Jump to content
swoop

Svensk benzinpriser.dk ?

Recommended Posts

Men som sagt' date=' aner jeg intet - så øs af jeres erfaringer.[/quote'] Jeg kørte også på RME i slutningen af sidste år da dieselen i Sverige på det tidspunkt var dyrere end RME. Der er slet ingen problemer med brug af RME i en Lupo (Edit: Det SKAL være en TDI motor), man kan tanke lige over fra det ene til det andet - dog helst på en næsten tom tank. Motoren har dog bedst af at man er konsekvent i sin brug af type brændstof, da man ellers kan få noget underligt blandingsbrændstof til at skvulpe rundt i systemet. Motoren yder omkring 5% mindre på RME i forhold til diesel, hvilket også skal tages i betragtning når man tanker. Da RME vidstnok koster omkring 10,40 SEK/l. skal man have en mindstepris på diesel på ca. 10,94 SEK/l. før man begynder at spare penge. Diesel i Danmark kan for tiden købes til under 9 DKK/l. når man fanger et lavpunkt i priskrigen, det svarer cirka til 10,80 SEK/l. Så det er ren idealisme det meste af tiden hvis man vælger at køre på RME. Desuden, så siger hardcore økologer at RME er dyrere at fremstille rent energimæssigt end diesel og det samtidig er mere miljøfarligt i uforbrændt form.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har grublet en del over om der kan være andre forhold der spiller ind' date=' men mener at det kun er brændstoffet der gør en forskel.[/quote'] Der er skam andre forhold som kan spille ind. Hvis det f.eks. er længe siden du målte dæktrykket og fyldte luft på (Jet har som regel ikke luftstandere, hvorimod Statoil næsten altid har), så kan forskellen i dæktrykket faktisk udgøre en forskel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er absolut forskel på benzin!
Der er også forskel på hvor fyldt tanken er. Nu kører jeg godt nok på diesel, men bilen accellerer bedre på en helt fyldt tank end når den er ved at være tom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kørte også på RME i slutningen af sidste år da dieselen i Sverige på det tidspunkt var dyrere end RME. Der er slet ingen problemer med brug af RME i en Lupo (Edit: Det SKAL være en TDI motor), man kan tanke lige over fra det ene til det andet - dog helst på en næsten tom tank. Motoren har dog bedst af at man er konsekvent i sin brug af type brændstof, da man ellers kan få noget underligt blandingsbrændstof til at skvulpe rundt i systemet. Motoren yder omkring 5% mindre på RME i forhold til diesel, hvilket også skal tages i betragtning når man tanker. Da RME vidstnok koster omkring 10,40 SEK/l. skal man have en mindstepris på diesel på ca. 10,94 SEK/l. før man begynder at spare penge. Diesel i Danmark kan for tiden købes til under 9 DKK/l. når man fanger et lavpunkt i priskrigen, det svarer cirka til 10,80 SEK/l. Så det er ren idealisme det meste af tiden hvis man vælger at køre på RME. Desuden, så siger hardcore økologer at RME er dyrere at fremstille rent energimæssigt end diesel og det samtidig er mere miljøfarligt i uforbrændt form.
Hvad er rme:confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites