Guest palle Anmeld indhold Besvaret February 8, 2004 UG ... og ??? hvad er det du vil sige ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 8, 2004 UG er vist Offtopic til højeste karakter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ul Anmeld indhold Besvaret February 8, 2004 UG > Hvad får dig til at tro, at Berlingske Tidende har den ultimative sandhed? Det har jeg aldrig oplevet, at nogen avis har. Prøv at gå en tur i Malmö og du vil se, at det IKKE vrimler med indvandrere. De skiller sig i hvert fald ikke ud, som de gør i København. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest alan Anmeld indhold Besvaret February 8, 2004 Ok, jeg er fra tyrkiet, har boet 15 år i dk, 2år i stockholm og de sidste 10 år i malmö. UG? du er dansk ikke? jeg tror nok det er DIG der er indvandreren her. jeg flytted først til danmark med min mor & far, så flytted vi til sverige, jeg ved ikke hvorfor, det er så lang tid siden at jeg ialfald er sikker på vi ikke gjorde det pga. billige biler, og det er ikke lige det jeg tænker mest over i hverdagen. Jeg ser mig selv som svensker, og for mig er det folk som dig der er indvandrere UG. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 8, 2004 Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan min fraflytning kommer til at handle om indvandrerdebat. Dette emne er blevet diskuteret i andre tråde - hvis i SKAL snakke om det kan jeg godt oprette en speciel tråd til det?? Som jeg nævnte er det off topic i denne forbindelse! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2004 Ulmus: Det er ganske korrekt, hvad der bliver nævnt i tråden. Malmö er klart Sveriges indvander by nr 1. Og at det er også korrekt at over 50% af byens unge er af indvanderbaggrund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret February 9, 2004 Den svenske pendant til Nørrebro - og jeg befinder mig forrygende godt i det mix. Men, som Vince siger, så er alt det her totalt OT. Så mon ikke det burde ha´ en tråd for sig selv!? Hvis altså der skal siges mere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2004 Sorry, det løb af sporet. Men det er vel bare sådan, at når man selv holder af noget, bliver man let revet med, når nogen kritiserer det. Jeg er enig, lad os slutte her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest andré Anmeld indhold Besvaret February 9, 2004 Hej Vincent, Jeg ved ikke om du allerede er skrevet op som bruger af Boligavisen, men der er lige (09 FEB) kommet en 3-værelses andelsbolig op til under 4000,- om måneden. Den er på forsiden under "Nyeste Andelsboliger", adresse: http://www.boligavisen.info Man skal oprette et abonnement for at bruge funktionerne, men blot til information. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest andré Anmeld indhold Besvaret February 9, 2004 Vincent: Glemte at tilføje at lejligheden er i København Ø. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 10, 2004 Tak andré ... jeg skrev allerede til ham søndag nat da jeg så den var kommet på Desværre som så mange andre bliver der ikke givet svar tilbage ... og hvis der gør skal de have penge under bordet! ... jeg har personligt ikke noget imod at give f.eks 300.000 for en andelslejlighed, men jeg har noget imod at give ejeren 150.000 under bordet - penge som jeg IKKE får igen, penge som skal lånes til rente af et almindeligt forbrugslån og tilbagebetales til banken over 10år max. Nå ... virker som om jeg bare bitcher for vildt hér, men jeg synes fandme ikke det er fair at forvente at jeg og min kæreste skal betale 150-160.000 for noget som vi med GARANTI ikke får igen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kikkomania Anmeld indhold Besvaret February 10, 2004 Velkommen til kapitalist DK Nic. Jeg flytter heldigvis snart herfra :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 10, 2004 Det kan jeg godt forstå Kikkomania... Men de 2 sælgere der har kontaktet os bliver nok kontaktet af Told&Skat på et senere tidspunkt ... Ain't life sweet *GH* Gid jeg ville kunne se deres ansigter når de bliver kaldt til torskegilde for at forklare hvorfor de har haft en indkomst på 150.000 - og hvorfor de mon tror at de ikke skal betale skat af dem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest kikkomania Anmeld indhold Besvaret February 10, 2004 Bare kald mig Peter :-) Det er - som du ved - et spørgsmål om udbud og efterspørgelsel. Et faktum vi alle lider under - måske ikke dem der har købt lejligher i malmø. En lille side note. Da vi skriv under i fredags så vi at nuværende ejere kun skylder 150.000 SEK på lejligheden. De har haft en i 6-7 år. De har vel ikke givet mere end 300.000 for den. Vi betalte - med et STORT smil - 1.350.000 for den. Håber da bestemt den stiger lidt hvert år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 11, 2004 Kikkomania: Det kan godt være det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel, men når man køber Ejerlejlighed - som vi efter de hér oplevelser har besluttet os for - så får man sikkerhed for pengene ... det gør man IKKE ved at give penge under bordet. Desuden fortalte den ene sælger os ovenikøbet at grunden til at de solgte nu, var fordi bestyrelsen ville gå over til ventelister - og dermed ikke flere penge under bordet. Med andre ord - det vi skulle betale dem (160.000) ville vi MED GARANTI ikke få tilbage. Det er penge ud i den blå luft ... det mente vi var lige lovligt groft at kræve af os. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest andré Anmeld indhold Besvaret February 11, 2004 Vincent, jeg forstår udmærket at I hellere vælger ejerlejlighed. En pige, jeg kender (og som selv er på jagt efter andelsboliger nu) har fortalt at nogen sælgere nu istedet for direkte at kræve penge under bordet (som jo kan filmes og anvendes imod dem) simpelthen forlanger en sindssyg pris for et stykke elendigt møbel for ad den vej at klemme folks penge ud. Hun oplevede fornylig, at en idiot forlangte 50.000 for en sofagruppe, der var højst en tyvende-del værd - som betingelse for at sælge sin andelsbolig. Fy for den. At kunne se sig selv i øjnene efter at have presset folk for en mindre formue som en anden mafiosi? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 12, 2004 Nå, vi har fundet en fornuftig 4V'er til 1,1mio vi vil satse på i stedet. Skal snakke med banken idag, så må vi se hvordan det går Mægleren sagde at der var MASSER af luft i vores indkomst til at kunne købe den Nu mangler jeg bare godkendelse til at udleje af min forening for at det hele kan falde på plads. Ellers må jeg desværre sælge ... så hvis der er nogen der står på udkig efter en billig 3V'er i Rosengårdens bedste forening, så må de lige holde lidt øje med denne tråd Regner med hvis det ikke går godt at kunne få ml. 475.000 - 515.000 SEK for den Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest andré Anmeld indhold Besvaret February 12, 2004 Lyder godt, Vincent. Hvilket område ligger den 4V, du omtaler? Det er jo noget af en drømmepris efter danske forhold, synes jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 13, 2004 Det er Vigerslevvej 305 ... Når ring to slutter. En stille vej faktisk http://www.krak.dk/scripts/kort/krakdk_kortvisning.asp?kk=865212589&vnr=165500&h nr=309&vejdata=dk_veje Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 16, 2004 Damn hvor godt. Fik lånet bevilget i fredags efter lukketid - min gamle bank havde ikke tid til at hjælpe os. Blev godt nok overrasket over den udmelding! Ser ud til at vi skal skifte bank efter huskøbet er overstået, men det har jeg heller ikke noget imod. Hellere end bank som har forståelse for situationen, og tid til os, end en som ikke har. Forstædernes bank har bevilget lånet Det er vel ikke nødvendigt at sige, at de var meget overraskede over min nuværende banks udmelding... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest andré Anmeld indhold Besvaret February 16, 2004 Hej Vincent, Ser ud til at din nye lejlighed ligger godt, såvidt jeg kan bedømme ud fra kortet...Tillykke! Gratulerer også med bevillingen af lånet, men må jeg spørge dig - blot af nysgerrighed - hvilken er din gamle bank? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret February 16, 2004 Det var Handelsbanken - Amaliegade. De hjalp mig med boliglån på den svenske bostadsrätt, samt indfriede min kassekredit og overbelånte dermed faktisk min lejlighed. Ganske venligt af dem Snakkede lige med mægleren der solgte mig min lejlighed i sin tid, han mente snildt han kunne få 429.000 DKK for den såfremt foreningen ikke gav besyv til at udleje den i mere end 6 måneder... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest morten Anmeld indhold Besvaret May 11, 2004 Lige for at vende tilbage til emnet omkring at flytte til Sverige for bil og billig lejlighed.. Jeg har boet i Malmø i 2 måneder nu og jeg indrømmer da blankt at jeg er flyttet hertil for fed bil og lækker lejlighed. Hvad er der så galt i det? Det virker som om at der er en del herinde der syntes det er meget forkert! Hvis man er villig til at ofre sig for det, så skal man da have lov til det. Det er da ingen skændsel.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret May 11, 2004 Folk flytter for forskellige motiver ... nøjagtigt som når man flytter rundt i danmark på kryds og tværs af kommunegrænser. Nogen bliver misundelige, andre kan godt håndtere at det ikke er pga. de samme ting man flytter. Der er mange der flytter til Sverige pga. den danske udlændingepolitik, der er mange der flytter til sverige fordi de kan li landet, der er mange der flytter pga. billig bil og bolig og så er der pioneererne Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest nikolaj Anmeld indhold Besvaret May 11, 2004 glemte lige: Jeg flyttede selv pga. de bedre boligforhold, at byen så viste sig fra sin bedste side var en behagelig overraskelse. Jeg flytter tilbage til DK fordi min kæreste ikke føler samme pioneerånd som mig ... og fordi Kbh ikke er så langt for mig som Malmø er for hende er jeg indstillet på at flytte tilbage. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites