Jump to content
swoop

Tak for hjælpen

Recommended Posts

Halløj i hytte, Jeg vil bare lige benytte lejligheden til at sige 1000 tak for hjælpen til de folk, som hjalp med at hente bil i Glostrup, hente + bringe mig på job osv, da jeg uberettiget mistede min køreret i Danmark. Endvidere har jeg d.d. modtaget en check på mine afholdte udgifter fra politiet (man kan altså godt vinde en kamp i mod systemet). Næste gang ved lejlighed, kaster jeg uden tvivl et par af de kølige på bordet :-) Tak igen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Halløj i hytte, Jeg vil bare lige benytte lejligheden til at sige 1000 tak for hjælpen til de folk, som hjalp med at hente bil i Glostrup, hente + bringe mig på job osv, da jeg uberettiget mistede min køreret i Danmark. Endvidere har jeg d.d. modtaget en check på mine afholdte udgifter fra politiet (man kan altså godt vinde en kamp i mod systemet). Næste gang ved lejlighed, kaster jeg uden tvivl et par af de kølige på bordet :-) Tak igen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Swoop: Fedt at høre det er gået iorden!! Det manglede også bare, efter at systemet åbenlyst kollapsede! Tillykke!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gio: Ja ikke sandt? De bæster :-) Taxa-ejer: Hemmeligt? Nej da .. jeg mener ellers ha snakket om det højt og lavt, men here it goes (in a short version). For længe siden mistede jeg mit kørekort i Danmark. Jeg fik bøde og skulle op til ny køreprøve. Jeg havde på dette ikke tidspunkt nogen bil og så behovet til at spendere en masse penge på nyt kørekort var relativ lille. Sidste år påbegyndte jeg så erhvervelsen af et nyt svensk kørekort (på samme vilkår som svenskere, på nær jeg fik lidt længere tid til teoriprøven, fordi jeg er udlænding). Så i februar måned i år stod jeg så med mit sprit nye svenske EU-kørekort. For et par måneder siden, var jeg på vej hjemad (ad Holbæk-motorvejen) præcis som jeg plejer. Denne gang bare lidt hurtigere end normalt, dvs 140-145 km/t. Om det var farten eller det svenske bil ved jeg ikke, men jeg blev i hvert fald hevet ind til siden af en MC'er. Han spørger, som de nu skal, bor du i Sverige osv? Jojo og svinger mit svenske kørekort afsted ..., (da jeg ved at jeg har kørt for hurtigt forventede jeg en hurtig afslutning, hvor resultatet ville være en bøde.). Men det var han ikke lige helt tilfreds med, så han tjecker personregisteret samt motorregisteret. Personregisteret var naturligvis ganske fint, men hov hva fanden, personen her har jo ikke generhverevet sit kørekort. At jeg så sad og viftede med mit forholdsvis sprit nye var han pænt ligeglad med. Han var ikke 100% sikker, så han foretog et par opkald. Dem han snakkede med, blev i fællesskab enig med sig selv om, at de havde ret, så jeg havde ingen køreret i Danmark (selvom jeg har svensk >EU<-kørekort. Plus at jeg stod til en bøde på 5000 slag, for at køre bil uden gyldigt kørekort. Nå men, da jeg ikke måtte køre i Danmark, ville han eskortere mig til nærmeste afkøresel (Brøndby/Glostrup). Bilen blev parkeret på toppen af Glostrup Centeret, og hjemad i tog. Hvis jeg tog chancen og kørte videre, ville bøden blive doblet op - så da jeg er en lidt nærrig jyde (og lettere rystet), tager jeg ikke chancen. En kær bekendt brugte en halv aften sammen med mig på at få hentet bilen i Glostrup og fragtet den tilbage til Sverige. Samt flere andre flinke sjæle hentede og bragte mig til job/hjem. Et par dage senere ringede (den ellers flinke) betjent på mobil (det var aftalen, at hvis det var forkert ville han kontakte mig), og sagde præcis som jeg selv (og alle andre, min advokat mv) mente, at en nyerhvervelse af svensk kørekort fint er gyldigt i Danmark. Men da havde jeg allerede taget en fridag (skulle snakke med advokat) plus købt en pendlerkort til toget. Det er disse udgifter, som jeg i går fik refunderet :-))) Plus de har slettet mig af registeret, så det ikke kan ske igen. Det er selvklart, at det ikke er udgifterne, som er det vigtigste, men at have fået et officielt papir fra myndighederne, at de ikke havde ret i nogen af de 'påstande', jeg mødte i de dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Og så lige dig det mest regelrette og ærlige menneske man overhovedet kunne tænke sig. Og så er det man tænker....suk...ved den betjent ikke vi er med i EU? Jeg havde tænkt at konverete mit kort til et SE model, og så bare holde kaje med jeg er Dansker. Så slipper man for at høre på alt deres pis. Kan de ud af ens SE CPR nummer se en relation til ens nationalitet? Såvidt jeg ved kan Politiet kun slå DK CPR numre op. HA HA HA vi skal nok få det skægt med Julesprit-razziaerne, man drikker mælk hele aftenen og bliver sendt med toget hjem, hver gang de er "i tvivl." Men du ringer bare Swoop hvis du skal hentes igen:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er intet som angiver nationalitet på et svensk kørekort, altså udover at du er svensk bosiddende. Så hvis du snakker svensk, skal betjenten virkelig gøre en indsats for at finde ud af, at du er dansk *GG* Yes, det danske politi (indtil nu i hvert fald) kun kontrollere danske CPR-nr. Mange tak for supporten Thomas :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites