Jump to content
Guest frank

Knap så attraktive områder

Recommended Posts

Guest Mogens
Gå ud og få noget luft...... Flyt ind der hvor du føler for det.......Og skid i resten.....:lol:
He he men der er altså road racing på TV og senere WTCC !!
Nok derfor jeg bor i Vellinge kommune.........:rolleye:
Kunne være en mulighed - let ift. arbejdet, men se'fø'li' noget mindre by/liv/grå bygninger osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Uden pis.....Jeg synes faktisk Malmö er noget opreklameret noget...... Nok er der lækkert i VH, men ærligt talt, så er der bygget alt for tæt til min smag....:sick: Kan man li' noget albuerum, så skal man udenfor byen......Vi bruger meget sjældent malmö til noget som helst....Kun hvis vi skal besøge venner ellers ikke.... Men det er jo smag og behag.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

hus-/hjerterum

Uden pis.....Jeg synes faktisk Malmö er noget opreklameret noget...... Nok er der lækkert i VH, men ærligt talt, så er der bygget alt for tæt til min smag.... Kan man li' noget albuerum, så skal man udenfor byen......Vi bruger meget sjældent malmö til noget som helst....Kun hvis vi skal besøge venner ellers ikke.... Men det er jo smag og behag.....
Nu er der jo mange hensyn at tage vare på - børn/hunde/heste/what ever. Vi har jo altid haft albuerum (hus), men har nu ønsket et mindre sted med liv og glade dage samt ikke for megen have mm. Et sådant optimalt sted finder du bl.a. hvor vi bor - og man skulle faktisk være et skarn, hvis man ikke satte pris på det ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke direkte til nogle offentlige voldsstatistiker for de forskellige bydele i malmö. Men som jeg skrev tidligere mener jeg m2 prisen følger ret godt hvor det er værd at bo suppleret med statistiken på malmö kommunes hjemmeside, hvor du kan se lidt om hvem dine naboer er. Hvis man er helt i tvivl om hvor meget kriminalitet der er i et specifikt område så ring til forsikringsselskabet og spørg efter en bilforsikring på en bmw m3 der parkeres på gaden. Det er ikke den samme pris du får på Rosengården, Holma, Gl. staden, Limhamn eller V. hamnen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man er helt i tvivl om hvor meget kriminalitet der er i et specifikt område så ring til forsikringsselskabet og spørg efter en bilforsikring på en bmw m3 der parkeres på gaden. Det er ikke den samme pris du får på Rosengården' date=' Holma, Gl. staden, Limhamn eller V. hamnen.[/quote']På gaden med en M3 i Malmö? Jå, så får du enten en latterlig pris eller en totalt f***** up pris. :rolleye: Whats the difference?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens

OT: Biler

På gaden med en M3 i Malmö? Jå, så får du enten en latterlig pris eller en totalt f***** up pris. :rolleye: Whats the difference?
Latterlig? -> ift. hvad? -> DK? I så fald kan du vel overhovedet ikke FÅ nogen pris i DK...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Latterlig? -> ift. hvad? -> DK? I så fald kan du vel overhovedet ikke FÅ nogen pris i DK...
Læs mit indlæg rigtigt, Mogens. ;) Det jeg mener ér, at hvis du forespørger på en pris på en M3 som du parkerer på gaden, hvor som helst i Malmö City, så skal du nok regne med u-blu priser under alle omstændigheder. En sådan bil kommer først ned i et fornuftigt leje, når den parkeres i aflåst garage eller på privat grund, væk fra almindelig offentlig adgang. At priserne på en M3 parkeret på gaden i Rosengård så er endnu mere sindssyge, underbygger jo bare ræsonnementet fremsat tidligere. Er forsikringstager også ung samtidig, ja, så kommer vi yderligere op i totalt f***** up-genren ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i en af de store betonklodser i Fosiedal(min far kalder det Leningrad;)) klemt inde mellem de "knap så attraktive områder" Holma og Kulladal - jeg kan kun sige, at jeg er blevet positivt overrasket, folk er søde og rare, garageplads til bilen, meget velfungerende forening og generelt er der stille og roligt - jeg købte lejligheden, som en midlertidig løsning, men er nu blevet så glad for at bo der, at jeg har besluttet at blive indtil videre. Det virker som om der er stor forskel på klientellet fra området med bostadsrätter(Fosiedal), til hyresrättområdet(Holma), hvor der overvejende bor folk af "anden etnisk herkomst"(om det så er positivt eller negativt, må være op til den enkelte at vurdere.) - sådan er det sikkert også i andre dele af Malmö. Jeg er også ganske tilfreds med prisudviklingen i dette område, som jo ligger tæt på den kommende Hyllievångbydel, station osv. Det vil næppe få priserne til at falde.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

På Wikipedia skriver de sådan her: Malmö är en segregerad stad, delad i en östlig och en västlig del där de mer välbärgade stadsdelarna finns i den västra. Under de senaste åren har kommunen byggt en del villaområden i Husie och Riseberga för att försöka skapa en balans mellan östra Malmö och västra Malmö. Om det på 1950-talet handlade om arbetarklass och borgarklass är segregeringen i dag mer mellan invandrare och svenskar. http://sv.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6 Det er selvfølgelig meget generaliserende, men det er vel lidt ligesom med København, hvor de "fine" forstæder ligger nordpå, mens de mindre attraktive er vestpå og sydpå. Jeg har sågar hørt nogen dele dem ind i 4 meget politisk ukorrekte bælter: Whisky-bæltet (nord på) Rødvinsbæltet (nordvest på) Hvidløgsbæltet (vest på) Slavekysten (sydvest på) :laugh: Men det er jo meget generaliserende og naturligvis kan man alle steder finde undtagelser fra reglen. Det vigtigste er, at man er glad for at bo, hvor man nu end havner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja jeg vil da lige ligge lidt på den anden side at vægt skålen her. Jeg har boet både i Stadion området syd for søerne(Borgmästergården) og nu i Söderkulla, og jeg har været super tilfreds. Nu har vi en marklejlighed med lidt have til og der er simpelthen kanon, at nogle bygninger omkring måske ikke er de smukkeste i verden tja det kan jeg nu sagtens abstrihere fra. Hvis vi snakker kriminalitet ja så har vi ingen problemer haft nogen af stederne overhovedet. Hverken set eller hørt noget. Vi går tur hver aften(da vi har 2 hunde) og har aldrig følt os utrykke men eller uden hunde. Begge steder er der masser af grønne områder omkring "blokkene" man skal bare lidt ind bagved og det kommer man ikke hvis man bare kører forbi:th2:

Personligt ville jeg aldrig købe noget i nedenstående områder, selvom man sikkert kan gøre en god handel, da priserne ikke er helt så "hede" i de områder. http://www.malmo.se/download/18.14a154ad10e65e90c5e80002479/0041.Karta.pdf Kroksbäck Holma Kulladal Söderkulla Lindeborg Almvik Lindängen Hele Fosie området. Stadion området syd for søerne Augustenborg Heleneholm Rosengård Kirseberg Oxie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tja jeg vil da lige ligge lidt på den anden side at vægt skålen her. Jeg har boet både i Stadion området syd for søerne(Borgmästergården) og nu i Söderkulla, og jeg har været super tilfreds. Nu har vi en marklejlighed med lidt have til og der er simpelthen kanon, at nogle bygninger omkring måske ikke er de smukkeste i verden tja det kan jeg nu sagtens abstrihere fra. Hvis vi snakker kriminalitet ja så har vi ingen problemer haft nogen af stederne overhovedet. Hverken set eller hørt noget. Vi går tur hver aften(da vi har 2 hunde) og har aldrig følt os utrykke men eller uden hunde. Begge steder er der masser af grønne områder omkring "blokkene" man skal bare lidt ind bagved og det kommer man ikke hvis man bare kører forbi:th2:
Da jeg bor mellem Lynge's gamle og nuværende lejlighed kan jeg kun give ham ret ..... men nu kommer jeg også fra et sted hvor der plejer at være lidt gang i den , så der skal måske lidt mere til at ryste min grundvold .... Men Kasper , din liste er måske lige lang nok , og kvm2 pris kan du jo ikke bruge til noget .... nogle områder er jo også undervurderede .... gamle lejligheder osv ...... Men ok ... det er din liste .... min er noget anderledes......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites