Guest flemming Anmeld indhold Skrevet July 28, 2004 Hej Alle Jeg går og roder med tanken om at bosætte mig i Sverige, da det vil medføre en betydelig kortere tur til mit arbejde. Mit "problem" er dog, at jeg ejer et sommerhus i Danmark, som jeg på ingen måde vil af med. er der nogen af jer herinde som ved, om jeg kan beholde det - uden at løbe ind i alle mulige problemer med, dobbeltadresse mv.? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest flemming Anmeld indhold Besvaret July 28, 2004 Hej Alle Jeg går og roder med tanken om at bosætte mig i Sverige, da det vil medføre en betydelig kortere tur til mit arbejde. Mit "problem" er dog, at jeg ejer et sommerhus i Danmark, som jeg på ingen måde vil af med. er der nogen af jer herinde som ved, om jeg kan beholde det - uden at løbe ind i alle mulige problemer med, dobbeltadresse mv.? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret July 29, 2004 Ja du må godt beholde det. Som ejer af et sommerhus i Dk kan man ikke få helårs opholdsstilladelse (som regel) så du må gerne beholde det, og kan henholde dig til at du ikke må bo der helårs og dermed har en helårs fast adresse i Sverige. Os som bor her kan endda købe sommerhuse i DK da vi har en tæt tilknytning til DK, men andre EU borgere kan ikke umidelbart købe sommerhus i DK. (Danmark vil jo være med i EU men alligevel ikke!!) Men men hvis huset ligger nærmere til dit arbejde end din fremtidige bopæl, så vil det danske skattevæsen nok agere FBI, CIA Interpool og alle de andre, for hele tiden kontrollere om du kun bekvemmelighedspendler, det vil sige flytte adressen over for at få en billig bil. Men der er intet der hindrer det, ud over at du kan få mange en sludder med skattefar om hvor du reelt bor. Dette er bare min fortolkning. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites