Guest anders Anmeld indhold Skrevet January 2, 2005 I forbindelse med boligkøb støder man ofte på ordet "utgångspris". Jeg er nu selv ved at købe en bolig hvor mægleren har oplyst at prisen er en udgangspris. Jeg er dog meget i tvivl om hvor meget man egentlig kan tillade sig at byde under prisen uden at de ser det som et total uacceptabelt bud. Er der nogen gylden regel for hvor meget under man kan byde når mægleren selv oplyser at det er en udgangspris? Ved godt man nok ikke kan komme med et direkte tal, men har nogen af jer nogen erfaringer ved dette vil jeg da gerne høre dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anders Anmeld indhold Besvaret January 2, 2005 I forbindelse med boligkøb støder man ofte på ordet "utgångspris". Jeg er nu selv ved at købe en bolig hvor mægleren har oplyst at prisen er en udgangspris. Jeg er dog meget i tvivl om hvor meget man egentlig kan tillade sig at byde under prisen uden at de ser det som et total uacceptabelt bud. Er der nogen gylden regel for hvor meget under man kan byde når mægleren selv oplyser at det er en udgangspris? Ved godt man nok ikke kan komme med et direkte tal, men har nogen af jer nogen erfaringer ved dette vil jeg da gerne høre dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2005 Anders det fungere lidt anderledes herover hvad angår priser. Vi har i de sidste 6 mdr kigget på hus, og der er aldrig blevet solgt et af de huse vi har kigget på under "utgångsprisen" her er det faktisk den anden vej man byder. Der er ofte flere som er interesseret og så bliver der budgivning. Det mest ekstreme vihar været med til er et hus som blev solgt til 700000 over udgangsprisen. Men det er ikke unormalt at det bliver 2-300000 over. Det her gælder naturligvis for de områder vi har kigget i, men det gælder sikker over på samme måde andre steder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest lars Anmeld indhold Besvaret January 2, 2005 Vi har haft helt samme oplevelse som Miriam. Vil dog sige, at hvis der ikke er andre interesserede kan man vel godt tillade sig at byde mindre end den pris, som forlanges og se om det går. Nogen gylden regel er der dog ikke, og hvis der er andre interesserede er det netop nok den anden vej end udgangsprisen at det går. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2005 Anders - Udgangsprisen er ikke noget helligt tal. Hvis boligen har været til salg et stykke tid og ingen har budt på den, kan det jo tyde på, at prisen er sat for højt, og så er det bare at byde den pris, man vil betale - eller under. Meningen med en udgangspris er selvfølgelig, at den skal være så lav, at den lokker et passende antal interesserede frem på banen, så udgangsprisen ligger et godt stykke under, hvad man kan forvente, at boligen indbringer. Det virker vel inde i byerne, men især ældre ejendomme på landet kan være svære at prissætte. Om det er en "trevlig hästgård" eller en voldrenoveret muggen knaldhytte afhænger af øjenene, der ser. Her i det område, jeg kender, er der ofte ejendomme til salg, som er prissat way for højt, og som står og rådner på hemnet i halve år. For eksempel den jeg kalder "Barbiegården" ved Kungshult til 3,8 og det store skrummel uden for Gamla Bo til 3,5 - de kunne ligeså godt koste en million mindre. Da jeg købte min egen voldrenoverede mugne knaldhytte, eller hvad det nu var, jeg købte, skrev jeg først en lang sønderlemmende rapport om de mange fejl og usikkerhedsmomenter - "problemkomplekset" og jeg skal komme efter dig - og især om det store "investeringsbehov" og bød lidt over halvdelen af den forlangte pris for ligesom at understrege argumenterne. Det var "alldeles för lite", mente sælger, og det havde han ret i, og så bød jeg noget mere og så kom sælger med et modbud, der lå 50.000 over mit og så slog jeg til. 12,5 procent rabat blev det til, og huset var ikke dyrt fra starten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest anders Anmeld indhold Besvaret January 2, 2005 Tak for de mange gode svar. Umiddelbart synes jeg prisen er sat lidt for højt, derfor har jeg tænkt mig at byde et godt stykke under den fastsatte pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2005 Man kan jo kun få et nej, så det er jo bare at forsøge, held og lykke med det :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kenneth Anmeld indhold Besvaret January 3, 2005 Min lejlighed kostede 395000 bød 385000 og fik den... (Efter anbefaling fra mægleren.) I skal huske på at mælgeren også har forpligtelser overfor køber. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites