Guest kasper Anmeld indhold Skrevet November 9, 2004 Har lige fået priserne på de forsk. lejligheder. Jeg bliver i Limhamn! Billigste: 7094 SEK 46 m2 1 vær uden udsigt over havet. Med udsigt og hel 48 m2 10374 SEK Hvis man går efter noget med 2 vær. eller derover starter det ved 13000 SEK Mon de nogensinde får det tårn fyldt ?! .. øhh jo med i prisen må man gratis benytte motionsrummet og vinkælderen :o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kasper Anmeld indhold Besvaret November 9, 2004 Har lige fået priserne på de forsk. lejligheder. Jeg bliver i Limhamn! Billigste: 7094 SEK 46 m2 1 vær uden udsigt over havet. Med udsigt og hel 48 m2 10374 SEK Hvis man går efter noget med 2 vær. eller derover starter det ved 13000 SEK Mon de nogensinde får det tårn fyldt ?! .. øhh jo med i prisen må man gratis benytte motionsrummet og vinkælderen :o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret November 10, 2004 Du kan tro de får det fyldt. Og sikkert også med danskere med "B&o-tendenser" og hang til dyrere vaner. Om de så har råd til conciérge, motionsrum, vinkælder, privat parkeringskælder m.m. i det lange løb..tja, det må vise sig. Men i mellemtiden ser det skidegodt ud. Så er det mindre vigtigt at lejligheden er for lille ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest zeni Anmeld indhold Besvaret November 10, 2004 Der er 200 lejligheder som skal lejes ud, og der er 600 mennesker på ventelisten, så mon ikke det skulle blive fyldt og det bliver gader vist også, for om sommeren er der rigeligt med mennesker i forvejen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret November 10, 2004 Ja...det tegner til at blive lidt af en promenade derude, når TT er blevet fyldt op og hverdagen kommer igang. Men området er jo i forvejen forrygende om sommeren - mage til superhygge og "Beverly Hills-stemning" skal man lede længe efter. Ville jeg blive boende i Sverige...så havde jeg faktisk overvejet en af de mindre lejligheder i TT. Men så tænkte jeg mig lidt om...kiggede på det monetære scenarie...forestillede mig at bo på Västra Hamnen om vinteren (og løbe tør for smøger, og skulle have polar-udstyret på, fordi der ikke lige er indkøb indenfor en pæn radius).... Så valgte jeg istedet en fremleje på Frederiksberg - og senere bliver det nok Roskilde eller Ringsted igen. København er simpelthen for svinedyr at investere i fast ejendom i! *suk* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kikkomania Anmeld indhold Besvaret November 10, 2004 hejsa. Der er 146 lejemål præcis - pakken som jeg også har modtaget er sendt ud til 1.200, så jeg er sikker på der bliver rift om lejlighederne Vi har allerede valgt vores 5 lejligheder Prisen er dyr ja... men hvad havde folk regnet med? Økonomien skal hænge sammen og på sigt vil HSB jo også gerne have folk køber lejlighederne efterfølgende. Priserne er vel også afspejlet af at de kun vil have personer ind med en GOD indkomst, det at bo i TT skal være en speciel oplevelse, og klientellet vil de vel have afspejler dette. /Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kasper Anmeld indhold Besvaret November 10, 2004 Det er nok mit jydegen der driller :o) Man kan næsten købe grunden ved siden af og bygge selv til de priser.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret November 11, 2004 Jeg læste lige i Metro'en ... 26.000 SEK for 5 vær. på 51. etage... Det kræver vist en forholdsvis høj indkomst ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kikkomania Anmeld indhold Besvaret November 11, 2004 21.309.- DKK for at kunne åbne sit vindue (10 cm da man ellers blæser ud) og råbe "IM KING OF THE HILL"... er ikke dyrt synes jeg ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 19, 2005 Så har HSB fået udlejet samtlige lejemål i Turning Torso. 26.151 sek om måneden for 190 kvm på toppen hehe http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10116478 Lägenheterna slut i Torson Av Sydsvenskan 18 april 2005 Den som funderar på en lägenhet i Turning Torso är för sent ute. VÄSTRA HAMNEN. Fastigheten innehåller 146 lägenheter. 130 kontrakt är skriva, återstående sjutton, undertecknas under de närmaste veckorna. Inflyttningen börjar den 1 november. Den dyraste lägenheten finns på 51:a våningen, är på 190 kvadratmeter, och kostar 313 812 kronor i årshyra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret April 19, 2005 I min verden skal man have "idiot" stående på ryggen for overhovedet at leje en bolig ... Der er selvfølgelig undtagelser såsom at man ikke har andre muligheder, men til den slags priser er der ingen undskyldninger... Suk siger jeg bare! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2005 Så kan jeg jo ikke lade være med at spørge, om der er nogle "idioter" her på forum, der har lejet sig ind i Turning Torso? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret April 20, 2005 I min verden skal man have "idiot" stående på ryggen for at betale SÅ meget for en bil der bare mister og mister og mister i værdi mens man sætter eget (og forhåbentlig ikke andres) liv på spil i trafikken ... men til den slags priser er der ingen undskyldninger... Suk siger jeg bare! Nogle prioriterer en SL 55 AMG andre en vild udsigt i et vanvittigt/fantastisk byggeri mens de har råd og mulighed for det... i den sidste ende går det vel lige op. Just my opinion. Og nej jeg skal ikke bo i TT men ja jeg ville gerne, og nej jeg kører ikke i SL 55 AMG men JA jeg ville gerne... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Ikke registreret Anmeld indhold Besvaret April 20, 2005 Jeg prioriterer både bolig, havudsigt, biler samt meget andet meget højt, men det er jo slet ikke prioriteter jeg taler om..... Jeg taler om folk der LEJER bolig frem for at købe. Især i denne størrelsesorden. Det er som end alt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret April 20, 2005 Jeg prioriterer både bolig, havudsigt, biler samt meget andet meget højt, men det er jo slet ikke prioriteter jeg taler om..... Jeg taler om folk der LEJER bolig frem for at købe. Især i denne størrelsesorden. Det er som end alt. I øvrigt mig der skrev ovenstående. Glemte bare at logge ind. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret April 20, 2005 Hvis man drømmer om at bo i TT men ikke ønsker at påtage sig risikoen for ikke at kunne sælge igen. Eftersom HSB måtte opgive at sælge dem som bostadsretter så er det nok ikke lettere for hr og fru Jensen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Malezar 10 Anmeld indhold Besvaret April 20, 2005 Jeg takkede nej til en lejlighed i TT, pga prisen. Jeg fik min 4 prioritet, og det ville jeg ikke betale 10.000 skr for. Men jeg er da ærgelig over jeg ikke fik min første prioritet, da jeg ser det som en oplevelse at bo i sådan en bygning. Jeg ville nok også flytte efter et års tid eller to, men så kan man da sige man har prøvet at bo der. Men ja det er mange penge for bolig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret April 20, 2005 Jeg takkede nej til en lejlighed i TT, pga prisen. Jeg fik min 4 prioritet, og det ville jeg ikke betale 10.000 skr for. Men jeg er da ærgelig over jeg ikke fik min første prioritet, da jeg ser det som en oplevelse at bo i sådan en bygning. Jeg ville nok også flytte efter et års tid eller to, men så kan man da sige man har prøvet at bo der. Men ja det er mange penge for bolig. Synes bestemt ikke det er mange penge for bolig og min absolutte første prioritet er da absolut også bolig. MEN... Det er alt for dyrt når vi taler om lejebolig. Det er alt for mange penge at smide lige ud af vinduet hver måned og sammenligner man med lejepriserne på Langelinie i København så er det faktisk direkte sammenligneligt og det burde det jo alt andet lige ikke være. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Ikke registreret Anmeld indhold Besvaret April 21, 2005 Så skulle du nok overveje at tage en finansiel uddannelse for at forstå, hvorfor det i enkelte tilfælde er god logik at leje fremfor at eje..(men det er jo ikke noget krav i dag for at være ejendomsmægler...) Men som ejendomsmægler er det jo naturligvis ikke logisk eftersom der ikke tjenes en krone ved at alle lejer.. :-) Derudover kan der jo være andre grunde til et ønske om leje... såsom mere fleksibilitet ved et eventuelt fremtidig flyt til andet steds. Forventning om prisfald på boligmarkedet..eksempelvis Som jeg altid siger: Et boligkøb eller leje er bolig er et spørgsmål om investering: såfremt penge sparet ved leje kan investeres bedre end i en bolig (placeringsmulighederne) så er det helt logisk at leje fremfor at eje.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret April 21, 2005 Som jeg altid siger: Et boligkøb eller leje er bolig er et spørgsmål om investering: såfremt penge sparet ved leje kan investeres bedre end i en bolig (placeringsmulighederne) så er det helt logisk at leje fremfor at eje.... Man sparer jo kun en - i mange tilfælde forsvindende - del af sin boligkrone ved at leje, så investeringen af den besparelse, du taler om, skal ikke bare gå lige op med fast ejendom, men skal være flere gange bedre. Har du et forslag til en investering, der giver flere gange mere i afkast end fast ejendom og har samme lave risiko? Jeg kender ikke den fidus. Og nu siger du fleksibilitet, men en ejerbolig er mere fleksibel end en lejebolig. I en ejet bolig kan du bygge til og lave om og øge værdien, hvis du vil - du kan endda leje den ud, og du kan flytte fra den med kort varsel; i lejeboligen lever du på ejerens nåde og barmhjertighed, han kan renovere den helt efter sit eget hoved og endda smide dig ud. Den eneste rigtig gode begrundelse for at bo til leje er, at man ikke har råd til at købe. En halvgod grund kunne selvfølgelig være, at man har så mange penge, at man er ligeglad med, om der er en mindre del af dem, der ligger og driver den af i MKB's store kasse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret April 22, 2005 Man sparer jo kun en - i mange tilfælde forsvindende - del af sin boligkrone ved at leje, så investeringen af den besparelse, du taler om, skal ikke bare gå lige op med fast ejendom, men skal være flere gange bedre. Har du et forslag til en investering, der giver flere gange mere i afkast end fast ejendom og har samme lave risiko? Jeg kender ikke den fidus. Og nu siger du fleksibilitet, men en ejerbolig er mere fleksibel end en lejebolig. I en ejet bolig kan du bygge til og lave om og øge værdien, hvis du vil - du kan endda leje den ud, og du kan flytte fra den med kort varsel; i lejeboligen lever du på ejerens nåde og barmhjertighed, han kan renovere den helt efter sit eget hoved og endda smide dig ud. Den eneste rigtig gode begrundelse for at bo til leje er, at man ikke har råd til at købe. En halvgod grund kunne selvfølgelig være, at man har så mange penge, at man er ligeglad med, om der er en mindre del af dem, der ligger og driver den af i MKB's store kasse. Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2005 hvis man nu kan få en 3 værelses på 87kvm i city til 6100SEK incl alt på nær strøm.. så vil jeg nu altså påstå det er en hel del billigere end at købe. Ja jeg ved godt at priserne stiger lige nu, men hvis vi skulle have købt var huslejen blevet en hel del højere Var det ikke også i JP der var en artikkel for nylig om at det ca. kostede det samme over et livsforløb at leje som eje Mvh Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trinity Anmeld indhold Besvaret April 22, 2005 Dennis jeg er kun helt enig i det du skriver der... Hvis man ikke har mulighederne for at købe og man kan få en leje-lejlighed hvor der reelt er en stor forskel fra ejerboligmarkedet jamen så kan jeg sagtens sætte mig ind i hvorfor folk vælger den løsning. Men når prisen er så høj som den er i Turning Torso og man kan få så meget direkte sammenligneligt ejerbolig istedet for de selvsamme penge så står min logik af. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret April 22, 2005 ja jeg er godt nok også for nærig til at bo i TT :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites