Guest nikolaj Anmeld indhold Skrevet April 1, 2004 Jeg er nødt til at flytte tilbage til DK, som nævnt andetsteds i debatten, og nu er det blevet tid til at sætte min bostadsrätt til salg. http://bolig.ofir.dk/annonce.asp?id=227997 Bygningen: Der er isat lydisolerende vinduer i hele bygningen, og i 2002 blev altanerne renoveret og udvidet m. 60cm (de er nu ca. 6-8m²). Foreningen har fastsat maksimal huslejeforhøjelse på 2,5% om året de næste 10 år. Lukket indgangsparti med elektronisk nøglesystem og kodeadgang. Nyt edb-styret bookingsystem til vaskerierne. 2 Elevatorer i forskellig størrelse. Der er sikkerhedsdøre i alle lejligheder, dog af ældre dato. Gårdmiljø for beboerne bla. Grill. Bredbånd: I alle lejlighederne er der bredbåndsstik til tilmelding til HSB Bo-Lina bredbånd for 275 SEK pr. måned (delt 10mbit - 0,5mbit gnsn.), ellers kører Bredbandsbolaget kampagne hvor man kan få 10mbit for 399 SEK eller 100mbit for ca 900 SEK (kommer til april). Offentlig transport: der går busser 5 forskellige busser ca. 150m fra døren bla. hvert 10'ende minut til Malmø C i myldretiden. Afstand til kbh: I bil tager det ca. ½ time da bygningen ligger i umiddelbar nærhed af motorvejstilkørslen. Med offentlige transportmidler tager det ialt ca. 1 time m. bus og tog. Kører man til Svågertorp st. med bil tager det 8 minutter, derfra tager man toget 26minutter til Kbh H. Beliggenhed: http://www.gulasidorna.se/query?what=amap&mop=&mapstate=6%3B1326569%3B6165043%3B 0%3B1325996%3B6165663%3B1327143%3B6164424%3B〈=&streetname=thomsons&streetnum ber=6&city=malm%F6 Indkøb: Lejligheden er beliggende ca. 5-10 minutters gang fra Malmös største fødevare-lavprisbutik (City Gross) og Rosengårdscentret som lige har undergået renovation for 20mio.kr. Desuden ligger Jägersro butikscenter kun 5 min. med bus/bil fra døren. Bauhaus ligger 6 minutter derfra i bil, IKEA har samme afstand. Parkering: Gratis på gaden neden for bygningen. Der kan betales ekstra for en reserveret plads eller en plads i den underjordiske garage. Lejligheden: Enté: Halogenoplyst fordelingsentré med god skabsplads. Nyere klik-gulv og garderobe! Gæstetoilet: Toilet og håndvask, ældre tapet (Nogle af naboerne har lavet dette om til vaskerum m. vaskesøjle). Sydvestvendt værelse: parketgulv, glasfilt opsat og malet i 2002. Nordøstvendt værelse: parketgulv, glasfilt opsat og malet i 2003. Badeværelse: Nyere klinkegulv, badekar, toilet, håndvask og mindre ældre tørrestativ. SpiseKøkken: Originalelementer er udskiftet i starten af 90'erne. Det originale køkken er bevaret, men køkkenlågerne er udskiftet i 1999. Plads til et spisebord, eller at udvide køkkenet. Vi har siddet 5 mand og spist derude uden problemer. Kig til Lund. Stuen: Parketgulv. Glasvæv opsat og malet i 2003. Bredt vinduesparti med udgang til altanen. Altanen: Glasinddækket altan m. gulvtæppe. God udsigt, bla. m. kig til Lund ca. 20km væk. I klart vejr kan man se Øresund. Vue over byen m. Turning Torso som markør for afslutningen på byen. Perfekt til den gode Nytårsaften (video fra nytårsaften kan evt.rekvireres). Flot aftenudsigt! Superflot sommersol hver aften over Danmark. Altanen kan åbnes. Ekstra: Der er installeret trådløst netværk i lejligheden. Bil: Der kan evt. følge en bil med i handlen for 40.000 SEK ekstra. OVertagelsesdato: 15/5 2004 - 30/6 2004 Pris: for 525.000 SEK (429.000 DKK) bliver køkken og bad malet. Der kan ydes nedslag ved overtagelse i nuværende stand. Der kommer billeder på når jeg har været hjemme igen!!! Dem der har været ude hos mig og Thomas er velkommen til at skrive deres kommentarer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret April 1, 2004 Jeg er nødt til at flytte tilbage til DK, som nævnt andetsteds i debatten, og nu er det blevet tid til at sætte min bostadsrätt til salg. http://bolig.ofir.dk/annonce.asp?id=227997 Bygningen: Der er isat lydisolerende vinduer i hele bygningen, og i 2002 blev altanerne renoveret og udvidet m. 60cm (de er nu ca. 6-8m²). Foreningen har fastsat maksimal huslejeforhøjelse på 2,5% om året de næste 10 år. Lukket indgangsparti med elektronisk nøglesystem og kodeadgang. Nyt edb-styret bookingsystem til vaskerierne. 2 Elevatorer i forskellig størrelse. Der er sikkerhedsdøre i alle lejligheder, dog af ældre dato. Gårdmiljø for beboerne bla. Grill. Bredbånd: I alle lejlighederne er der bredbåndsstik til tilmelding til HSB Bo-Lina bredbånd for 275 SEK pr. måned (delt 10mbit - 0,5mbit gnsn.), ellers kører Bredbandsbolaget kampagne hvor man kan få 10mbit for 399 SEK eller 100mbit for ca 900 SEK (kommer til april). Offentlig transport: der går busser 5 forskellige busser ca. 150m fra døren bla. hvert 10'ende minut til Malmø C i myldretiden. Afstand til kbh: I bil tager det ca. ½ time da bygningen ligger i umiddelbar nærhed af motorvejstilkørslen. Med offentlige transportmidler tager det ialt ca. 1 time m. bus og tog. Kører man til Svågertorp st. med bil tager det 8 minutter, derfra tager man toget 26minutter til Kbh H. Beliggenhed: http://www.gulasidorna.se/query?what=amap&mop=&mapstate=6%3B1326569%3B6165043%3B 0%3B1325996%3B6165663%3B1327143%3B6164424%3B〈=&streetname=thomsons&streetnum ber=6&city=malm%F6 Indkøb: Lejligheden er beliggende ca. 5-10 minutters gang fra Malmös største fødevare-lavprisbutik (City Gross) og Rosengårdscentret som lige har undergået renovation for 20mio.kr. Desuden ligger Jägersro butikscenter kun 5 min. med bus/bil fra døren. Bauhaus ligger 6 minutter derfra i bil, IKEA har samme afstand. Parkering: Gratis på gaden neden for bygningen. Der kan betales ekstra for en reserveret plads eller en plads i den underjordiske garage. Lejligheden: Enté: Halogenoplyst fordelingsentré med god skabsplads. Nyere klik-gulv og garderobe! Gæstetoilet: Toilet og håndvask, ældre tapet (Nogle af naboerne har lavet dette om til vaskerum m. vaskesøjle). Sydvestvendt værelse: parketgulv, glasfilt opsat og malet i 2002. Nordøstvendt værelse: parketgulv, glasfilt opsat og malet i 2003. Badeværelse: Nyere klinkegulv, badekar, toilet, håndvask og mindre ældre tørrestativ. SpiseKøkken: Originalelementer er udskiftet i starten af 90'erne. Det originale køkken er bevaret, men køkkenlågerne er udskiftet i 1999. Plads til et spisebord, eller at udvide køkkenet. Vi har siddet 5 mand og spist derude uden problemer. Kig til Lund. Stuen: Parketgulv. Glasvæv opsat og malet i 2003. Bredt vinduesparti med udgang til altanen. Altanen: Glasinddækket altan m. gulvtæppe. God udsigt, bla. m. kig til Lund ca. 20km væk. I klart vejr kan man se Øresund. Vue over byen m. Turning Torso som markør for afslutningen på byen. Perfekt til den gode Nytårsaften (video fra nytårsaften kan evt.rekvireres). Flot aftenudsigt! Superflot sommersol hver aften over Danmark. Altanen kan åbnes. Ekstra: Der er installeret trådløst netværk i lejligheden. Bil: Der kan evt. følge en bil med i handlen for 40.000 SEK ekstra. OVertagelsesdato: 15/5 2004 - 30/6 2004 Pris: for 525.000 SEK (429.000 DKK) bliver køkken og bad malet. Der kan ydes nedslag ved overtagelse i nuværende stand. Der kommer billeder på når jeg har været hjemme igen!!! Dem der har været ude hos mig og Thomas er velkommen til at skrive deres kommentarer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jack Anmeld indhold Besvaret April 1, 2004 øv kedelig nyhed !!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest toft Anmeld indhold Besvaret April 1, 2004 jack: Hmm, ja en to måneder gammel "nyhed" http://www.sunddebat.com/discus/messages/173/1075.html?1076923710 Vince: På baggrund af den allersidste linie i dit yderst velformulerede indlæg, vil jeg da godt lige komme med en lille kommentar: Datoen taget i betragtning, så lagde jeg godt mærke til din lille joke der diskret var lagt ind i salgsopstillingen hehe.. CITAT: "Bil: Der kan evt. følge en bil med i handlen for 40.000 SEK ekstra." Jeg tror nu du kan få mere for lejligheden hvis du bare sælger den, i stedet for en pakkeløsning med Volvoen Eller du kunne også have skrevet: "Køretøj: Der kan evt. følge en tidligere bil med i handlen med ca. 40.000 ekstra buler" ;-) Nåh, men kan du ha en go weekend og hygge dig til vi lures på onsdag (husk nu bajerne denne gang).... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret April 23, 2004 Så har den første henvendelse været der. Han ville købe den uden at have set den. ... nu må vi se om det bliver til noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret April 23, 2004 Lejligheden er reserveret til potentiel køber. Nu håber jeg sq det snart går i orden. Han skal se lejligheden i næste uge, og så skal vi lige have os en "snak" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret May 11, 2004 Venter stadig på kreditgodkendelsen fra SEB Malmö, men nu er materialet sendt afsted. Hørte forresten fra min mægler at min forening har fået ny bestyrelse, som desværre kører lidt Hetz på danskerne i blokken. Ved ikke om i kan huske da jeg fortalte om at HSB havde skrevet et brev om at jeg skulle dokumentere, at jeg boede i lejligheden ellers kunne de i værste tilfælde sætte lejligheden på tvangsauktion... Desuden har de stadig ikke behandlet min begæring om at udleje lejligheden i "2. hånd". Mægleren havde heldigvis en kontakt på HSB's kontor, så der ville de lige påpege overfor bestyrelsen at det skulle de ikke gøre igen. Spørger I mig, så grænser det til chikane. De kommer op og spørger min nabo om han ved hvem der bor i min lejlighed. Han siger at det må de snakke med mig om. De går over og banker på, og fordi jeg er på arbejde bliver døren selvfølgelig ikke åbnet, hvorefter de hiver min logerendes navn af døren .... dybt underligt hvis I spørger mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest martinf Anmeld indhold Besvaret May 14, 2004 Hej, hvis ikke den er solgt, er der så et sted hvor man kan se billeder henne ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret May 24, 2004 Lejligeden er endnu ikke solgt. Eftersom jeg allerede har brugt mange penge på den køber jeg havde før d. 1/6, vil jeg se et lånebevis fra banken før jeg bruger penge på at tage til Malmø og tage billeder. No offence, men kun seriøse forespørgsler. Hvis dette bliver opfyldt skal jeg gerne tage alle de billeder der kan tages af hver kvadratmilimeter af lejligheden - jeg skal alligevel til Malmø for at hente det sidste klædeskab på loftet, så det er intet problem - det koster bare nogle penge for mig - penge jeg ikke har før d. 31/5 2004 *GGG* ... Billederne bliver selvfølgelig mailet... Nu er det først til mølle... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret May 25, 2004 Hej Nikolaj. Til din information, så mener jeg ikke at de kan nægte dig at udleje den i 2. hands hyre. Her må de udleje en i 2. hånd i max 2 år, derefter skal den sælges, og jeg tror at det er den nye lov om Bostadsrätter der trådte i kraft den 1 januar i år der gælder, jeg er dog ikke helt sikker. Hvis det bliver aktuelt så kontakt mig igen, så vil jeg undersøge sagen og gnakse lidt jura med paragraffer som du kan vise dem. Så må vi trække lidt i trådene. Jeg sidder selv som næstformand i en bestyrelse for en bostadsrätteforening i HSB Lund. De skal fanme opføre sig ordentligt, for vi er vist snart 6-7.000 danskere her i Skåne. Ja regeringen i Stockholm har ikke opdaget at Skåne er ved at blive dansk igen, men hvad fan de der 08'ere sover jo. Carsten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest casper Anmeld indhold Besvaret May 27, 2004 Til Carsten Vedelsparre: 2. hands hyra; hvad menes præcis der med det? ER der en lovgivning (udover den pågældene bostadsforenings) vedr. uthyrning af bostadsrätt -i såfald ville jeg meget gerne læse denne (har du et link ell. lign.?) Jeg har jo selv været igennem hele møllen igennem og må indrømme jeg ikke stoler 100% på min forening. Det virker lidt som om de går i ekstra små sko når det har med danskere at gøre... hvad der ligepræcis er årsagen aner jeg ikke. ihvertfald tror jeg det er meget godt at være forberedt juridisk som dansk bostadsrätts ejer for ikke at komme i klemme. pf. tak Casper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret May 27, 2004 Til Casper: 2. hands hyra, der er 2. hånds udlejning, der menes at en lejer kan videreudleje lejligheden, men den der har 1. hånds lejen er ansvarlig for at huslejen betales, og ikke den der har 2. hånds hyran, derfor er det i Sverige generelt lettere at leje en 2. hands hyre, da dokumentations kravet for indtækgter ikke er så store. Her er en link til vist nok den seneste lov om bostadsrätteforeninger. http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19910614.HTM Du skal derudover have reglerne for din bostadsrätteforening fordi det kan være at det står i den. Men tjek først op med jeres interne love, dem kan du få af bestyrelsen eller burde allerede have fået ved indflytningen. En anden mulighed er at du spørger på administrationskontoret. Jeg skal lige tilføje at Svenskerne generelt går i små sko, og brokker sig om alt muligt, se feks. Sydsvenskan i dag hvor de nævner at antallet af naboklager er eksploderet de senere år, det er desværre en tendens her i Sverige at alle brokker sig over alle de andre!! Selv svenskerne er trætte af den tendens. Hav en god dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret May 27, 2004 Til Casper. Jeg fandt lovteksten her i loven om Bostadsrätteforeninger tjeck selv: "Upplåtelse av lägenheten i andra hand 10 § En bostadsrättshavare får upplåta sin lägenhet i andra hand till annan för självständigt brukande endast om styrelsen ger sitt samtycke." Derfor skal bestyrelsen give sit samtykke, desværre, men gå på dem fordi Svenskerne er lidt konfliktsky ----- så det kan være at det går om du er hård men ikke umulig.' Hav en god dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest casper Anmeld indhold Besvaret May 28, 2004 jätta bra - tusind tak Casper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret June 6, 2004 Så har jeg været ovre og tage en masse pix samt et par video'er. Hvis der skulle være en interesseret køber så kan billederne rekvireres pr. mail Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2004 Vincent, Du ved godt at du kan sætte billeder ind her ikke ? Kig evt under "formattering" i siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret June 7, 2004 Jo, men jeg synes det ville være lidt "overkill" at tage brug af din server til det formål. Ville hellere bruge din båndbredde på noget andet fornuftigt ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret July 14, 2004 Min lejlighed kommer snart op på hemnet.se ... har snakket med en rigtig mægler i Malmö idag, og han vil se om han ikke kan sælge den for mig. Ved godt det kommer til at koste mig lidt mere, men bedre at bruge pengene på en mægler end på husleje. Det er trods alt fradragsberettiget Han sagde at han lige havde solgt en i samme bygning for en måneds tid siden og det var endt i budrunde efter kun 14 dage. Han sagde også at ud af 100 lejligheder havde han solgt mellem 60-70 lejligheder til danskere, så der er stadig mange der vil herover ... men hvem kan ikke godt forstå dem ... Malmö er jo en fed by Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest pet Anmeld indhold Besvaret July 15, 2004 Vincent: Du lyder MEGET bedrøvet over at være flyttet tilbage til DK. Kunne du virkelig ikke overtale kæresten til at flytte over til dig!!! Til din orientering boede jeg også i Malmø og dum som jeg var lod jeg mig overtale til at flytte tilbage med ny kæreste til DK...ARRRG...Har VIRKELIG fortrudt det nu efter et halvt år!! Specielt da jeg så TV-lorry i går, med 20 min. om Flytning til Sverige!! Lige nu er jeg ved at ligge en slagplan for hvordan jeg kommer tilbage igen (inkl. kæresten)...Hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret July 15, 2004 Nu så jeg ikke Lorry i går så jeg ved ikke hvad jeg er gået glip af, men vi har taget en beslutning i fællesskab og den står jeg ved. Uanset at det så er til fordel for min kæreste. Efter den seneste tids skriverier fra TV2 Lorry på dette site burde jeg måske have set det (ej kunne virkelig godt tænke mig at se det - nogen der har et link?) Mægler kan kontaktes på www.cronborg.se for besiktning af lejligheden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret July 15, 2004 http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=14-07-2004&cID=1&vI d=200790 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret July 19, 2004 Hvordan er parkeringsforhold? Hvordan er området nu er det ikke fordi jeg ville have voldsomt imod det men er det ghetto? Kunne du evt. lave en arkitekt tegning i paint eller lign så man kunne se hvordan den er indrettet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret July 20, 2004 Jesper A.: Tjek din mail. Fremtidige henvendelser bedes rettet til www.cronborg.se Der vil komme en revurdering af lejligheden i forbindelse med mæglerskiftet - om betyder at den bliver sat højere, eller lavere kan jeg ikke svare på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest bjarne Anmeld indhold Besvaret July 20, 2004 http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/showregvideo.asp?dato=14-07-2004&cID=1&vI d=200788 <---- Kunne ikke lige lade være Min datter og min kone (Larsen - hehe) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret July 29, 2004 Den nye mægler har nu været ude i lejligheden og kommet med en vurdering som var lavere end mit udgangspunkt. Mægleren satte den til 475.000 SEK hvilket er 50.000 SEK lavere end jeg har håbet på at få den solgt til. Men mægleren er på samme tid af den mening at der vil komme en budrunde som vil resultere i en højere pris. Jeg håber ... Hvis jeg er heldig vil det ske ... og hvis jeg er uheldig ... tja ... så får vi ikke nyt køkken i år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites