Jump to content
Guest michaelbo

Villa

Recommended Posts

Guest michaelbo

Tak og hvem bliver så vore naboer ? vi kommer som sagt til at bo i Vintrie som er i Bunkeflostrand, meget tæt på broen. Vi er iøvrigt tre, Min kæreste Jane ca. 29, vor datter 32,87 % af 1 år + migselv 29 + 52% happy.gif Andre mødre ? nogen der spiller golf ? går på jagt ? Kan li' at grille og få et par Pripps? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Michael, jeg er frisk på golf. Jeg har dog ikke spillet i nogle år. Og, min situation, med at priotere mc fremfor bil, gør det jo eller ikke lettere (og, denne "sommer" har jo gjort det helt umuligt) At grille og drikke en Pripps er vi da også friske på ;o)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest martin

Hej og velkommen til! Jeg bor i Limhamn på Ön og det er ihvertfald ikke langt fra Vintrie.. Ved nu ikke helt om man kan kalde os naboer, men jeg er da ligesom Palle frisk på at grille og få et par .. Erhmm... Tuborg? happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jacob

Hvem sagde Golf!, er frisk på en runde... Bor selv i gamle rosengården så nabo er vel ikke det rette ord men alt er relativt. Desuden velkommen til dette forjættede land, er selv lige flyttet hertil (1/6). Mvh Jacob

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest rebecca

Jamen så velkommen til da Jacob. Og for kan jeg oplyse Mickaelbo at jeg ved der bor flere danskebörne familier i klargshamn som er en lille naboby.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jacob

Hej Palle Om vi bor i Apelgården ved jeg ikke helt, vi bor i villa kvarteret i Gamla Rosengården, der ligger en park imellem os og Rosengården. Navnet her hvor vi bor går under "Whiskey bæltet"... Jacob

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest palle

Tja ... det er jeg ikke lige klar over hvor er. Vi bor også op ad en park, væk fra Rosengården. Men, den har vist mere funktion som sportsareal, end park

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Så er vi her igen med en situationsrapport Kontrakten er nu skrevet og handpenning erlagt, man føler sig helt fattig nu happy.gif, vi fik trykket prisen kraftigt ved hjælp af besiktningsmannens rapport, det var dejligt!! nu glæder vi os til at vi overtager (1.10.04)så vi kan komme igang. Vi river alle gulve i stueplan af og lægger klinkegulv og laver nyt køkken og bad. Det er i den sammenhæng godt man kan selv ! Har været på stadsbyggplankontoret og får evaluering snarest på planer om udbygning af stue og opsætning af kviste. Detailplanen for området er ret omfattende, men nu må vi se. vi er sikre på at de godkender udbygningen. De er iøvrigt meget flinke og hjælpsomme på kontoret, det er sgu ikke som i Danmark. Vi har tjekket priserne på byggematerialer og i snit er priserne ca. 25 % lavere end i Danmark, tømmer er dog meget billigere ca 35 - 60%. happy.gif Har været herovre et par gange og har handlet ind af dagligvarer..Hvordan fanden kan det lade sig gøre at sælge 500 G kaffe for 9,85 sek. ? Købte også 5 kg kattemad hos en dyrehandler, sparede 70 Dkr. på samme produkt. Man undrer sig. En fadbamse på en café koster 35 sek i KBH koster den 40 - 45 DKR. ja -ja .. Så nu er vi så småt begyndt at pakke og glæder os stadig rigtig meget. Har iøvrigt også hilst på en af vores kommende naboer, super flinke ! Så generelt set er der glæde i det lille hjem ved Sct. Hans Torv. Vi har da også så småt kigget efter noget bil ( det måtte jo komme), kæresten er lun på en volvo V40 sådan fra 97 - 99 eller sån' og jeg ku' da godt tænke mig mig en brugt A8 4.2 det er jo tilsammen hvad en skaldet mellemklassebil i Danmark koster. I den sammenhæng fik jeg tjekket køretiden fra Vintrie til Gladsaxe.. Om morgenen 24 minutter !! og det uden at køre som en gal. joe det går faktisk godt happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest lars

Michaelbo> Det lyder fedt.. Tillykke med det! Vi skal til besiktning her den 16/8, og det er åbenbart lidt anderledes end for jer - for i vores kontrakt står der ihvertifælde at vi har ret til at forkaste kontrakten i sin helhed, men at besiktningsrapporten ikke kan danne grundlag for prisreduktion. Nå.. Men mon nu ikke det går - vi undgik budrunder og andet irriterende jo :-) Der er ikke meget der skal gøres i huset, udover at man kunne ønske sig fliser i badeværelset og køkkenet i stedet for det der vinyl-halløj som man er helt pjattet med i Sverige! OG så kom vi jo også til det sjove, vi er begyndt seriøst nu at finde vores nye bil - var ude og trille tur i en 3 år gammel BMW 530d i går, damn det er en lækker slæde når man er vandt til at køre Citroën Xsara VTS ;-) Og vupti, den er også til at forsikre uden at blive flået fuldstændig... OG konen er gået i selvsving over syn nye hest, nu skal vi jo have dem stående hjemme - og så skal man jo ha' mindst to af dem ;-) Så jo.. Det er også generelt glæde og stor utålmodighed hen imod 1/9 i det lille hus i Sorø...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Michael bo - husk lige at tjekke forsikringen inden du køber en A8. Jeg kunne ikke få den under 20.000 Dkr, så jeg droppede det og købte en anden. Selv en mercer var langt billigere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest michaelbo

Det har jeg gjort Dan happy.gif har snakket med Tobias og den kommer til at koste ca. 8000 sek. Men jeg er også en gammel nisse (47) happy.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites