it". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 29, 2005 Pierre - Lad være med at flytte. Bliv hvor du er. Eller måske du skulle stille nogle ordentlige spørgsmål der kan få sat tankerne igang i hovedet på dig. "Så ud fra det økonomiske med vores liv, ser det ikke fordelagtig ud...eller??" Helt ærligt, hvad er det du spørger om? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2005 Pierre, da du nu er ny her på Sunddebatten, vil jeg lige advare dig mod "Jesper". Han er udelukkende ude på at lave rav i den ved at komme med dumme kommentarer til alt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest pierre Anmeld indhold Besvaret March 30, 2005 OK - Tak Ulmus.....og ja jeg er forholdsvis ny.. Jeg vil bare have bekræftet at ud fra et økonomisk synspunkt, så er det ikke superattraktivt længere at rykke til Malmø til de lidt mere pænere områder. MEN man skal jo sammenligne bananer med bananer og i vores tilfælde sammenligner vi Københavnske- og Nordsjællands kommuner med Limhamn, Bunkeflo osv. Jeg ved der er meget billigere i øst-malmø og Oxie osv. men det er der også på syd- og vestsjælland..... Der er mange andre årsager til at flytte - Skøn natur, katastrofal trafik, smil i supermarked osv. Miriam: Så vidt jeg kan se koster Bunkeflo huse primært over 3.mio SEK!?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret March 30, 2005 Pierre: Det er uhyggeligt svært at svare på, om man "bare" skal flytte pga ens økonomi. Det ville jeg nok ikke selv gøre. Vil man derimod flytte for at prøve noget andet så er sverige jo klart det nemmeste. Og, det ville jeg gøre... til hver en tid. At du så rent faktisk kommer til at spare en masse penge, og ikke kun i forbindelse med huskøb, det er jo så bare en bonus du "bliver nødt til" at tage med. Men, jeg er måske ikke den rette at spørge, da jeg ville sige "JA, FLYT !!!" Men, jeg er også pjattet med at bo i andre lande end Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret March 30, 2005 Ulmus-- nu da du er gammel herinde, vil jeg lige advare dig mod dig selv. Hvem tror du egentlig du er. Du har adskillige gange fået at vide at du skal slappe af! Nu får du det at vide igen! Hvorfor skal Pierre advares mod mig?? Hvad i mit indlæg er forkert? Læs det dog igen, jeg beder ham uddybe hans spørgssmål for at man bedre kan svare. Du er satme så perfid og gammelklog at det er til at kaste op over, se dog dine gamle indlæg igennem og tag ved lære! Læs før du kommenterer! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret March 30, 2005 Jesper, det er dog utroligt, så sart DU er, når man tænker på, hvordan du selv svarer folk, der henvender sig om hjælp. Til Pierre skriver du: ... stil nogle ordentlige spørgsmål, der kan få sat tankerne igang i hovedet på dig ... Helt ærligt, synes du selv, det er særlig venligt formuleret? JEG synes, det er ualmindeligt groft, at tiltale personer du overhovedet ikke kender, på den måde. Og særlig konstruktiv hjælp er der bestemt heller ikke tale om. Og hvem tror du, DU er, som stiller dig som dommer over andres spørgsmål?? Og som sædvanligt kaster du dig over MIG, selvom flere andre har udtrykt samme mening om dine indlæg som jeg. Godt nok i andre tråde her i de sidste dage, men det ændrer jo ikke ved, at du meget ofte svarer på en ret perfid og ubrugelig måde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest weber Anmeld indhold Besvaret March 31, 2005 Hallo administrator, Kæden er hoppet af for længst...Du må stoppe de to stridende parter, indkald nogle diplomater og mæglere. Ellers får Pierre da aldrig lyst til at rykke til Sverige. Tråden kære venner tråden.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest pierre Anmeld indhold Besvaret March 31, 2005 Jeg er helt enig med Weber og Ulmus!!! Når man som os er en hel familie som overvejer at flytte til Malmø, skal alle spørgsmål endevendes, heriblandt også spørgsmål som virker "dumme" for dem som allerede er bosat i Malmø. Var jeg en singlefyr, havde jeg taget springet med det samme, man kan jo bare flytte tilbage igen.... MEN med kone og børn og hvad det eller´s medfølger er det en HELT anden historie.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2005 Pierre, hvor gamle er jeres børn ? Vi har selv 2 af slagsen og det er gået over alt forventning. Den mindste var så lille da vi flyttede herover at hun ikke kender til andet, men Patrick var 3 år, og efter 3 mdr, i institution, snakkede han flydende svensk, og stor trives virkelig. Så fra vores lille familie, kan jeg kun sige prøv det. Det er jo ikke værre end at man kan vende hjem hvis det går helt galt. Vi startede med at leje en stor lejlighed, for at mærke efter om det nu også var noget for os. Og ja, tror "aldrig" at vi flytter tilbage til DK igen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kris Anmeld indhold Besvaret April 5, 2005 Hej Vi flyttede selv til Smygehamn og det kan sagtens betale sig. Området er vidunderligt, børnevenligt og et parcelhus koster ikke mere end SEK 1200000. Mine børn elsker det og hvis du spørge min søn vil han under ingen omstændigheder tilbage til DK. Vi kiggede i første omgang også kun de steder som du nævner.... og nej vi følte hellere ikke at der var så meget at spare, hvorfor vi endte med Sveriges Sydligste UDDE SMYGEHAMN. Held og lykke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest pierre Anmeld indhold Besvaret April 5, 2005 Miriam: 4 år Kris: Smygehamn er sikkert et dejligt sted, men vi arbejder begge fuldtid nord og vest for kbh. Så skal vi bruge 2 timer hver vej og ét barn i børnehave....Det holder ikke!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret April 5, 2005 Pierre, med fare for at blive skudt i skoene at jeg er for hård og blot vil lave ballade så vover jeg alligevel. Hvad er det egentlig du vil have at vide? At husene foræres væk og bilerne er til fri afbenyttelse at det hele kan trækkes dobbelt fra i skat og transporttiden fra malmö omegn til nord for kbh i virkeligheden kun er på 12 min.? Priser, miljø, samfund, kultur, transporttid, mentalitet og danskerne herovre er som de er. Kom hellere herover en dag, kør rundt i områderne, tag i supermarkedet og køb lidt ind. Tag tid på hvorlang tid det tager fra x til y. Book evt. et par visninger med nogle mæglere sp du hører lidt hvad de siger om alt muligt, måske de lige kan sige de ting du vil have bekræftet eller afkræftet... Der er jo flere ting i det at flytte herover end bare prisen, præcis som kris og mange andre siger. Men der er nok ikke mange herinde der gider blive ved med at dyste med dig på ord om afstande med mere. Alt sammen holdt oppe mod dk. Selv har jeg sparet kr. 175000 om måneden samt 4 timers transporttid om dagen ved at flytte. Ja jeg sparede også kr. 350000 på bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kim Anmeld indhold Besvaret April 5, 2005 Altså - hvis man kan spare DKK 175.000 pr. måned - så er der ikke meget at tænke over ;-) - måske er det bare svenske kroner ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret April 5, 2005 Eller det et dyrt hus jeg er flyttet fra;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret April 5, 2005 175000 om måneden. det må da vist være et slot Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kris Anmeld indhold Besvaret April 5, 2005 Manden er ikke helt klar endnu og bliver nok muligvis aldrig. Og jeg er helt enig med Jesper... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest pierre Anmeld indhold Besvaret April 6, 2005 Jesper: Jeg kender en del derovre, men som købte for 3-4 år siden!!! Der var priserne ca. det halve...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret April 6, 2005 Pierre, for 3-4 år siden var priserne det halve overalt, også i dk... Det kan du umuligt overraske dig at priserne stiger?? Følger du ikke med? Tåbeligt argument Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites