Jump to content
swoop

Svensk benzinpriser.dk ?

Recommended Posts

Guest thomas

Jeg har også ledt efter noget lign. da det tager tid at gå ind på hvert enkelt selskab og kigge. Benzinkrigen her i DK har overfløddig gjort dette lidt for mit vedkommende. Tror nu vi er generelt forkælede i DK med et ret veludbygget internet....især på prisindexer og forbrugerstuff. Hmmm...generelt har de danske priser været lidt under prisen i SE. Især de billige tanke, hvis man holder øje med benzinpriser.dk. Jeg tanker altid i DK, da Merceren ter sig mærkeligt med deres underlige RME miljødiesel. Dansk og Tysk olie er bedre at køre på. Jeg tanker som regel på Uno-X der tit dumper prisen totalt, eller en DK-tank.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Prisen hos mig Volvoforhandler er minimum så billig som de billigste priskrigstanke i DK. Ca 7 kroner ligger den fast på. Og kører man meget giver de nemt 10-20 øre rabat ekstra. Så jeg tanker som regel i Sverige og kun i DK når den kommer under 7 kr.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest jesper

Øh...hvor dælen støver i lige de benzinpriser op henne? Jeg syntes ikke jeg har set andre priser end på den forkerte side af 9 kr/l. Ok..så 8:95...men alligevel...SYV kroner!!?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest homer

Jeg har kort til JET som ALTID er billigst - dog oftere i DK end i Sverige - men holder øje med priserne i KBH på vej til og fra arbejde, og tanker så når det passer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Uno-X i DK kan til tider dumpe vildt også. Der ligger en ved vandtårnet/rundkørslen i Tårnby. De har også en god diesel hurtigpumpe :-) Har tanket der til omkring 5 dkr /L Diesel. Tilbuddet har de som regel en dag eller 2.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Forresten har Homer ret med Jet Benzintanken, her er 28/10 diesel priser: København S Jet, Herjedalgade 6 4,99kr København SV Jet, Vasbygade 13 5,17kr Rødovre Metax, Slotsherrensvej 221 5,33kr København NV Shell, Tomsgårdsvej 21 5,37kr Hellerup Statoil, Bernstorffsvej 115 5,39kr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så en undersøgelse for nogle år siden i nyhederne, som viste at der ikke var nogen særlig forskel på de dyreste selskaber indbyrdes, men at de var bedre end lavprisselskaberne. Der var en hel lang liste hvor Jet,Ok,Haahr bl.a. lå helt i bund. Det må vel være noget med blandingsforholdet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest thomas

Brændstofkvalitet. Dieselolie: Jeg har erfaret at de billige tanke lugter fælt af fyringsolie når man snakker dieselbiler. Såvidt jeg er orienteret skulle det især være frostbeskyttelsen der afgør hvad man kan køre på når det er koldt, og uden den faktor skulle det ikke gøre den store forskel. I Sverige har de RME, som er en special- fantom-miljødiesel-light, ved ikke om det virkeligt skulle gøre så meget til eller fra miljømæssigt. En ting er sikkert, da jeg importerede min Tyske dieselbil, var der ikke nogen problemer FØR jeg tankede dette RME olie på en Statoil tank. Den sprang omgående læk fra retursystemet, og jeg mildest talt svinede p-pladsen. Dette skete 2 gange i første uge med RME, på den aller første tankfuld af dette. Snakkede med importøren der havde set det flere gange med dieselbiler fraTyskland, efter kort tid i Sverige. Han mente det absolut var en ren garantisag for Mercedes.Hmmm?? Mercedes benægter selvfølgelig at dette skulle være tilfældet. Jeg syntes min diesel (TDer ikke CDIer) går hårdere på RME og blødere på Tysk og Dansk lidt federe olie, men måske tager jeg fejl. I mine år i forsvaret, så jeg alle slags køretøjer, pansrede, og civile tjeneste køretøjer (VW passat+ transportere+golf / Opel astra / Peugot) tanke det billigste af det billigste, som stank af fyringsolie og absolut ikke diesel, de havde aldrig drivmiddelrelaterede problemer. Vedr. benzinen. Kigger man forbi et raffinaderi ser man eet raffinaderi, og flere selskabers tanke. Min vurdering er at det er samme kilde, og derefter varierende "etiketter" der puttes på produktet bagefter. Nægter at tro på en så stor produktionslinie, for hhv billig og dyr benzin. Hvad de så kommer i bagefter af additiver kommer man så bare til at betale extra for. Flere bil blade/FDM/private har lavet test af virkningen af disse vidunder benzinmærker som Shell Formula m.v., og placeboeffekten var nok størst. Ingen målbar dokumentation hvad jeg ved af. Hvorfor ikke bare tanke hvor man ikke skal betale for TV reklamer, der gør benzinen dyrere? Nogle selskaber påstår fra tid til anden at man risikerer at benzinen fra de dårlige selskaber er ringere kvalitet, men helt ærligt har man nogen side set en sag i Danmark vedr. erstatningskrav på dårlig kvalitet? Ikke ud over det der skumle additiv shell engang kom i sine produkter, der gav nogle store problemer -hvistnok med ventilerne. Jeg tanker det billigste....undtagen RME ....hvis jeg kan undgå det. Fyringsolie tanker jeg trofaste skatteborger ikke, men af en eler anden synsk grund "ved jeg bare" at det løber fint igennem også. Andre der har haft det der dieselproblem med den sprang læk på RME?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest homer

Steen: Du er jo guf for enhver marketingsmand, da du må være påvirket af de "stores" reklamekampagner - der er absolut INGEN forskel på benzinen fra JET, OK, Statoil eller andre - den eneste forskel er prisen. Med diesel er det en anden sag, da diesel er et blandingsprodukt - benzin er "ren" og der er ingen forskel udover hvad de tilsætter bagefter - Shell kalder det Formula, Hydro noget andet og Strtoil noget tredie - men spørger man dem kan de ikke dokumentere de påståede forbedringer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er aldeles ikke påvirket af andet end en undersøgelse jeg så i legitim nyhedsudsendelse.Hvad tager du mig for ? Jeg kørte altid på Jet i starten jeg havde bil, selvom folk sagde det var noget spøjt. Efter at have set den undersøgelse besluttede jeg mig dog for at jeg ikke gad at spare de 5-10 kr pr tank, på noget der muligvis var dårligere for min bil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Benzinkvalitet! Der er absolut forskel på benzin! Der kan være benzin fra depoter som ofte kan indeholde kondens som derfor brænder dårligere. Der kan også være andre urenheder som sætter aflejringer i moterens forbrændingskammer. Denne benzin opkøbes typisk af billige benzinudbydere. Der har været flere test af benzinens brænde-evne kan dog ikke lige nævne en specifik test. Jeg har udover min Audi tt som altid kun får det bedste til sin motor, en Husqvarna SM 610 årg.-06. Hvis jeg tanker den med V-power og stiller tænding efter- kan jeg godt mærke en forskel. Lille men den er der! Jeg tror på at man får hvad man betaler for. Selvfølgelig kan man spare ved at finde tankstationer som er i priskrig. Når jeg skal ha en Vodka vælger jeg triple destileret og filtreret sprit brygget af ren hvede. feks. Stolichnaya Gold. Kunne aldrig drømme om at drikke Absolut nedtur eller det der ligner:sick: Hvis din bil kunne tale....;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jet' date='OK,DK og lign har heller ikke samme kvalitet som Shell,Q8,Statoil m.fl.[/quote'] Jeg fandt denne artikel på FDM's hjemmeside om billig benzin: Er der forskel på dyr og billig benzin i Danmark? I Danmark har oliebranchen et sæt almene kvalitetskrav for grundbenzin. Disse krav gælder uanset om der er tale om store eller små benzinselskaber. Denne benzin er af god kvalitet. Benzinen tilsættes derefter en række stoffer efter de enkelte selskabers ønske og overbevisning. Det kan være stoffer til at udskille kondens, forhindre isdannelser, samt stoffer med rensende egenskaber. Hvor meget og hvilke stoffer der anvendes, oplyses ikke af selskaberne. Desuden maner DR's nyheder historien om at billig benzin er dårligt i jorden her: http://www.dr.dk/nyheder/penge/2007/03/14/082835.htm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er påvej til at købe en lupo 3l, og efter at ha læst at man sviner 1/8 co2 med RME brændstof, kontra 8/8 co2 med alm diesel, så syntes jeg da det er værd at forsøge. Dog bekymrer det mig lidt at læse at den smadrede en fin merc'er... så jeg ville lige høre om der skulle være andre forbrugere derude (evt lupo-ejere / A2-ejere) der har anvendt RME i deres 3L biler. Hvis det ikke er meget dyrere end diesel kunne man jo godt være med til at skåne miljøet, og hvis den herlige svenske miljø-lovgivning ligefrem skulle ha sænket prisen på stadset ville det jo være meget interessant. Men som sagt, aner jeg intet - så øs af jeres erfaringer. /Partyman.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i lang tid købt diesel på den lokale svenske Jet tank da det var billigere. Så tankede jeg på en dansk Statoil for en uges tid siden og pludselig kører Fabia'en længere på literen med det præcis samme køremønster som før. Jeg har grublet en del over om der kan være andre forhold der spiller ind, men mener at det kun er brændstoffet der gør en forskel. Interessant synes jeg!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...