Guest hjælp Anmeld indhold Skrevet October 23, 2003 Hejsa... Jeg mener at have hørt et eller andet med at det er dyrt at have diesel bil i sverige.. Jeg flytter til sverige om en månede og skal handle bil her om en måneds tid og ville gerne have en DIESEL bil af en eller anden slags.. Er der nogen af jer der ved noget om det om der evt er en afgift eler andet på sådan en som der ikke er på en bezinbil.. Skal køre 50000Km om året så det kan vel bedst betale sig med en diesel.. På forhånd tak.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest hjælp Anmeld indhold Besvaret October 23, 2003 Hejsa... Jeg mener at have hørt et eller andet med at det er dyrt at have diesel bil i sverige.. Jeg flytter til sverige om en månede og skal handle bil her om en måneds tid og ville gerne have en DIESEL bil af en eller anden slags.. Er der nogen af jer der ved noget om det om der evt er en afgift eler andet på sådan en som der ikke er på en bezinbil.. Skal køre 50000Km om året så det kan vel bedst betale sig med en diesel.. På forhånd tak.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
vincent 0 Anmeld indhold Besvaret October 23, 2003 Kig de gamle indlæg igennem ... der er et sted et link med priser på de årlige afgifter på bilerne. Ellers kan www.vv.se være en start. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest caroline Anmeld indhold Besvaret October 24, 2003 Hej, er selv ved at købe dieselbil da vi flytter til sverige i næste uge (vw passat v6 tdi), og det kan altså godt betale sig! Generelt kører en dieselbil længere på en liter brændstof, diesel er billigere end benzin, der er flere kilometer i en dieselmotor (levetid). Der er ikke andre afgifter en vægtafgift (vägskatt), som koster lidt mere for en diesel end en benzin.. ca. 6000-7000 skr. Over 20-25.000 km. om året - billigst med diesel. venlig hilsen Dan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest jesper Anmeld indhold Besvaret October 24, 2003 quote: "Der er ikke andre afgifter en vægtafgift (vägskatt), som koster lidt mere for en diesel end en benzin.. ca. 6000-7000 skr." Er det ikke også en afgift der er ca tre gange større end for en benzin!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret October 24, 2003 Hej HJÆLP (Har du ikke et navn): Det er 3-4 gange dyrere at have en Dieselbil end en Benzinbil. Hvis i nu havde læst nogle af de mange indlæg, havde i fundet nyttig information, så nu gentager jeg lige noget af det jeg har erfaret, så er det nemmere for jer. Bare husk at det i ved om "markedet" med hvad biler der er populære, og hvad man altid kan sælge igen m.v. ikke tæller herovre, det er et andet marked, andre mennesker/behov, og andre priser. Jeg ejer en R6 Mercer 300TD. Den er ikke dyr i anskaffelsesprisen, men afgiften og forsikringen er ved at tage pippet fra mig efterhånden. Her er nogle facts: * En ca. 3 liters benzinbil i Crystler/MB E/BMW 5 ell.7 klassen ligger omkring de 1.600SEK i afgift årligt, men en Diesel kommer op på godt 9.000SEK. * I Sverige har de EUs største co2 udslip fra benzinbilerne grundet deres politik om at dieselbiler forurener mere, de er partikel forskrækkede, men det er nu engang deres variant af miljøpolitik, den varierer jo land efter land. I Danmark er man ude efter dem der har råd til dyre biler, uanset hvad...skal de der kan bløde kassen for bilen.(Også en skalle LUPO) * Sverige har 6% dieselbiler, imod 60% i Tyskland og 40% i danmark. * En dieselbil går længere på literen og i livet, men markedet for en 250-450.000km bil er ret snævert, da netop afgiften er høj, og man skal finde en person der kører langt før man kan handle den brugt. * Hvem med et kørselsbehov på 50.000km køber en bil der har kørt langt? Ingen køber den til korte ture, da den jo er dyr i afgift. - Jeg har kørt 42.000km i år, og går ca 11km/L= godt 3818 L diesel. - 3818 L fuel x med en besparelse på dagens pris 1.30kr pr. L = 4963kr. - 4963kr havde det kostet mere i benzin at køre de KM umiddelbart, men man må påregne at en benzinbil guffer mere brændstof i den størrelse, så de 4963kr benzin-mer-udgift holder ikke helt, jeg vil mene at det tal er midst 20%+ højere. Så lander vi vel oppe i nærheden af de godt 6.000kr. - De godt 6.000kr i Benzin merudgift på literprisen, skal være højere end - springet fra benzin til diesel afgiften. Ellers kan det ikke betale sig med dieselbil. Så hermed er det bevist at jeg skal nok køre en omvej hjem hver dag før det kan betale sig...hmmm... Jeg har i år kørt 42.000km, og det er lige før det ikke kan betale sig for min bil model. Kørte jeg efter den gammelkendte Danske folkeskrøne med 25.000km, så er det bedre med diesel, havde det -i mit tilfælde- været dyrere. I min models tilfælde er der så en anden faktor der spiller ind, det er lettere at sælge en brugt MB diesel herovre med mange KM på bagen, det er det vist iøvrigt i hele verden. Check dette link, der kan du se afgiften ud for udvalgte modeller, prøv at sammenholde benzin vs. diesel. De kategoriserer på vægten, MB/BMW/AUDI (de store modeller) er ret tunge biler. Ville selv gerne have haft en BMW 740d (V8). Men havde ikke råd til forsikringen og afgiften, bilen kostede ikke så meget i forhold til. Modsat så jeg en Volvo V70 på bytbil.se der var lastbilsindregistreret (Gule plader) det betød 900kr i årlig afgift. Her er link: http://www.bilar.konsumentverket.se/Documents/bock_bro_fold/branslebroschyr_2003 .pdf Vil anbefale dig at downloade den, det fylder lidt. Sidst og ikke mindst- check forsikringspriserne på den før du køber. Få skriftligt forsikrings tilbud før du skriver under på bilen. Jeg bor i City, det er ved at være dyrt at have et city postnummer. Jeg startede med en fuldforsikring på 11.000SEk, da jeg hævede den til over 25.000km i kørsels strækning årligt, steg den til 15.000SEK. I vinters var der mange udbetalinger på forsikringer, og nu giver jeg 17.300SEK årligt for min Dieselbåd. Og hvad det så bliver med afgiften....det vil jeg slet ikke regne på...jeg lukker øjnene og kører videre...jeg elsker den dieselbåd der buldrerkoger derudad. En bilhandel tager den tid den skal tage...giv jer god tid. Dieselfreaken Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest caroline Anmeld indhold Besvaret October 26, 2003 Hej Thomas.. Det var nu også noget af tørstig dieselbil du har dig der! Hvis vi i stedet tager udgangspunkt i en mere normal dieselbil der kører 17 km./l (ikke højt sat), og vi kører de 42000 km. på et år, med en dieselpris på 6,59 dkr ender vi med en regning på 16.281 dkr - tager vi derimod en benzinbil som kører 12 km/l, benzinpris på 8,05 dkr lyder regningen på 28.175 dkr.. en besparelse på 11.894 dkr. Et lidt andet billede. Tror også stadig det er lettere at sælge en "långmilare" diesel end en benzin, for trods den højere afgift ligger der højst sandsynligt mange flere km. tilbage i dieselbilen hvilket oftest også er lig med mindre reparationer! Den "gammelkendte danske folkseskrøne" med 25.000 km. var regnet ud for mit personlige kørselsbehov, og med den bil som jeg skal have! Selvfølgelig ændrer dette sig alt efter afgift, forsikring, hvad man køber af bil samt efter antal kørte km. Så... frem med lommeregneren, det er faktisk ikke mange faktorer der spiller ind.. Men enig Thomas, diesel er nu lækkert at køre.. Mvh Dan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret October 27, 2003 Hej Dan Ja den guffer vist hvad den vil have, men det er også en tung båd at få igang. Ja jeres regnskab ser lidt mere fornuftigt ud. Jeg kunne bare ikke lade være med lige at poste mit, for som i ser er jeg ret tæt på at rende den forkerte vej :-) Havde nu egentligt regnet med lidt mere på literen, måske "hun skulle køre den" lidt mere :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2003 Benzin prisen på 8 kr er nu også 1 krone for meget i Sverige hvor liter prisen ligger omkring 7 kr. Med den efterhånden halvår lange prisskrig i DK på benzin er den også ofte nede på 7.20 kr. Diesel er der ikke lige så ofte prisskrig på. Og så har de dieselbiler jeg har kigget på ikke tal der siger 17 på literen men snarere 14 og så begynder forskellen at udvandes. Og så er spørgsmålet jo hvor meget man vil give ekstra for at ens bil flytter sig gevalidt meget mere når "man sparker røv". Jeg betaler gerne 5000 kr om året for det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest thomas Anmeld indhold Besvaret October 28, 2003 Vedr: Og så er spørgsmålet jo hvor meget man vil give ekstra for at ens bil flytter sig gevalidt meget mere når "man sparker røv". Jeg betaler gerne 5000 kr om året for det. Mjaeh....det er jo det...du siger det så direkte og jeg prøvede at lyde SÅ fornuftig.... YES der er intet som at blive slynget fremad af en buldrende Diesel kværn....gi fanden i literprisen....og benzinbiler...mærk moment suget med kun 3.000 o/min. Mmmmmmm..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest hahjgfhgl Anmeld indhold Besvaret October 1, 2005 diesel hvis den skal bruges som 2 personersbil kan du få den lastbilsregistret så er det problem hvis ovre Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2005 hvis den skal bruges som 2 personersbil kan du få den lastbilsregistret så er det problem hvis ovre Kræver det så at man fysisk fjerner bagsædet og anden ombygning? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2005 * En dieselbil går længere på literen og i livet, men markedet for en 250-450.000km bil er ret snævert, da netop afgiften er høj, og man skal finde en person der kører langt før man kan handle den brugt. En mulighed i den forbindelse - ville måske være at sælge den i Danmark hvor reg.afgiften givetvis vil være lavere grundet højt km-tal og hvor dieselbiler ikke har belagt med den store ekstra-afgift ift benzin. Lissom frikørte taxaer er relativt populære. Det havde jeg ihvertilfælde overvejet med min e39 530dA touring når den engang skal skiftes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret October 1, 2005 Har i lagt mærke til at indlægget er snart 2 år gammelt???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2005 *LOL* Hehe.. Næææh!! ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
torben 0 Anmeld indhold Besvaret October 1, 2005 hvis den skal bruges som 2 personersbil kan du få den lastbilsregistret så er det problem hvis ovre ???????????????????????????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites