Guest pj Anmeld indhold Skrevet June 4, 2002 Er der nogen som har erfaring med, om de danske myndigheder checker om hvor mange som har deres adresse i Sverige? Jeg bor i Malmø og har en del venner som gerne vil "flytte" ind hos mig, så de kan købe en billig bil. Reelt bor de i DK, men vil også opholde sig i Sverige 1-2 dage om ugen!! Jeg syntes det er svært at gennemskue hvor grænsen går for hvor meget man skal opholde sig i det land man har folkeregister. Skal man fx. dokumentere at man pendler dagligt over broen eller i tog? Skattevæsenet kan vel heller ikke sige noget til at jeg får en kæreste i DK og nærmest sover der hver dag, selvom jeg bor i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest pj Anmeld indhold Besvaret June 4, 2002 Er der nogen som har erfaring med, om de danske myndigheder checker om hvor mange som har deres adresse i Sverige? Jeg bor i Malmø og har en del venner som gerne vil "flytte" ind hos mig, så de kan købe en billig bil. Reelt bor de i DK, men vil også opholde sig i Sverige 1-2 dage om ugen!! Jeg syntes det er svært at gennemskue hvor grænsen går for hvor meget man skal opholde sig i det land man har folkeregister. Skal man fx. dokumentere at man pendler dagligt over broen eller i tog? Skattevæsenet kan vel heller ikke sige noget til at jeg får en kæreste i DK og nærmest sover der hver dag, selvom jeg bor i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2002 De skal nok finde ud af det :-) Jeg hørte igår en historie om en der boede proforma i Helsinborg selvom han reelt boede i Helsingør.De danske myndigheder afslørede ham og han fik en bøde på 375.000 kr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anonym Anmeld indhold Besvaret June 4, 2002 Hvis det er billig bil du er ude efter, så kan jeg fortælle dig der adskillige der har forsøgt det samme i SønderJylland. Adresse i Flensborg, en Tysk bil, og så ellers cruise rundt for fuld skrue, og spille smart fyr. MEN før eller siden siver det ud, og naturligtvis skal regeler da overholdes, og det VIL blive opdaget. Drop ideen. Den bonèr MAX på afgiften, + en bøde for enten bedrageri, og eller skatte/afgiftunddragelse. Det er enten eller...og jeg turde ikke satse på det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest eric Anmeld indhold Besvaret June 20, 2002 Afgiften, som skal betales ser sådan ud: Registreringsafgift (anslås af Told og Skat, ca. 220% af bilens nuværende- eller nyværdi) En bøde af samme størrelse En bøde for at køre uden ansvarsforsikring Sum ca. 1 million. Du kan være sikker på, at hvis du kommer under mistanke, vil man se dokumentation for ALT: Brobizz-udskrifter, bon'er, som viser at du har været i SE hver (eller næsten hver) dag... ligesom da dyneløfteriet var på sit højeste. ... men man kan da være heldig :o) Du/I skal bare tænke på, at bilen IKKE har været ansvarsforsikret i tilfælde af en ulykke, hvis dommen lyder på at du/I IKKE har sandsynliggjort, at I har haft fast bopæl i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest mic2 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2002 Jeg syntes ikke det lyder særligt godt at nogle ville lave det nummer BARE for en bil, umidelbart vil det ikke gøre særligt godt indtryk på svenskerne, de kunne komme til at sidestille os med nogen vi ikke vil sidestilles med. Hvorfor ikke tage hele pakken som er; Dejlig bolig, Dejlige menesker, dejlig natur, ny luft, og selvfølig dejlig bil, tag dog det hele med. Sverige er simpelthen et skønt sted, jeg fortryder kun at vi ikke flyttede noget før end i år 2000. Og jeg syntes da også at det er da ok at folk bliver opdaget hvis de snyder. Det er jo altid de få der ødelækker det for alle de andre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret July 23, 2002 Jeg er helt enig og synes også der bliver funderet lidt for meget i skattefiduser her i forummet.Jeg er også glad for at jeg flyttede hertil og har absolut ikke gjort det bare for at købe billig bil.Rent faktisk har jeg overvejet at sælge den, da jeg bruger den ret sjældent. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites