Guest yma Anmeld indhold Besvaret August 3, 2004 Ulmus, Enig -jeg er mekanikkeren dernede var jeg heller ikke tilfreds med. Jeg skulle have boret to huller om morgen til min nye nummerplade. Jeg kunne ikke tage på arbejdet inden dette var gjort. Han gad ikke engang hjælpe mig med de ca. 30 sek det tager at bore to huller i en nummerplade... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest yma Anmeld indhold Besvaret August 3, 2004 Ulmus, Enig -mekanikkeren dernede var jeg heller ikke tilfreds med. Jeg skulle have boret to huller om morgen til min nye nummerplade. Jeg kunne ikke tage på arbejdet inden dette var gjort. Han gad ikke engang hjælpe mig med de ca. 30 sek det tager at bore to huller i en nummerplade... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret August 3, 2004 Det var lige godt... jamen så har Preem alligevel alle de faciliter jeg søgte efter og det har hele tiden ligget lige om hjørnet, jeg bor på Axel Danielssons väg ved rundkørelsen mod munhättegatan.. man må så sige at de går ikke meget for at gøre opmærksom på de muligheder der er på preem-tanken. Bremser? så kan jeg helt klart anbefale vianor på Eriksfältsgatan 23, de har også en website: vianor.se der har jeg fået lavet bremser på min Audi, til stor tilfredshed og fair pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest yma Anmeld indhold Besvaret August 3, 2004 Peter, Ja -den Preem ved Almvik er faktisk en af de store Preems- selvom den ikke umiddelbart virker sådan... Jeg er glad for, at du endelige fandt hvad du ledte efter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret November 22, 2004 Ny vaskeplads på havnen. Den er ikke så god. Den ligger næsten lige ved den Preem jeg har beskrevet længere nede i tråden. De har den god sæbe i børsten, som virkeligt tager vejfilm, salt og snavs, men deres "avspolingsvatten med Torkmedel" sucks bigtime. Der er så meget voks i vandet, at jeg dagen efter at have vasket, faktisk måtte køre ned og bruge en polet på nr. 1 og 4 hos preem. Jeg kunne ikke blive fri for "viskerskygger" hen over forruden, og det kan virkeligt få mig til at køre i blinde i Kbh en regnfuld mørk morgen, med modlys og dårlige afmærkninger på vejen. Efter en affedter nr 1 og en kalk/voksfri nr 4, samt en gang gratis papir en tur hen under viskerbladet, trak mine viskere ikke striber mere, men ruden var 100% ren og affedtet. Klart at anbefale gode gamle Preemtanken til GDS vask. Husk at i ikke skal bruge "voks vandet", det er scillicone de putter i og laver mere rod i udsigten, end den beskytter bilen. Preem rules.... der kommer en sort bil til at ligne noget der har været i opvaskemaskinen, uden en kalkplet.(Eller silicone på glasset *GRRRRR*) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest palle Anmeld indhold Besvaret November 22, 2004 Preem på Thomsonsväg kan stadig anbefales. Jeg vaskede min bil forrige weekend og voksen holder stadig. Top Nice Ronni og jeg har lige skiftet til vinterhjul. Op på liften og skift af 2 sæt vinterdæk. Perfect Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2006 tid til en 2006-opdatering på dette emne? Hvilke GDS-pladser bruger i i Malmø? Og hvordan er de med hensyn til: -kemikalier (affedter, shampoo, osv) -indendørs pladser -lift -kalkfrit vand Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 hsahirf: Hejsa.. Jeg bruger stadigt den jeg nævnte tidligere, den der gør det selv der hedder CarWash nede på havnen ved Hanögatan. Preems var den bedste indtil det blev salt vejr og jeg prøvede Carwash sæbe skumvask. Den var slet ikke så tosset, den kunne virkeligt få bilen ren.Om aftenen er der ikke så mange dernede, og vaske vandet damper af varme.... Hvis du anvender 1èren som hedder for-vask, så får du mere vand og skum når du bruger børsten....skummet ligefrem vælter ud og med over bilen som varmt flødeskum. Jeg skyller altid med den som hedder "vatten" og aldrig den med "avhärded vatten medglans". Fordi den indeholder silicone, som laver striber på forruden med viskerne, og det gør mig pissed... Efter vask er det nok lige at tage gummi-siden på sin isskraber og omhygeligt skrabe ruderne/spejlene rene for vand, så er de skinnene rene når resten af bilen er tør. Kalkpletter eller ej, så ses det jo ikke længe på bilen i det her vejr. På en sølvgrå bil ser jeg ingen kalkpletter, hvis jeg bare lige skraber ruderne/sidespejlene rene. Om sommeren er Preems nok den bedste for en mørk bil, den har suverænt afkalket vand, men nogle børste jeg ikke turde bruge på en mørk bil, og ikke ret meget skum. Prøv Carwash den vil du sikkert komme tilbage til. Iøvrigt tager de både mønter 1+5+10 og sedler 20+50+100. Kør ned og prøve dem, det koster dig kun 2-3 poletter. Korte facts: Carwash - god om vinteren med deres skumvask. Lortestøvsugere. Preem - god om sommeren. Gode støvsugere. Skod sæbebørster. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 thanx Thomas - var lige dernede (CarWash) her til middag, men gad ikke vente bag 4-5 andre der holdt og ventede, så det må blive næste gang den skal vaskes og så bliver det en aften ;-) Jeg kørte istedet til Preem ved Rosengård og prøvede deres indendørs GDS-tvätt. Der er hvad der skal være til en udvendig vask - men koster pr. minut, så sparsommelig som man jo er, er der ikke tid til de store dikkedarer ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 Ja...det er bestemt ved at være tid til en ordentlig vask. Min bil ligner en beskidt salt-støtte Jeg har aldrig brugt nogle af GDS-vaskene herovre...men ser ud til det er ved at være tid. Hvor mange kroner skal man regne med en go´ vask kommer til at koste? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 Jeg plejer at bruge 2-3 poletter a 10SEK på en god skumvask (1polet), og så en avspoling (1polet). Skal man fumle lidt ryger der nok 3, da skumvasken måske tager lidt længere tid en vanligt med alt det salt der skal gnubbes væk. Så 2-3 poletter a 10sek. Det er jo ikke ligefrem en bondegård. Bare husk at lige skrabe ruderne vandfri med is skraberen, så er den helt clean når du kommer hjem. Det plejer jeg at holde og gøre på den kæmpe p.plads ved siden af. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 det kostede mig lige en hurtig 70'er for en halv times tid, fordi jeg ikke gad holde og vente - til gengæld indendørs. Børsten (hvertfald i hal1) var fin, blød og ren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 Hvad med Turtle Car Wash ved Bauhaus (svågertorp).... Den er fandme iorden! Bruger den et par gange om ugen og er altid tilfreds... Ikke noget at komme efter, men ingen lift... Kun vask. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret February 4, 2006 Jeg bruger også den ved Bauhaus. Det koster som regel fire poletter (10 sek/stk), og jeg er udemærket tilfreds med resultatet. Derefter er det hjem i garagen, og så frem med støvsugeren og et par klude, og så bliver det indvendige + fælge lige gjort uptodate. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 11, 2006 det kostede mig lige en hurtig 70'er for en halv times tid, fordi jeg ikke gad holde og vente - til gengæld indendørs. Børsten (hvertfald i hal1) var fin, blød og ren. Jeg håber at jeg kan polere ridserne, som børsten hos Carwash skabte, væk igen !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 11, 2006 Jeg har aldrig brugt nogle af GDS-vaskene herovre Hvad har du så anvendt - en dasnk? En almindelig bilvask koster over 100 SEK, hvilket jeg synes, er for dyrt. Findes det noget billigere et sted på Malmö-egnen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret February 11, 2006 Jeg håber at jeg kan polere ridserne' date=' som børsten hos Carwash skabte, væk igen !!![/quote'] Den børste jeg snakkede om, var den i den indendørshal hos preem ved Rosengård, som jeg skrev at jeg kørte hen til da jeg ikke gad vente ved Carwash Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 11, 2006 Den børste jeg snakkede om, var den i den indendørshal hos preem ved Rosengård, som jeg skrev at jeg kørte hen til da jeg ikke gad vente ved Carwash Jep - I know. Jeg brugte din posting som afsæt, og dét kunne misforståes... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2006 Jeg prøvede i går, efter at have nærlæst denne tråd, at vaske bilen hos Turtle Carwash, ved Bauhaus/Svågertorp. Jeg er ganske tilfreds med resultatet. Jeg burde dog have vasket fælgene inden... Der er 5 båse. På trods af en lille kø, kom jeg til, allerede inden jeg havde nået at købe poletter. Slangerne er ophængt i nogle "svanehalse" i loftet. Så man kan cirkulere omkring bilen, LIGE så tosset man vil, uden at der går kludder i slangerne. DET er noget andet, end der jeg vasker i dk. Jeg spulede efter med demineraliseret vand og tørrede absolut intet efter med vaskeskind. Der var MEGET få kalkpletter på spejlene. Evt. på grund af at jeg ikke fik spulet det almindelige vand helt væk? Jeg fik ikke prøvet støvsugerne. Men jeg skal nok kommentere dem, hvis jeg får gjort det. Daniel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
runel 0 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2006 Hvad kan man vaske med, ved Bauhaus/Svågertorp? Jeg tænker på, om man bruger kun højtryk med forskellige væsker, eller er der børster også? Her i vintertid syntes jeg ikke det er til at få bilen ren ved kun at bruge højtryksrens med vaskemiddel i. Jeg prøvede idag ved Preem/havnen først at spraye bilen med affedter, forskylning med nr1 og siden vand med spolmiddel nr. 4. Efter bilen var tør igen var der tydelige skygger af smuds for neden ved dørene og bag hjulene. Generelt de laveste 30cm af bilen. Jeg prøvede så car-wash ude ved havnen bagefter hvor man kan bruge en børste med varmt vand og stærkt skummende sæbe. DET er noget der duer, men downside er jo selvf. at man ikke ved hvor børsten har været før man trækker den henad sin lak. Umiddelbart slap jeg meget godt fra det og er særdeles godt tilfreds med resultatet. Tricket er måske at man skal vaske noget oftere hvis man kun vil bruge højtryk og ingen børster?? Nu vi er igang, så funderer jeg om nogen har prøvet deres vand med varm-voks i? Måske var det noget at bruge på de nederste 30cm af bilen når man nu har fjernet al voksen ved at bruge affedteren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest ThomasO Anmeld indhold Besvaret February 12, 2006 Jeg bruger bare den der 1èr med masser af skum til forvask, og så alm vand til afskylning. Bruger aldrig det der voks, Det er bare noget siliconevæske, det laver striber på forruden. Mht spejlene så tager jeg altid gummiskraberen på min isskraber og lige skraber ruder og spejle, så er der altid 100% klar rude. Mht kalkpletter.... når man ikke har en sort bil er det jo ikke det store problem.... mere .... Giver ikke min voks, jeg skrubber bare salten af.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2006 Runel> Ved Svågertorp er der både højtryksspuling og en børste med rindende sæbevand. Der er 5 trin (knapper). 1. Spuling med varmt vand. 2. Børste med varmt sæbevand. 3. Spuling med rent vand. 4. Spuling med voks, eller noget i den stil. 5. Spuling med demineraliseret vand. Altså uden kalk. Jeg undlod at bruge nr. 4, efter at have læst ThomasO's indlæg. Jeg ved ikke om der andet affedter i, end sæben. Børsteskaftet står i en holder, hvor selve børsten hænger i rent vand. Det holder den muligvis fri fra småsten osv? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jxhab Anmeld indhold Besvaret February 13, 2006 Runel> Ved Svågertorp er der både højtryksspuling og en børste med rindende sæbevand. Der er 5 trin (knapper). 1. Spuling med varmt vand. 2. Børste med varmt sæbevand. 3. Spuling med rent vand. 4. Spuling med voks, eller noget i den stil. 5. Spuling med demineraliseret vand. Altså uden kalk. Jeg undlod at bruge nr. 4, efter at have læst ThomasO's indlæg. Jeg ved ikke om der andet affedter i, end sæben. Børsteskaftet står i en holder, hvor selve børsten hænger i rent vand. Det holder den muligvis fri fra småsten osv? Jeg er enig med Thomas. Jeg tror også det har en anden effekt. Når man i disse "salt" dage bruger voksen, så inkapsulere den skidtet som man ikke får af. Jeg synes tit jeg kommer tilbage med en bil som har et lag møg som jeg har skrubbet på. Så næste gang jeg bruger den, så holder jeg mig til de andre og springer nr. 4 over =) God pointe det med sten i børsten, tror måske man lige skal være lidt mere grundig med at undersøge sådan noget inden man bruger den. Og så fulgte jeg Thomas' råd med at skrabe ruderne af til sidst, resultatet var slet ikke til at tage fejl af, så det kan varmt anbefales. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2006 Vildt hvor må i have meget tid. I denne vinter-svine-tid og med 4 unger og to biler og 100 km på arbejde, spejder for den ene af ungerne osv osv. så er Metax i Kbh eneste udvej her :-) Vores lokal Volvo har lige fået ny vaskehal som han er meget stolt af. Den lever op til alle miljøregler som han udtrykker det for at forklare hvorfor billigste vask koster 125 SEK og den dyreste 215 SEK. Sindssygt. Længe leve Metax og de andre i DK :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
peo 10 Anmeld indhold Besvaret February 23, 2006 Hej, Det här är kanske inte rätt forum att fråga om förhållanden i Danmark och i synnerhet Jylland men jag försöker ändå eftersom inga jyder jag snackat med förstår vad det är jag söker. Ni bilburna danskar som har erfarenhet av Sverige, vet ni om det finns någon GDS hall med manuell bilvask (typ OK i SE) eller borstlös automatvask (typ Shell Reflex i SE) på Jylland. Helst i närheten av Aalborg eller Århus. Det närmaste jag kommit är en höjtryksrens utomhus på Statoil i Hasseris, Aalborg, men den är borttagen under vintern. Har hört talas om automatvask där man kan välja bort borstar men har aldrig sett någon. Jag har inte varit i Sverige sedan jul och bilen skulle verkligen må bra av en vask men jag vill inte utsätta lacken för borstar igen. Prövade en gång tidigare med väntat resultat:-( Tack på förhand, Erik PS. I det första inlägget i den här tråden frågade peter: ”Een ting der har undret mig siden jeg flyttede til Malmö er hvor og hvordan svenskerne vasker deres biler.” Mitt svar är att jag med en eller två veckors mellanrum (allt efter behov) vasker bilen med Shell Reflex borstlös vask (efter kl 21:00 är det 1/2 –pris) och ca var 4:e gång manuellt på OK GDS, bla., för att få bort trafikfilmen som inte går bort med borstlös vask. Jag använder ALDRIG automatvask med borstar!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites