Jump to content
Guest peter

Bilvask - hvor?

Recommended Posts

Aløj, Preem har en god vask ude ved Oljahamnen ! 10,-/polet - OG i modsætningen til Svågertorp, så er vandet varmt, rent, børsterne forholdsvis nye - og så er der én af båsene som har undervogns skyl også... Mvh Alex
Tak for tips Alex, men om man SKAL bruge de børster, så er det ikke aktuelt for mig desværre. Jeg kan gerne bruge en polet på børsten, og så ikke bruge den, men heller min egen vaskehandske....men jeg ved ikke om det går. Kan jo faktisk bare spørge, de taber jo ingen penge på det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for tips Alex, men om man SKAL bruge de børster, så er det ikke aktuelt for mig desværre. Jeg kan gerne bruge en polet på børsten, og så ikke bruge den, men heller min egen vaskehandske....men jeg ved ikke om det går. Kan jo faktisk bare spørge, de taber jo ingen penge på det...
Tiden er jo en faktor - og med egen spand og børste måles tiden ikke...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leder også efter en god GDS - og lidt info om hvornår køen er kortere end andre tider hehe.
GDS-vask kan ALTID bedst betale sig om aftenen, særligt med henblik på antallet af "besøgende" samt antallet af insekter man møder efter endt vask :-) Jeg benytter selv Turtlewax's Car Wash i Svågertorp og Preem i Oliehamnen. Har i øvrigt lige været samtlige indlæg i tråden igennem, og er lidt overrasket over, at folk ikke har nævnt GDS-vasken på dét, der tidligere var Texaco på Roskildevej i Rødovre (som vist er en Shell nu?) og så Shell i Tåstrup, der er indendørs med to pladser. Dem brugte jeg sev flittigt i 2005 og 2006, og af hvad jeg ved, så er specielt Shell i Tåstrup ret kendt for GDS-vasken :-) Hvordan det forholder sig i Jylland ved jeg dog ikke, men ja, man kan godt undre sig over, at GDS-vask ikke er mere udbredt i DK kontra Sverige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man vil bruge 150SEK på en vask så er der bilværksteder som også sælger dæk og fælger (3 stks) på volframsgatan som gøre det for dig. ( indvendigt også) Man kan godt nøjes med at få den vasket udvendigt kun, jeg ved ikke hvad det koster for jeg vasker den altid ind og udv. Du afleverer bare din bil og så går de igang med at vaske den manuelt med svampe, og håndtørrer den bagefter med specielt skind klud. og så er den som ny, ingen ridser fra børster eller noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis man vil bruge 150SEK på en vask så er der bilværksteder som også sælger dæk og fælger (3 stks) på volframsgatan som gøre det for dig. ( indvendigt også) Man kan godt nøjes med at få den vasket udvendigt kun, jeg ved ikke hvad det koster for jeg vasker den altid ind og udv. Du afleverer bare din bil og så går de igang med at vaske den manuelt med svampe, og håndtørrer den bagefter med specielt skind klud. og så er den som ny, ingen ridser fra børster eller noget.
150SEK? det lyder da godt nok billigt, kan det anbefales?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja helt sikkert, Jeg vasker kun der. Du får en "ny" bil hver gang. Som jeg skrev det er håndvask, hårnd tørring, ind og udvendigt.
Kan du evt opgive præcis adresse/telefonnummer? Andre der har prøvet omtalte værksted?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan du evt opgive præcis adresse/telefonnummer? Andre der har prøvet omtalte værksted?
Altså, jeg skal lige slå en ting fast, jeg har hverken interesser, eller på andre måde relationer til det værksted. jeg vil blot dele erfaringer med jer andre om det sted. (de steder, der er faktisk 2 lige ved siden af hinanden det hedder Volframgatan(bygning 3 på kortet) www.eniro.se/kort rundt om hjørnet på bagsiden af bygningen ligger der en anden, lidt dyrere,tager ca 200 SEK og er nok LIDT bedre end den anden) du skal køre ind i gården og sving til venstre) Som sagt kan de begge anbefales.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det kan jeg se, hehe Men nej, tro mig, de er super gode, specielt ham rundt bagom bygningen. Du kan selv sidde og få kaffe og kigge på ham mens han gøre det.
Haha, hvis det havde været dame-bikini-vask havde jeg gerne kigget på :) Men vil overveje at køre derhen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Får netop nu vasket bilen på Volframgatan hos F1 biltvätt (ligger nede i svinget) - 250 SEK for indvendig/udvendig af en XC60. Må prøve mig igennem de forskellige hernede for at danne mig et indtryk hvem der er pengene værd og hvem der ikke er. Så slipper jeg også selv for at stå og spule dytten ved Svågertorp :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der blev arbejdet på bilen i 65 minutter for de 250 SEK og resultatet er derefter - nemlig fuldt tilfredsstillende. Både indvendigt og udvendigt har de gjort et fremragende job (kan desværre tydeligt se diverse parkeringsplads ridser/hakker på dørene nu den er REN). Jeg er helt tilfreds og så slap jeg for selv at gøre bilen ren efter ferien - pyha !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der blev arbejdet på bilen i 65 minutter for de 250 SEK og resultatet er derefter - nemlig fuldt tilfredsstillende. Både indvendigt og udvendigt har de gjort et fremragende job (kan desværre tydeligt se diverse parkeringsplads ridser/hakker på dørene nu den er REN). Jeg er helt tilfreds og så slap jeg for selv at gøre bilen ren efter ferien - pyha !
Jamen så løj jeg jo ikke! De er super gode, men 250SEK? det stiger sgu hele tiden. ( eller så var din bil meget beskidt)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tar lige op denne gamle tråd. Nu er det jo ved at blive koldt og jeg vil gerne vaske bilen, men det bliver for koldt at stå derhjemme når jeg ikke har nogen garage. Er der nogen, som har prøvet: http://www.parkerswashhyllie.se/ (ved Hyllie station) eller http://parkerswashsodervarn.se/ (ligger ved sygehuset)
Fik du prøvet en af disse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites