Guest michaelbo Anmeld indhold Skrevet May 17, 2004 Tak for et godt site. Vi vil gerne flytte til Malmø, men hvor? Hvilke områder kan minde om Bagsværd, Lyngby,Værløse ? Vi bor p.t. på Nørrebro, og er IKKE opsat på mere multietnisk.. Forslag modtages med tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret May 17, 2004 Tak for et godt site. Vi vil gerne flytte til Malmø, men hvor? Hvilke områder kan minde om Bagsværd, Lyngby,Værløse ? Vi bor p.t. på Nørrebro, og er IKKE opsat på mere multietnisk.. Forslag modtages med tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest toft Anmeld indhold Besvaret May 17, 2004 Alle områder i Malmö er mere eller mindre multietniske, så det er nok nærmere Vellinge eller lignende byer I skal spørge til. Muligvis kan Limhamn ikke helt kaldes for multietnisk, men her må en der bor der nok hellere lige svare, da jeg ikke helt har styr på Limhamn. Men som udgangspunkt er og bliver Malmö altså en multietnisk by. Se i øvrigt dette glimrende indlæg (http://www.sunddebat.com/discus/messages/173/668.html), som måske kan besvare nogle af jeres spørgsmål, bl.a. om Malmö er noget for jer. God boligjagt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret May 18, 2004 Fakta er, at nordeuropas største ghetto faktisk findes i Malmö ---> Rosengården. Men samtidig vil jeg sige, at jeg bestemt ikke føler mig utryg ved at færdes der. Så er der straks mange steder jeg hellere holder mig fra i Kbh. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret May 18, 2004 Jeg tror jeg er blevet misforstået eller ikke har udtrykt mig klart nok. Had er et godt solidt "pænt " villakvarter a la Bagsværd , Lyngby eller værløse ? Vi bor på Nørrebro i nærheden af Blågård og det er ingen lykke med hensyn til skoler, daginstitutioner og den almindelige trivsel efter mørkets frembrud. Lige så vel som der er gode kvartere i KBH. må der vel også være det i Malmø Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret May 18, 2004 Jeg ville nok søge udenfor Malmö, hvis jeg ikke vil bo i multietnisk. Her hvor jeg bor, er der jo ikke andet end "fremmede" (os selv inklusiv) og mange andre steder i byen er det jo lidt det samme. Ön og Västrahamn er vel de to steder hvor der er flest "svenskere" (misforstå det nu ikke, vel ?) Ellers kig på Vellinge, Staffantorp og lignende steder.... Dog vil jeg sige, at der er kæmpe forskel på multietnisk danmark og sverige. Jeg tror faktisk integrationen er lykkedes noget bedre i Sverige, men det er jo en helt anden snak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret May 18, 2004 Ellers de mindre "større" byer rundt omkring. Trelleborg, måske? Hvad med Lund? Kanonhyggelig by...især for ungerne at vokse op i. Men om den stadig er "for etnisk" kan jeg ikke svare på. Jeg må dog give Palle ret. Du kan ikke helt sammenligne integrationen vores to lande imellem. Der ÉR en forskel at mærke herovre - uden tvivl. Uden dog at jeg præcist kan sætte fingeren på hvor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest sanni Anmeld indhold Besvaret May 18, 2004 Lund er et super sted, har jeg indtryk af, efter at have studeret i byen i et års tid nu. Der er, såvidt jeg ved, ikke særlig multietnisk - dog er der en del studerende fra andre lande - men det er vel ikke just et problem. Lund er meget eftertragtet og attraktivt, og boligpriserne er derefter - men er fantastisk sted, det er det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret May 23, 2004 Nu har vi da efterhånden fået et bredere indtryk af områderne ved hjælp af internettet mm. I næste uge tager vi over for at kigge. Vi har tænkt os specielt at kigge på Bunkeflostrand, Bellevue og Oxie, det ser tilsyneladende ud som det er noget for os. Husene ser fornuftige ud, de er væsentligt billigere end i KBH. og der er ikke så langt til broen. Nu må vi se ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest spiff Anmeld indhold Besvaret May 23, 2004 Man kan godt finde områder i Malmö der er lige så lidt multietniske som Lyngby. Jo tættere man kommer på vandet, jo mindre multietnicitet og jo højere priser. Ribersborg, Limhamn (specielt Önn), Bellevue, Fridhem, Kronprinsen, Rönneholm, Hästhagen, Dammfri osv. er alle områder der minder en hel del mere om Lyngby end om Nørrebro. Jeg vil gerne understrege at jeg ikke selv har noget i mod multietniske områder Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret May 26, 2004 Jeg bor i Lund Herfra tager det 45 minutter for at køre til Rådhuspladsen i København, men med tog og bus tager det ca. 5 kvarter. Jeg er vild med at bo her. Multietnisk eller ej betyder som de andre siger intet her da Sverige tilsyneladnede har forstået det med integration. Jeg boede først ved Møllevangstorget i Sødre innerstaden i Malmø, den er at sammenligne med Nørrebro, men søde mennesker og et hav af fine Multietniske resturanter uhmmm. I Lund har jeg aldrig tænkt på om det er multietnisk eller ej, da alle taler meget godt svensk, nogle med lidt accent. Der er representeret 150 nationer når universitetet kører, så der er lidt af hvert, men jeg tænker aldrig over det. Når uni starter så taler de mange sprog, men efter 2-5 måneder så taler de alle svensk, det er da sjovt. Men de dybe rødder i historien har absolut sat sit positive præg her i Lund, og det er en fornøjelse at uddybe det. Jeg er faldet så godt til her at jeg nok bliver her i Sverige. I Malmø er der ca. 10 bydele og spørg fastighetsmäklarne om hvilke der er attraktive at bo i, det ved de, men SPIFF rammer vist godt. Hvis det ikke er akut at i skal flytte hertil og i gerne vil have et hus så kig på et nyt hus, de er meget billlige blandt andet fordi der ikke skal betales ejendomsskat de første 5 or og mellem 5 og 10 år betales der kun 50& i ejendomsskat, det er noget der fremmere byggeriet her. Her 10 km nord/østr for lund, i Kävlinge, så jeg forleden et hus på 126 kvm (=140 danske kvm) det med 50.000 skr i udbetaling kostede 6.800 skr om måneden inklusive el vand varme!!!! Ved Bunkeflo/klagshamn ved broen bygges der også en del, det er særdelses Skanska og Ncc der bygger der. Skynd jer så at få en beregning på månadskostnadarne så vil i blive overrasket, men normalt skal der 10 % i udbetaling. Prøv at gå ind på: www.bovision.se Vælg hele skåne og nyproduktion. det er en let side at finde nye huse på. Men god fornøjelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 Så Har vi været "derovre" og kigge. Det generelle indtryk er meget positivt, der er meget rent i Malmø, der er billigt; også på café , man ser ikke meget politi og hører ikke udrykningskøretøjer hele tiden. Vi undrede os lidt over at størrelsen på grunde generelt er lidt mindre end i Danmark, men husene er større !? Der er helt sikkert dejlige kvarterer, både med nyere byggeri og ældre huse. Vi går nu over til den seriøse "kigge fase" og har både nogle områder og huse i kikkerten og jeg vil da gerne spørge hvad jeg skal regne med i transport fra Fks. Åkarp til Broen ? Er der kø og tæt trafik på Malmøs Ringvej om morgenen ? (ihu kommende skrækscenerne på sydmotorvejen) Hvor mange herinde bor egentlig i hus ? Det er mit indtryk at de fleste her bor i lejlighed ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2004 Myldretiden i Malmö og omegn består af 4-5 biler lige efter hinanden i et lyskryds. Skærksenariet fra Sydmotorvejen kan I glemme alt om. Held og lykke med kiggeriet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 8, 2004 Vi bor i et helt almindeligt murstenshus som man kender dem hjemmefra på 171 m2 i boligareal og en grund på 825 m2. Og ude hos os bor alle danskerne i hus. Jeg tror mest det er dem fra malmø og Lund der bor i lejlighed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret June 8, 2004 Jeg har tidligere kørt på sydmotorevejen, og GLEM ALT om sådan noget. Som Ulmus siger, så er der ingen kø.... Endnu en positiv ting ved Sverige ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest aj Anmeld indhold Besvaret June 8, 2004 Ikke for at være lyseslukker, men der er en smule kø hver morgen når man kører fra E20 (et par km efter kastrup lufthavn) og ind mod København C. Køen er der frem til ca. 09.00 og er på ca. 10 minutter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 AJ... Ja, hurra... har du nogensinde kørt på sydmotorvejen ? Den "kø" du omtaler er jo bare et par røde lys. Altså ... intet der minder om sydmotorenvejen, hillerød-ditto eller Ring 3/4... (ja, jeg har kørt på alle, og der kan man tale om kø) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 Ikke at jeg vil lokke alt for mange biler samme vej som jeg selv kører, men måske det kan betale sig køre af Amager landevej og ind over Christiansbro. Naturligvis afhængig af hvor man skal hen i byen. Men her er der næsten ingen trafik bortset fra når man er fremme ved Torvegade. Bare et forslag :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 til Michaelbo Turen fra Åkarp i bil, til Københavns rådhus plads, via Amager strandvej, tager det i bil 35-40 minutter og det er helt ind til rådhuspladsen. Jeg har selv gjort det fra det Nordlige Lund og det tog 45 minutter præcist til rådhuspladsen i lovlig hastighed. Du møder først lidt kø når de kommer ind af Vermlandsgade og skal ind i krydset Torvegade/Amagerbro, den kø tager kun 10 minutter at komme igennem. Jeg håber at dette hjælper. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 Nå ja, det var amager strandvej den hed. Har du nogen sinde oplevet at politiet står og nupper dem der drejer til højre fra afkørslen ? Jeg ser tit nogen der stiger ud og kigger over hegnet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret June 9, 2004 Nej jeg har aldrig set dem, men det kan være at de er mere aktive nu. Men allers kør igennem rundkørslen ved netto. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret June 23, 2004 Ja men tak for alle svarene på mine spørgsmål, de er både læst og fordøjet ! Status er at vi med 90 % sikkerhed finder noget husværk i et af de vestlige/sydlige områder af Malmø. Den største kilde til usikkerhed er stadig transporttiden :-( , jeg klarer mig nok da jeg 1.Er chef (ka' selv bestemme) 2.Har folk der møder kl. 7 3. Kan arbejde hjemmefra Jeg er mere urolig for min kærestes transporttid, hvis hun skal møde ved 0830 tiden. Vi har en lille på 2 mdr. så vi skal også regne med at hun skal afhentes fra förskola i rimelig tid (suk !). Vi er rimelige afklarede med hensyn til venner og familie: Min kæreste kommer fra AAArhus og jeg har 0 familie og de fleste af vores venner er også fra Århus :o Så det rent økonomiske regnestykke siger stort + i Malmøs favør ( Man får simpelthen rigtig meget hus for pengene i forhold til i KBH ) Biler har ikke min store opmærksomhed, men jeg har da fundet ud af at omkostningerne er meget lavere end i Danmark. Broen koster mindst det det koster mere at holde en kvalitetsbil i DK, såååååe tja bummelum ! Jeg fär vel läre at pråte svensk, ursäkte min stavning ! ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret July 7, 2004 Hej igen ! Så er huset fundet! . Budgivningen er gået igang, så nu må vi se, men vi vil have det. Denne vente tid er slem,men det er åbent bud så det er kun et spørgsmål om penge ;) Vi håber og glæder os utroligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest andré Anmeld indhold Besvaret July 8, 2004 Held og lykke med budgivningen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret July 10, 2004 Hej igen ! Ja men så kommer vi til Vintrie den 1. oktober eller 1. november. ! Vi fik huset , det blev dyrt, men det ligger bare perfekt og der er gode muligheder i det. Det glæder vi os til. Vi glæder os dog ikke til pakningen . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites