Guest jimmy Anmeld indhold Skrevet April 9, 2004 Hejsa vi er 3 gutter der er blevet tilbudt en lejlighed. 40.000 i indskud og 6.600 i leje om måneden. Jeg er bare lidt i tvivl, for boligforeningen skal jo godkende det? Og de skal vel se lånseddler osv. Jeg er arbejdsløs, men har dog en del pengene stående. Nok til husleje i lang tid, som jo bliver 2.200 pr. person. Men jeg regner med at de 2 andre evt. kan godkendes. Men hvordan skal vi forholde os? Foreningen kan vel sagtens smide os ud osv. Kan I hjælpe lidt da jeg ikke lige aner så meget ang. fremleje osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jimmy Anmeld indhold Besvaret April 9, 2004 Hejsa vi er 3 gutter der er blevet tilbudt en lejlighed. 40.000 i indskud og 6.600 i leje om måneden. Jeg er bare lidt i tvivl, for boligforeningen skal jo godkende det? Og de skal vel se lånseddler osv. Jeg er arbejdsløs, men har dog en del pengene stående. Nok til husleje i lang tid, som jo bliver 2.200 pr. person. Men jeg regner med at de 2 andre evt. kan godkendes. Men hvordan skal vi forholde os? Foreningen kan vel sagtens smide os ud osv. Kan I hjælpe lidt da jeg ikke lige aner så meget ang. fremleje osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret April 9, 2004 Jeg ville nok aldrig lægge 40.000 i indskud ! Det er mere end 6 måneder husleje. Men... hvis de andre kan godkendes er der vel ingen problemer i det ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dennis Anmeld indhold Besvaret April 9, 2004 Er der ikke regler i Sverige ligesom i Danmark om at 3 måneders husleje er max indskud? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2004 Hvad med, om I rettede henvendelse til foreningen og der forhørte jer om regler, indskud og lignende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jimmy Anmeld indhold Besvaret April 9, 2004 Jeg var lige henne og se på den, det viser sig at den også er til salg på hemnet.... til 525.000 og 3.995 i husleje. Gutten ville have 8.000 i leje... Og det var ikke nogen særlig fed lejlighed. Han sagde at han ikke ville sælge og da vi kom frem, var den sat til salg. Der stod at den var på 130 kvm., men den var altså kun på 80. Han havd lagt haven oveni... Har aldrig hørt noget liggende. I kan jo selv se på den hvis I har lyst. Den ligger i Almvik på Kvartettgatan nr. 30. Bare søg på hemnet. Måske var hans ide og få de 40 kilo ud af os + sælge den ved siden af og så forsvinde.. Næ tak, jeg køber vist min egen lejlighed, engang. + han sagde at foreningen ingen ting havde at sige, og det er da vist ikke helt rigtigt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret April 10, 2004 Citat: + han sagde at foreningen ingen ting havde at sige, og det er da vist ikke helt rigtigt? Bolig foreningen har alt at skulle have sagt. Det er den der giver endeligt tilladelse til, hvornår og hvem du må overdrage boligen til. De har ret til at afvise en køber / lejer til enhver tid. Det er fordi de vil beskytte dem selv imod dårlige betalere, det går ud over fællesudgifterne. Prøv for sjov at kontakte hans boligforening, de er sikkert interesseret i at vide hvad han foretager sig. Man kan jo bare spørge til det :-) I vores forening må man ikke engang fremleje uden at foreningen godkender vedkommende, og denne stiller med lønsedler og påviser regelmæssig indkomst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2004 Hej Jimmy! Jeg bor i nr. 32 og kan fortælle dig/jer, at de nuværende ejere kun har boet her i ca. 5-6 måneder. De har gjort en del ved lejligheden og prisen er Ok. Det ligger de på her i området. Lejlighedens reelle størrelse er ca 90 kvm. + haven og et pulterrum i trappeopgangen. Hvorfor køber I ikke istedet for at leje? Da jeg købte for 3 år siden, var prisen sek 250.000, så det har været en god investering. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret April 10, 2004 Ulmus... hehe... god investering ?? Jeg købte 1. juni sidste år, til 260.000 og har lige fået vurderet min lejlighed til 500.000 .... Altså, jeg tjener næsten flere penge per måned ved at ha' min lejlighed end ved at gå på arbejde !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret April 10, 2004 Palle: *whoa*! Hvem har vurderet lejligheden? Har du prøvet to forskellige vurderings-"mænd", for at se om de begge mener det samme. Jeg syntes da bestemt det er fedt for dig...men syntes også samtidig det lyder lidt urealistisk. No offence. Men...måske det bare er mig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret April 10, 2004 Urealistisk eller ej... det er jeg sådan set ligeglad med, den skal jo ikke sælges. Det har bare gjordt at jeg har kunnet ændre mine vanvittige danske høj-rente lån, til svenske lån på 3.70%. Det er sådan set den eneste betydning det har for mig. Og, hvorfor i alverden skulle jeg få 2 forskellige til at vurdere min lejlighed, når nu den første vurdere den vanvittig højt ? Det ville da være for tåbeligt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret April 10, 2004 Jamen...jeg spørger bare. Er banken forpligtet til at "tro" på tallene en vurderingsmand kommer med? Har denne virkelig så meget magt, at han kan male lyserøde roser på din privat-økonomi? Så er det vel bare at finde en "flink" vurderingsmand, og få vurderet lejligheden så højt som muligt. Blive ved, til man lander et "ok" sted. Jeg skriver dette, fordi jeg intet ved om hvordan det foregår. Bliver der udfyldt juridiske papirer o.l. ved en sådan vurdering? Koster det noget at få den besigtiget og vurderet? (Syntes at have hørt det er gratis, og er en alm. ejendomsmægler der gør dette) Men igen...det er super-fedt at den er vurderet så højt, og det kan hjælpe på dine lån. Det glæder mig sgu´! Men jeg bliver jo selv "sulten" efter hvordan tingene foregår. Kunne jeg selv omlægge mine lån på samme måde, efter en go´ vurdering...så ville jeg da klart gøre det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret April 10, 2004 SEB Banken på Trianglen, har selv foretaget vurderingen....Uden nogensinde at ha' været i min lejlighed !!! De har set samtlige papirer fra foreningen, og vi har snakket lidt om lejligheden. For dem handler det vel i princippet om at udlåne så meget som muligt, og derved få en størrre renteindtægt ? Man skal jo tænke på, at jeg har bundet renten i 2 år, og skal betale "strafrenter" hvis jeg sælger (har INGEN planer om at flytte til DK, eller andre steder indenfor 2 år). Det betyder vel også, at lejligheden er vurderet med en forventet stigning inkluderet i prisen ? Anyway... vores økonomi ser ihvertfald en del lysere ud, efter jeg har snakket med SEB Banken ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2004 Palle > Jeg kigger af og til priser i kvarteret og for nylig var der en bostadrätt i Serenadgatan på 4 værelser, der var annonceret til salg for sek. 895.000!!!!!! Næsten ærgerligt, at man ikke tænker på at sælge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jimmy Anmeld indhold Besvaret April 10, 2004 Tak for jeres hjælp.. Ham gutten sagde at han havde købt den for 850.000,- Han var en underlig fætter.. Vidste at den var helt gal. Men Almvik tiltaler mig meget, det ligger jo perfekt, har set på nogle lejligheder i de der højhuse på Serenadgatan. Og vil også gerne derover mens det er til at betale, og priserne stiger jo efterhånden. Ved I om det har nogen betyding hvis man har stået i RKI, har bare hørt lidt rygter om at de tjekker det. Og at der skal gå 5 år før man kan blive godkendt til noget som helst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest dennis Anmeld indhold Besvaret April 10, 2004 Er ikke expert i RKI, men hvis du "har" stået der, så er du vel også "cleared".. mener, det er vel ikke ligesom med straffeattesten at det tager 5 år at blive slettet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites